שובה של האימפריה

// מאת שייקה רענן

על הגעתו למילאנו של לאונרדו בונוצ'י, ועל שובה המסתמן של האימפריה המילאנזית.

בקיץ הזה היו הרבה קבוצות שהוציאו לא מעט כסף (החל מזניט שתפגוש את בני יהודה ועד מנצ'סטר יונייטד ולוקאקו), אבל הייתה קבוצה אחת שעשתה לא מעט רכישות, בלי הרבה רעש, אבל עם הרבה מחשבה. מילאן.

אותה מילאן שלקראת סוף העונה שעברה עברה רשמית לבעלות בעלים סיניים תמורת סכום עתק של כ-740 מיליון יורו (520 על המועדון + 220 כיסוי חובות עבר של המועדון). מכירה שחתמה 31 שנות בעלות של סילביו ברלוסקוני.

לקראת הקיץ הקרוב, ברוסנורי הסתכלו לצד השני של העיר (אינטר) והבינו שלא תמיד בעלים עם הרבה כסף מביאים הצלחות. בנראזורי, למרות החלפת הבעלים והשקעות עצומות בשחקנים שחלק לא ממשים את הפוטנציאל (ז'ואאו מריו שהגיע אחרי יורו פנטסטי במדי נבחרת פורטוגל), חלקם פלופים (גאביגול) והשאר רכישות מוזרות בסכומים מופרזים בעמדות שהקבוצה לא זקוקה להם לחיזוק ובעיקר שחקנים שפשוט לא מספיק טובים. ואחרי כל זה אינטר ממשיכה לדשדש לה במרכז הטבלה ומתרכזת בחלומות על כרטיס לאירופה.

ראשי המועדון בצד האדום-שחור של העיר החליטו שהם לומדים לקח מהצד הכחול-שחור של העיר, והחליטו ללכת על בנייה של המועדון לטווח הארוך. מעבר לעובדה שגם בעונה שעברה היה ניתן לזהות את הפוטנציאל שיש למספר לא מועט של שחקנים, אבל היה ברור שצריך חיזוק איכותי.

לאונרדו בונוצ'י
Credit to "A.C. Milan" Facebook page

אז בואו נדבר קצת על הרכש עצמו. עד הגעתו של בונוצ'י, כולם דיברו על אנדרה סילבה, שנרכש מפורטו תמורת 38 מיליון יורו, ובכך הפך לרכש השלישי הכי יקר אי פעם בתולדות המועדון (בונוצ'י שני, ורוי קוסטה הפורטוגלי ראשון עם סכום של 42 מיליון יורו ששולמו עבורו). בדרך סילבה עבר שמות גדולים כמו פיפו אינזאגי (נרכש תמורת 37 מיליון) ואלסנדרו נסטה (30.5).

חוץ מסילבה מילאן רכשה גם את הבלם הארגנטינאי הנהדר בן ה-26 מתיאו מוסאקיו שנרכש מויאריאל תמורת 18 מיליון אירו ואמור להחזיק את ההגנה של הרוסונרי (בצוותא עם בונוצ'י הנהדר כמובן), בנוסף חתמו גם ריקרדו רודריגס מגנה המבוקש של וולפסבורג (שזכור מצמד המשחקים הדרמטי בליגת האלופות בין ריאל מדריד לוולפסבורג) שהגיע גם הוא תמורת 18 מיליון יורו. גם הכישרון של אטאלנטה, הקשר פרנק קסי מחוף השנהב, הגיע תמורת 28 מיליון יורו, אליהם מצטרפים המגן האיכותי של אטאלנטה תמורת 24 מיליון יורו, ובנוסף אחד השחקנים הכי לא מוערכים באירופה ויש הטוענים שהוא כרגע בועט הבעיטות החופשיות הטוב ביותר כרגע בעולם, הקאן צ'לאנוילו הטורקי שהגיע מבאיירן לברקוזן תמורת 25 מיליון יורו. וכמובן שלא נשכח את פאביו בוריני האיטלקי שלא כל כך מצליח למצוא את עצמו באיזושהי קבוצה בשנים האחרונות, שהגיע בחינם בהשאלה מסנדרלנד.

רוצים עוד דוגמא שמוכיחה שמילאן חוזרת להיות גדולה? קבוצה גדולה לא נחה על זרי הדפנה ולאחר ההחתמה של בונוצ'י כבר התבשרנו שלוקאס ביגלייה, קשרה הנהדר של לאציו, הוחתם תמורת סכום של כ-20 מיליו יורו. תוסיפו לכל אלו את השוער האיטלקי הצעיר דונארומה שהאריך חוזה, וביחד עם הכישרונות מהעונה שעברה מסתמנת שתהיה קבוצה תוססת ומעניינת אצל הרוסנורי. אגב, הגיל הממוצע של השחקנים שנרכשו (להוציא את בונוצ'י) הוא 23 – חשיבה לטווח הארוך.

מילאן
Credit to "A.C. Milan" Facebook page

ועכשיו בואו נדבר על בונוצ'י.

היה נראה שמילאן עושה רכישות מעניינות, ועדיין בשביל לחזור להיות אימפריה המילאנזים היו חייבים להנחית איזה שם גדול, שיגיד "מילאן חזרה". שם גדול לא מביא רק קהל או מנויים, שם גדול זו חותמת על כך שמילאן שוב חזרה להיות האימפריה שכולנו זוכרים. היו דיבורים על החזרת זלאטן, והיו כאלה שהרחיקו לכת עד רונאלדו (בזמן שעוד נראה היה שהוא לא ישאר בריאל מדריד) אבל כלום לא קרה מזה. עד השבוע שעבר.

ללא שום הודעה מוקדמת, דיווחו האתרים באיטליה על מ'ו"מ מתקדם בין יובה למילאן על העברתו של בונצ'י תמורת סכום של כ-40 מיליון יורו. בהתחלה זה היה נראה די מוזר, בונוצ'י יעזוב את יובה? ועוד למילאן? אחרי שהיו לו כבר הצעות מצ'לסי וסיטי? 40 מיליון? צ'לסי כבר הציעה 65?!
אבל שוב התברר שאין היגיון בכדורגל, וכמה שעות לאחר מכן כבר ראינו את בונוצ'י נכנס למשרדים של מילאן כדי לחתום על החוזה ל-5 שנים.

היו דיבורים על כך שבונוצ'י הסתכסך עם אלגרי, ובגלל מצבו הרפואי של בנו הוא רצה להישאר באיטליה, ומילאן היא האופציה היחידה שנשארה, והרוסנרי קפצו על העגלה. כך או כך, מילאן הרוויחה את בונוצ'י, ובונוצ'י הופך להיות המנהיג הבלתי מעורער של מילאן ויכול להחזיר עטרה ליושנה ומילאן לגדלותה.

עושה רושם שמילאן חוזרת. האימפריה באדום-שחור כאן, וזה יכול לעשות רק טוב לכדורגל האירופי בכלל ולכדורגל האיטלקי בפרט.

Forza Milan

מילאן
Credit to "A.C. Milan" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח