שווים צפיה – פותחים עונה בספרד

לקראת פתיחת עונת 2017/8 שהחלה בסוף השבוע האחרון, החלטתי לנסות ולחזות מי יהיו השחקנים הצעירים שיעשו השנה את הפריצה ויהפכו לשמות מוכרים ששגורים בפיות של כולנו בדומה לסנדרו רמירס, תיאו הרננדס וסרג׳י אנריק אשתקד. החיזוי נעשה על ידי בדיקת השחקנים במגוון פלטפורמות סטטיסטיות וצפייה בביצועיהם וכלל חוק אחד מרכזי – גיל השחקן נמוך מ-23.

ואלה שמות:

אנאס אונל (20, ויאריאל)

חלוץ החוד הטורקי הצעיר, שנרכש בקיץ תמורת 14 מיליון יורו ממנצ׳סטר סיטי, נחשב לכוכב עולה בכדורגל הטורקי, עבר בכל הנבחרות הצעירות ואף הספיק לרשום 6 הופעות בנבחרת הבוגרת. הוא עבר כבר במספר קבוצות איכותיות כמו בורסאספור, גנט וטוונטה ההולנדית, במדיה רשם העונה מאזן מופלא של 19 שערים ב-33 משחקים. המשחק שלו מתבסס על דריבל נהדר, בעיטות חזקות ועוצמתיות ממרחק רב וסיומת טובה. הוא צפוי להוביל את התקפת הצוללת הצהובה העונה ולא אופתע אם גם יסיים כמלך השערים בקבוצת הפאר.

‎מיטב הביצועים של הכוכב הטורקי העולה

קפה אריזבלגה (22, בילבאו)

השוער הבאסקי הצעיר והמוכשר שגדל באקדמיית ״לזאמה״ המוכרת בבילבאו צפוי להיות השחקן המרכזי בקבוצה בעונה הקרובה. הוא היה השוער הראשון בסגל ה״לה רוחיטה״ ביורו הצעירות האחרון בה הגיעה הנבחרת עד לגמר, ואף בישל את אחד השערים במסירה ארוכה מדוייקת. נוסף על כך, המשחק שלו, שכולל ריכוז רב ורפלקסים מהירים מאוד, גרם לו להגיע עד לסגל הנבחרת הבוגרת. אני צופה שהעונה הוא ייכנס לתודעה בעולם ואולי אף יתקדם לקבוצה איכותית יותר.

‎מיטב הביצועים של השוער הבאסקי הצעיר

אמאת׳ אנדייה (21, חטאפה)

הסנגלי, שגדל באקדמייה של אתלטיקו מדריד והספיק לעבור גם בטנריפה, משחק בעמדת הכנף השמאלית וגם כחלוץ מרכזי וערך את הופעת הבכורה שלו בלה-ליגה בסן מאמס בראשון. הוא פרץ לראשונה לתודעה בליגת הצעירים האיכותית של אופ״א במדי אתלטיקו, כאשר רשם שלושה שערים ושני בישולים ב-8 הופעות. הוא צפוי להיות המוציא לפועל המרכזי בעולה החדשה ולכבוש מספר לא קטן של שערים.

‎מיטב הביצועים של החלוץ הסנגלי


מרלוס מורנו (20, ג׳ירונה)

הקולומביאני המרשים, שהגיע בהשאלה ממנצ׳סטר סיטי לאחר שנרכש מאתלטיקו נאסיונל ממדינתו תמורת 5.5 מיליון יורו ואף הספיק לרשום כבר שמונה הופעות בהן כבש שער בודד במסגרת נבחרת קולומביה משופעת הכוכבים בעמדות ההתקפה. הוא משחק בכל עמדות ההתקפה ומתמחה בעיקר בעמדת הכנף השמאלית, בעל דריבל מצויין וחיתוך נהדר למרכז. נוסף על כך, למרות האופי ההתקפי המובהק שלו, הוא מרשים גם בלחימה הגנתית רבה שמתבטאת בתיקולים מוצלחים רבים שהכרחיים מאוד
בקבוצת תחתית כמו ג׳ירונה. אני בהחלט מאמין שהוא יוביל את התקפת הקבוצה ולא אופתע כלל אם הוא ישוב בשנים הקרובות לסגל הרחב של פפ בסיטי.

‎מיטב הביצועים של הקולומביאני הנהדר, שכבר סומן על-ידי פפ.

אנטוניו סנאבריה (21, בטיס)

החלוץ הפרגוואי שגדל ב״לה-מאסיה״ והספיק לעבור גם בסאסוולו ורומא באיטליה ובספורטינג חיחון ורשם כבר 8 הופעות בנבחרת, עשוי להוביל את ההתקפה של הקבוצה הקטנה מסביליה במהלך העונה. נוסף על כך, הוא רשם 6 שערים ב-11 הופעות בליגת הצעירים של אופ״א במדי רומא. הוא מומחה בלקיחת מצבים נייחים ובדריבלים ועובר שחקנים בצורה נהדרת. הוא פותח את העונה בקאמפ נואו מול הקבוצה בה גדל ולה ירצה להוכיח שהוא אכן שחקן שמתאים לרמות הגבוהות ביותר.

‎מיטב הביצועים של החלוץ הפרגוואי שגדל באקדמיית הכדורגל הטובה בעולם

ארון קריסול (20, אספניול)

השחקן הספרדי הגבוה שמשחק בעמדת המגן השמאלי וגדל בקבוצה המשנית של העיר ברצלונה, עלה לאחרונה לקבוצה הבוגרת ועשוי בהחלט לעשות העונה את קפיצת המדרגה בדרך למעבר לקבוצת צמרת בליגה הספרדית. הוא גם השתייך לאחרונה לסגל ה״לה-רוחיטה״ שהגיעה לגמר היורו לצעירות ועשוי לערוך את הבכורה שלו בקרוב. מזכיר מאוד בדרך שעבר ובצורת המשחק שלו את תיאו הרננדס שמשחק באותה העמדה ובן אותו הגיל שנמכר לאחרונה לריאל מדריד, לא אתפלא אם ארון יעשה את אותה הדרך בקרוב מאוד.

יותר ממומלץ לשים עין על כל אחד מששת השחקנים הצעירים במשחקי קבוצותיהם בליגה במהלך העונה הקרובה. אני בהחלט מאמין שנשמע עליהם רבות והם הולכים לספק עונת פריצה מרשימה ומפתיעה.

מסכימים עם הבחירות? חושבים שישנם צעירים אחרים בליגה הספרדית שהיה עדיף להתמקד בהם? טקבקו את דעתכם.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח