רונאלדו ומסי – הדור הבא

לאחר זכייתו בתואר שחקן השנה של אופ"א בשבוע האחרון, העניק כריסטיאנו רונאלדו ראיון בלעדי ומסקרן במיוחד. כשנשאל מי לדעתו יהיו השחקנים הגדולים הבאים, שיובילו את הכדורגל העולמי לאחר הפרישה שלו ושל הנמסיס האגדי, ליאו מסי, תשובתו הייתה: ״לאחר שאני ומסי נפרוש, יישארו מרקו אסנסיו וניימאר. נוסף להם יש גם את קיליאן אמבפה, עוסמאן דמבלה, אדן הזאר ומרקוס ראשפורד, שהם שחקנים מעולים״.

הראיון הלא-שגרתי של הפנומן הפורטוגזי, גרם לי לתהות בנוגע לזהות השחקן הגדול והמוביל של הכדורגל העולמי בעתיד הקרוב. לשם כך, החלטתי לסקור באופן סטטיסטי את איכות השחקנים שהוזכרו בראיון במגוון פרמטרים – התקפיים והגנתיים – ובכך לנסות ולקבוע את הדירוג העדכני של ששת השחקנים הצעירים והמוכשרים הללו.

השוואה

(1) ניימאר

באופן לא מפתיע, השחקן היקר ביותר בהיסטוריה, הוא גם זה שזכה למספר הנקודות הגבוה ביותר בדירוג שלנו (42). הברזילאי המוכשר הוא בעל הפוטנציאל הגדול ביותר והשחקן המגוון ביותר מבין הנבדקים בכל האספקטים של המשחק (בעיקר דריבלים, תיקולים ומסירות מפתח). הוא בעל הסיכויים הגבוהים ביותר לשבת על "כס המלכות" של הפורטוגזי והארגנטיני ולקטוף כדורי זהב רבים לאחר דעיכתם.

מיטב הביצועים של הקוסם הברזילאי שהפך לאחרונה לשחקן היקר בהיסטוריה

(2) אדן הזאר

נכון להיום, מבין השחקנים הצעירים ובעלי הפוטנציאל שהוזכרו על ידי רונאלדו, הבלגי המוכשר הוא בהחלט השני בטיבו. כך גם משתקף בכמות הנקודות להן זכה (41), רק נקודה אחת פחות מניימאר הראשון. גם הזאר שחקן מגוון מאוד ומתמחה במגוון אספקטים של המשחק (בעיקר בכיבוש שערים, מסירות למשחק וזכייה בקרבות אוויריים). הוא בהחלט עשוי גם כן לקטוף מספר כדורי זהב, אך גילו המבוגר יחסית (מתקרב ל-27), עשוי למנוע ממנו את הבלעדיות בכך, שכן שחקנים רבים וטובים נוספים עשויים לפרוח עד ששני הפנומנים הנוכחיים יפרשו.

ביצועיו המרשימים של הבלגי הנהדר

 (3) עוסמאן דמבלה

הצרפתי המוכשר, רק לאחרונה נרכש על ידי ברצלונה תמורת כ-130 מיליון יורו, בכדי להחליף את ניימאר שמדורג מעליו. הוא מצטיין ברוב הגדול של האספקטים במשחק (בעיקר בבישולים) ובעקבות זאת זכה למספר נקודות גבוה (31). הוא לוקה בדיוק במסירות, נתון אותו יצטרך לשפר בקבוצה כמו בארסה, שעמוד הטווח שלה הוא התבססות על מסירות קצרות ומדויקות.

דמבלה צפוי להשתפר מאוד בשנים הקרובות ולהפוך לאחד השחקנים האיכותיים בעולם. בעקבות זאת, הוא זכה לאמון על ידי הקטלונים ונרכש בסכום עתק, בטח תמורת שחקן צעיר שטרם הוכיח עצמו על הבמות הגדולות באמת.

מיטב הביצועים של הצרפתי הצעיר והמוכשר, שנבחר להחליף את ניימאר בברצלונה ובכך גם הפך לשחקן השני היקר ביותר בהיסטוריה

מחוץ לפודיום

מרקו אסנסיו (4), קיליאן אמבפה (5) ומרקוס ראשפורד (6), צפויים גם הם להוביל את הכדורגל העולמי בעתיד הקרוב. בפרמטרים מסוימים הם אף דורגו ראשונים (אסנסיו במסירות מדויקות, אמבפה בגיל ובכיבושים) וכבר הוכיחו לכולם את כישרונם הרב במעמדים הגדולים ביותר של הכדורגל. לא אופתע כלל אם אחד מהם ינסוק למעלה והקריירה שלו תהיה טובה ואיכותית יותר מאשר אחד המדורגים לפניהם.

צריך כמובן לקחת בחשבון גם את העובדה שהגיל הממוצע של השחקנים שדורגו ב-TOP 3, גדול משמעותית מאלה שנותרו מחוץ לפודיום. מדובר בשחקנים שקרובים מאוד לנקודת השיא ומיצוי הפוטנציאל בקריירה שלהם. ישנה אפשרות סבירה בהחלט, שבעוד מספר שנים הדירוג של ששת השחקנים הללו יראה לגמרי אחרת.

מסקנות

הראיון המסקרן של רונאלדו, אכן הציג את ששת השחקנים בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר להחליף את אחד משני הפנומנים הגדולים, שמחזיקים יחד בשמונה כדורי זהב וכמובן תארים קבוצתיים רבים נוספים. ניתן לראות שההצטיינות באספקטים השונים, מתחלקת בצורה די שוויונית בין הצעירים המוכשרים והפערים בין השחקנים בדירוג הסופי קטן מאוד, מה שעשוי להצביע על התחרות האדירה שצפויה על תואר כדור הזהב, שבא יחד עם ההכרה בשחקן הטוב ביותר במשחק.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח