ראיתי קבוצה של יעקב שחר

// מאת אבי רוזנברג

בשבוע אחד מכבי חיפה עברה אירועים שמספיקים לשלוש עונות במועדון רגיל, לעתים חמש במועדון יציב. לאן ממשיכים מכאן?

על אף משחק טוב (יחסית) של מכבי בעיקר במחצית השנייה, ראינו קבוצה שהיא כולה יעקב שחר. עצבנית, נרגנת ובעיקר לוזרית. שני מקרי קרן, בשניהם היו שחקנים שבמכבי לא ציפו להם והתוצאה היא שספגנו שני שערים מיותרים. הגול הראשון, עם ההסתבכות של מאבוקה ודוס סאנטוס היה תולדה של קבוצה לא מאומנת (סורי גוטמן), והגול השני היה בדיחה עלובה ושוער אחד גרוע להפליא.

עוואד, מכבי חיפה, קרית שמונה
קרדיט לדף הפייסבוק של מכבי חיפה

כל קבוצה בעולם יכולה לקבל שער שוויון לא מוצדק בדקה ה-90, אבל רק מכבי חיפה, תקבל גול כזה מהשוער של היריבה, אותו אחד שסידר את השוויון מראשו של סאן מנחם בתחילת המחצית, חצי דקה אחרי שקיבלו קרן מהצלה של השוער חיימוב, הצלה שנראתה כמו תחילת החזרת החוב הבלתי נגמר של השוער, רק כדי להגדיל את החוב בענק.

אגב, אני לא באמת מאמין בדבר כזה של החזרת החוב. ארבייטמן "הרג" אותנו נגד מאלמו, האם יצא לו להחזיר את החוב? לא. הוא פשוט היה טוב בליגה, לקח איתנו אליפויות והעפיל איתנו לצ'מפיונס. זה פשוט חלק מהעניין של כדורגלן – להיות טוב ויציב. בינתיים מתחילת העונה, חיימוב לא טוב ובטח שלא יציב. אם בעונה כזו, הרווחנו את עוואד ואנחנו משלמים בברכה את שכר הלימוד של חבשי, הפסדנו את גלזר ובענק.

 

ומה היה לנו במשחק? מתפרצות, מוחמד עוואד שגם במשחק בינוני מראה ים מחויבות, כישרון ורצון – הגול של אזולאי היה כולו שלו. את המחויבות שיש לעוואד בקצה הזרת לא תהיה לסלליך גם בעוד חמש שנים. סלליך נכנס אתמול במקום מזרחי החלש, והצליח להיות פחות טוב ממנו. אין לי בעיה עם שחקנים שמאבדים כדורים, יש לי בעיה עם שחקנים שלא מתאבדים כדי להשיג את הכדור חזרה. סלליך עושה הכל כדי שנראה שהוא עצוב, אבל בחייאת, אין לך כל סיבה. תעלה תקרע את הדשא ותעשה את הדברים פשוט. אבל כזה הוא סלליך. אחד שצריך שישלחו אותו לשטח ריק ואז הוא פשוט ירוץ עם הכדור עם הראש בקיר. בתקופה של לוזון זה היה סוג של הכדורגל ששיחקו פה. כשרוטן הגיע, ועוד רצו לשחק מסודר, הוא האחרון שהתאים לשיטה.

אז שוב איבדנו נקודות בסוף של הסוף (מצטרף למכבי פ"ת ורעננה), ובמקום להיצמד לפלייאוף העליון, אנחנו אי שם באמצע התחתון. מקווה שתצא הודעה מוקדמת שאיתי מרדכי הוא האיש שלנו עד סוף העונה, בעיקר כי אין אף אחד אחר ראוי יותר (תודה לאל שרוני לוי לא פה) ואולי יבוא קצת השקט למועדון הכי סוער בארץ.

קרדיט לדף הפייסבוק של מכבי חיפה
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח