קרב נתונים: ניתוח רבע הגמר – ריאל מדריד נגד יובנטוס

רבע גמר ליגת אלופות, ריאל מדריד מול יובנטוס בשחזור הגמר של השנה שעברה.

מי תעלה שלב? לכל חובבי הקבוצות והווינר 🙂 זה הרגע שבוא אני מנתח את הקבוצות ומזכיר שבכדורגל הכל יכול להיות, בגלל זה אנחנו מאוהבים במשחק הזה ואם הכל היה ברור כנראה שזה לא היה מעניין ולכן זה נקרא הימור, אבל אם הימור לפחות שיהיה מושכל.

Spanish League - טיקטיק

אז בואו נראה מי הפייבוריטית לעבור שלב על פי המספרים והסטטיסטיקה. אני אשווה בין המספרים של 2 הקבוצות השנה בליגת האלופות ואקביל גם לעונה שעברה שם הן נפגשו בגמר. נראה מי התחזקה, מי נחלשה ומה הם עשו העונה. יהיה מעניין.

כמו תמיד נתחיל כמובן בשערים. ריאל מדריד זכתה בגביע בעונה שעברה עם ממוצע של 2.77 שערים למשחק, העונה היא שומרת על אותו קצב מטורף עם 2.75 שערים למשחק. לעומתה, יובנטוס, שידועה בהגנה איטלקית קשוחה, מבקיע "רק" 1.37 שערים ושנה שעברה הגיעה עד לגמר עם ממוצע של 1.69 שערים למשחק. ירידה די מדאיגה בתפוקה.

בשביל לכבוש שערים צריך להתחיל קודם עם בעיטות לשער. ריאל מבקיעה יותר וגם מאיימת יותר, שנה שעברה היא בעטה 19.38 פעמים לשער במשחק, העונה זה עלה ל20.38. מרשים ביותר. בזמן הזה יובנטוס בעטה 13.92 פעמים במשחק בעונה שעברה וירדה ל12.75 העונה.

פרמטר מעניין נוסף הוא של אחוזי דיוק. הבלאנקוס ממשיכים להשתפר העונה ומ47% דיוק הם קפצו ל55% אחוזים!
יובנטוס הגיעה לגמר שנה שעברה עם 44% דיוק והשנה היא עם 56% דיוק. מה שמראה שאולי הם בועטים פחות, אבל יעילים הרבה יותר. מדהים.



עוד נתון סטטיסטי קריטי בכדורגל הוא בישולים. החניכים של זידאן עם 1.87 בישולים למשחק העונה, פחות משנה שעברה כשהיו להם 1.92 כאלה.
יובנטוס באותו קו של שנה שעברה עם עליה מינורית. 0.87 לעומת 0.85 בישולים.

דיברנו על ההתקפה? בואו נדבר על קצת על ההגנה. אם ריאל היא מלכת ההתקפה אז יובנטוס היא ממלכת ההגנה. המשחק הראשון מול טוטנהאם נתן תחושה שההגנה האיטלקית נסדקה, האם זה באמת כך?  הנתונים מראים שריאל סופגת 1.13 שערים למשחק לעומת 1.38 בשנה שעברה. עוד שיפור. בנתיים יובנטוס, שספגה בעונה שעברה 0.54 שערים למשחק בלבד, חווה נפילה רצינית וממוצע של שער בכל משחק העונה! בהחלט מדאיג.

אבל כמות הספיגות משפיעה על כמות הפעמים שהקבוצות שמרו על שער נקי? ריאל שמרה על שער נקי ב-תחזיקו חזק, 0.08 אחוז מהמשחקים שלהם בשנה שעברה! רק פעם אחת בכל העונה שעברה! השנה הם בשיפור מטאורי, 25% מהמשחקים שער נקי, כלומר בכל משחק רביעי שלהם הרשת לא זזה!

בופון
קרדיט צילום:
UEFA Champions League Facebook Page

יובנטוס הייתה אגוז כמעט בלתי ניתן לפיצוח (עד הגמר כפי שהסתבר לנו) כשהיא שומרת על שער נקי ב70% ממשחקיה! 9 מתוך 13 משחקים! מה העונה? צניחה חופשית ל37% מהמשחקים.

עוד קצת נתונים:
ריאל מדריד מבצעת העונה 9.5 עבירות למשחק לעומת 9.6 בעונה שעברה, יציבים בנושא. יובנטוס 13.38 לעומת 14.54 בשנה שעברה.

ריאל סופגת 11 עבירות למשחק לעומת 15 כאלה אשתקד. יובה גם מוכשלת פחות עם 13.75 כאלה במשחק לעומת 14.77 עונה שעברה.

ריאל ספגה 3 שערים עונה שעברה מטעויות שהובילו ישירות לספיגה, העונה 0 כאלה!



לסיכום

אומרים שהמספרים לא משקרים. ריאל מדריד השתפרה השנה כמעט בכל פרמטר וזה מפחיד בהתחשב בעובדה ששנה שעברה היא זכתה בגביע. ההתמקדות בליגת האלופות כשהליגה הספרדית אבודה נותנת את התוצאות והמיקוד הזה מחזק אותם מאוד בגזרה, תשאלו את פ.ס.ז.

יובנטוס זוכה לסימפטיה גדולה מהקהל הניטרלי בגלל ההפסד שנה שעברה בגמר ובעיקר בגלל אגדה ששמה בופון. עם זאת, הסימפטיה כנראה שלא תספיק. יובנטוס ניראת פחות טוב העונה, המספרים ירודים, היא בועטת פחות, מבקיעה פחות, סופגת הרבה יותר ורק אחוז הדיוק שלה השתפר משמעותית.

אם כך, עושה רושם שעל פניו קיבלנו הגרלה פיקנטית ושחזור של הגמר, אבל לצערי עושה רושם שריאל השנה גדולה על יובנטוס. כפי שרשמתי בתחילת דברי, בכדורגל הכל אפשרי ואוהדי טוטנהאם למדו על בשרם שאת יובנטוס אף פעם אי אפשר להספיד.

עכשיו הגיע הזמן לחוכמת ההמונים, כלומר אתם, מי לדעתכם תעלה ומדוע?

ריאל מדריד
Credit to "Real Madrid C.F." Facebokk page

גילוי נאות, אני לא אוהד ריאל ולא יובנטוס, אני פשוט מנסה להביא את התמונה כמו שהיא ומנסה לנתח את המצב בצורה קרה. יש לקחת בחשבון שהנתונים של שנה שעברה כוללים גם את השלבים המתקדמים יותר שבהם הרמה אמורה להיות גבוהה וקשה יותר.

אנתח בהמשך גם את שאר משחקי רבע הגמר ואעלה את חלקם כאן ואת חלקם בקבוצת המונדיאל. לניתוח המשחק של ברצלונה – רומא אתם מוזמנים להצטרף לקבוצת המונדיאל בכתובת הבאה:

מונדיאל 2018 ברוסיה

https://www.facebook.com/groups/718071368376763/ 

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח