רשמים ממשחקיהן של 4 הקבוצות הכי מסקרנות העונה

// מאת ירין שירום

קצת לפני המחזור ה12 ולאחר מחזור מרתק שבו הקבוצות המסקרנות בליגה נאבקו זו בזו, ירין שירום מסכם את רשמיו על בית"ר ירושלים, הפועל באר שבע, מכבי חיפה ומכבי נתניה 
הופעות - טיק טיק

בית"ר ירושלים
קונטה – הדוגמה המושלמת לאיך לוקחים שחקן שרמתו מעל הליגה והורסים אותו. קודם כל, קונטה דובר מעט מאוד אנגלית ובמועדון אין דובר צרפתית שיתקשר עמו. בנוסף לכך, מזגזגים איתו בתפקידים בין עמדת הבלם לעמדת המגן ימני ובשל חוסר התיאום הוא מתקשה להציג את היכולת שהתרגלנו לראות ממנו בשנה שעברה.
החילופים – אז אומנם בן זקן "פגע בול" בהכנסתם של דילמוני וסאבו בכך ששת"פ של שניהם יצר לו את שער השיוויון, אבל החילוף הראשון שהכניס שחקן שתפקידו ברוטציה הוא חלוץ מחליף במקום שחקן כנף שנפצע במקום להכניס שחקן כנף מחליף (בריהון) וגם המעבר המוזר לשחק במחצית השנייה עם חלוץ מדומה בחוד (ז'ורז'יניו) ו 2 חלוצי שפיץ בכנפיים (שכטר וואראן) מלמדים על חוסר סדר בקבוצה.
גמישות ורעיונות יצירתיים זה נחמד, אבל אפשר גם להגזים ונדמה שזה מה שקרה לבן זקן (קונטה עבר בין 2 עמדות, גם קלטינס עבר, כשאף אחת מהן לא העמדה המקורית שלו). קצת יציבות לא תזיק לבית"ר.
פול אדגר – קצת מצחיק שהכדורגל הישראלי מתלהב כל כך משחקן זר בן 19 ששיחק עד עתה בליגה ה 2 בפינלנד. אדגר אכן שחקן בעל פוטנציאל רב, אבל בעיניי כרגע סאבו וקלטינס עדיפים עליו בקישור האחורי בכל מערך. אני מבין ומקבל את הרצון להחתים את הזר ה 6 כשחקן זול ושחקן בעל פוטנציאל מכירה עתידי, אבל לא כשמדברים על ריצה לאליפות וכל כך בולט החוסר בבלם זר בכיר דוגמת רואדה.

אנטואן קונט
קונטה. הולך אחורה קרדיט לדף הפייסבוק של "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"

הפועל ב"ש
פקהארט – אם לבאר שבע היו 2 משחקים חשובים במרחק 4 ימים (לפני גביע הטוטו) והוא לא פתח באף אחד מהם (לגמרי בצדק!) אז הוא צריך ללכת. בלי קשר ליכולת להביא מחליף זר איכותי בעמדה הזו בינואר, באר שבע לא שיחקה טוב איתו מעולם.
איינבינדר – אף אחד לא יכול לנסות ולטעון שהוא רכש כושל, אבל מה שכן בולט מצפייה במשחקים של ב"ש עם הקישור החזק ביותר שהיא יכולה להעמיד, הוא שחסר לה שם משהו שבעונה שעברה היה. היכולת של ראדי ואיינבינדר לעבור שחקן לא קיימת, גם מטעמי טכניקה ובעיקר מטעמי מהירות. נדמה ששילוב של שניהם יחד פחות מתאים ומשאיר את מליקסון וואקמה וביטון כיחידים שמצליחים לעבור שחקנים וליצור מצבים.
כולם דיברו לפני העונה על שנת פריצה של מיכאל אוחנה, בהחלט ייתכן שבכר לא רואה את מה שהוא ציפה ממנו ולכן הוא לא משחק, אבל בנתיים הספסול הזה מגביל את הקבוצה.
קורהוט – אם דיברנו על חוסר יכולת לעבור שחקן (איינבינדר) ועל הזר שבעונתו השנייה יכולתו יורדת (קונטה) אז קורהוט נותן לנו קצת מכל דבר. אומנם בחלק ההגנתי אין לי טענות כלפיו, אבל מבחינה התקפית ברור שהוא כבר לא הגורם המאיים שהיה בשנה שעברה. ייתכן שזה גם בגלל וואקמה שנהיה די צפוי (ועדיין מקרקס את הליגה) ולא עושה תנועה לקבל כדור בעומק בכלל וייתכן שזה בגלל התופעה שהשפיעה על כל הקבוצה שגורמת להסתמכות מוגזמת על וואקמה וחוסר רצון לפתח מהלכים התקפיים שלא דרכו, אבל אפשר לצפות ליותר מקורהוט שוודאי מבין שעל הספסל מחכה להזדמנות מגן התקפי מצוין בדמות אורן ביטון.

באר שבע בית"ר ירושלים
קרדיט לדף הפייסבוק "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"

מכבי חיפה 
אני מאוד אופטימי בנוגע לקבוצה. אומנם ניכר שחסרים לה הרבה דברים ושהמאמן העומד בראשה לא הראה עד עתה או בעברו את היכולת ללמד או להעניק לה את הדברים הללו, אבל נראה שהדברים מסתדרים גם אם מעצמם.
השילוב של קוסטדינוב, קהת וורמוט בקישור, גם אם לא נצץ במחצית הראשונה, הוא בעל פוטנציאל להמשך כי הוא מלא בטכניקה שלפחות במקרה של שני הראשונים משולבת גם עם המון עבודה שחורה.
גם רמי גרשון ואליסון דוס סנטוס נראים טוב יותר אחרי ששיחקו כמה משחקים יחד ובכלל נדמה שגם אם לא הכל מושלם יש בסיס טוב לבנות עליו קבוצה שבשנים הבאות תתמודד על האליפות.
בעיניי, טוב יעשה מו אלאך אם לא ישנה כלום בקבוצה בינואר (מלבד עזיבתו של קינן שידועה כבר מראש והחלפתו בבלם ישראלי אחר. אולי אדי גוטליב?) ויתן לסגל שנה לרוץ יחד. את השינויים הפרסונאליים, אם יהיה צורך, ניתן יהיה לבצע גם בקיץ בצורה נוחה יותר. הבאת רכש נוסף בינואר לקבוצה שלא ברור מה המטרות המעודכנות שלה (1 עד 3 כבר לא יקרה העונה) סתם תלחיץ את המערכת.
האדם היחידי במערכת שאני רואה כבר עכשיו את הצורך להחליפו בוודאות בקיץ הוא גיא לוזון.

גיא לוזון
Credit to "Maccabi Haifa FC" Facebook page

מכבי נתניה
אחרי שנאמרו כבר כל הסופרלטיבים על הקבוצה, נותר רק להגיד שימשיכו כך ושלא יסתפקו במחמאות שקיבלו עד עכשיו. המשחק הנרפה וחסר הסדר במחצית השנייה של המשחק נגד חיפה קצת מדאיג בהקשר הזה, אבל התגובה של דראפיץ' בראיון אחרי המשחק ("לא שיחקנו טוב, היו לנו הרבה איבודי כדור. איבדנו את השליטה במרכז השדה והמשחק הפך להיות מחוף לחוף. יכולנו גם להפסיד במשחק הזה. כמו ששיחקנו, תוצאת תיקו מספקת אותנו. לא הצלחנו ללחוץ את מכבי חיפה כשאנחנו משחקים מחוף לחוף. לא שיחקנו מסודר ולהם יש שחקנים מהירים מאוד בחלק הקדמי ויכולנו להפסיד. היו לנו הרבה איבודי כדור. בשנה וחצי שאני פה, זה לא קרה לנו ששיחקנו לא כמו שאנחנו תמיד משחקים") מראה שהוא מודע לבעיה ולא מוכן לקבל את המשך התקיימותה.
כמה כיף בתור צופה במשחקים וצרכן תקשורת ספורט לשמוע דברי טעם ממאמן בסוף משחק. נדמה שהוא מנסה לענות באובייקטיביות למראיין וזה כל כך יוצא דופן. בטח אל מול מקבילו במכבי חיפה.

מכבי נתניה, דיא סבע, רועי קהת
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של "מכבי נתניה"
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח