קרב נתונים: ניתוח רבע הגמר – סביליה נגד באיירן מינכן

רבע גמר ליגת אלופות, סביליה – באיירן מינכן (3 ו-11 באפריל). סביליה היא הקבוצה היחידה מבין שמונה האחרונות שמעולם לא פגשה את באיירן מינכן במפעלים האירופים. בנוסף, בארבע העונות האחרונות, באיירן מינכן הודחה על ידי קבוצה ספרדית. הפעם זה יהיה התור של סביליה ו-וינצ'נזו מונטלה?

Spanish League - טיקטיק

לקראת רבע גמר ליגת האלופות אני ממשיך בניתוח המשחקים בעזרת הסטטיסטיקה והמספרים. אני מתייחס רק לנתונים מליגת האלופות של העונה הנוכחית.

לפני שנתחיל, ההרגשה הכללית היא שבאיירן קיבלה הגרלה ממש קלה יחסית לשאר הקבוצות בשלב הזה והתגובות של השחקנים בהחלט תורמות לכך. פרנק ריברי צייץ בטוויטר: “אנחנו הולכים לספרד, זו הפעם הראשונה שאני אשחק מול סביליה! נגיע מוכנים למשחק”. דויד אלאבה הוסיף: “זו הולכת להיות הפעם הראשונה שאתמודד מול סביליה, אני מתרגש לקראת אתגר גדול נוסף נגד יריבה חזקה”. השוער סוון אולריך התייחס גם הוא: “לא היו חגיגות, אבל זו הגרלה שאנחנו יכולים וצריכים לנצח. סביליה נחשבת ליריבה קלה יותר מאשר שאר הקבוצות בהגרלה”.

בואו נתנתק מהדיבורים והרגשות וניתן למספרים לצייר את התמונה.

באיירן מינכן
Credit to "FC Bayern München" Facebook page

הכי חשוב שערים

באיירן כובשת ממוצע מדהים של 2.62 שערים למשחק (21) לעומת סביליה שמחזיקה בממוצע צנוע של 1.75 שערים (14). באיירן גם בועטת 19.25 פעמים למשחק לשער היריבה עם 49% דיוק, בזמן שסביליה מעמידה מספרים קרובים, 17.5 בעיטות עם 50% דיוק. יש לציין שכל השערים של באיירן נכבשו מתוך הרחבה (כולל פנדל אחד) זהו נתון חשוב וגם קצת פיקנטי כי בכל זאת באיירן לא השיגה אף שער מבעיטה חופשית או סתם בעיטה מחוץ לרחבה. סביליה הצליחה להבקיע 2 שערים מחוץ לרחבה והשאר מתוך הצבע (כולל 2 פנדלים).

אוקיי, אז כדי להבקיע צריך כדור ועדיף שהוא יגיע לרגל הנכונה בזמן הנכון. מה שמוביל אותנו לפרמטר הבא – מסירות: באיירן מוסרת בממוצע 576 פעמים כשמתוכם 502 מגיעות ליעד, סביליה, באופן די מפתיע, מוסרת יותר 594.25 ו507.25 מגיעות ליעד. כלומר, סביליה מוסרת יותר במשחק באחוז הצלחה של 85.3, באיירן מוסרת פחות, אבל ב87.1% הצלחה.

מסירות מפתח: הנתונים די דומים עם יתרון קל לבווארים. 13 מול 12.75

בישולים: 1.88 לגרמנים מול 1.25 לספרדים, יתרון מובהק לבאיירן.



אז בצד ההתקפי היתרון הולך עם הגרמנים, בואו נעבור לחלק האחורי ונבחן את ההגנות: באיירן סופגת 0.88 שערים למשחק (7) מול 1.62 (13) של סביליה. כלומר סביליה סופגת פי 2 וזה כבר צריך להדאיג. באיירן שומרת על שער נקי ב0.37 משחקים, סך הכל 3 כאלה העונה. סביליה בממוצע לא סופגת בכלל כל משחק רביעי (0.25% או לחילופין פעמיים העונה).

את מי צריך לעצור?

אין ספק שכל קבוצה תסמן את המוציא לפועל ותנסה לנטרל אותו, בואו נבחן מי קטלני יותר העונה. רוברט לבנדובסקי בצד הבווארי. החלוץ הפולני הבינלאומי הוא אימת הגנות אמיתי, מפלצת שערים. העונה הוא מבקיע בליגת האלופות 0.71 שערים למשחק (5) ועושה זאת ב56% דיוק. בליגה הגרמנית הוא עם ממוצע של גול כל משחק (26) לאחר שבשבת הפציץ עוד שלושער לרשת של האקסית דורטמונד.

לעומתו לסביליה יש שפן בכובע, ה-X פקטור שלהם העונה – את וויסאם בן יאדר שבליגה כובש 0.3 שערים למשחק (6), אבל בליגת האלופות העונה הוא לוקח את המפלצת הפולנית עם 8 שערים (1.14 למשחק!), ב84% דיוק מטורפים. יהיה מעניין לראות אותו מול הגרמנים ואף אחד לא יופתע אם אחרי צמד המשחקים המספרים פה יהיו מאוזנים יותר, אך עם זאת, אני בטוח שהרבה הופתעו מהנתונים נכון לעכשיו.

סביליה
Credit to "Sevilla FC" Facebook page

לסיכום

רגשות לחוד ומספרים לחוד? כנראה שלא במקרה הזה. עושה רושם שסביליה נתנה קמפיין מכובד ומרשים מאוד, אבל סופו מתקרב והיא תישאר עם המחמאות. באיירן מסתמנת כמשוכה גדולה וקשה מדי. בכל זאת, מדובר במכונה משומנת, עתירת ניסיון שהוא קריטי לשלב הזה. הגרמנים מבקיעים יותר, סופגים פחות ומציגים נתונים טובים יותר כמעט בכל פרמטר על המגרש. באיירן גם משייטת אל עבר האליפות בגרמניה מה שנותן לה את האפשרות לבוא ממוקדים ורעננים למפגשים בעוד סביליה, הלא יציבה בליגה, צריכה לדאוג למקום שיוביל אותה להשתתפות נוספת במפעל גם בשנה הבאה.

בכדורגל הכל אפשרי ואם אנו מחפשים את נקודת האור או קצת תקווה לסביליה יש 2 פרמטרים שהייתי מסתכל עליהם. הראשון מנטלי, הזחיחות והיוהרה של באיירן מינכן ולראייה הציטוטים של השחקנים כפי שהוצגו כאן, אם זה מה שנאמר לציטוט אפשר להבין מה סוג הדיבור שלא לציטוט והגישה של השחקנים למשחק.



הפרמטר השני הוא מקצועי לחלוטין. באיירן הבקיעה 100% מהשערים העונה מתוך הרחבה. כלומר משחק הגנתי צפוף של סביליה, סגירת ה16 עם יציאות מהירות להתקפה יכולים בהחלט להביך את הגרמנים ולסבך אותם. זה עם שינוי בקצב המשחק, משום שסביליה יודעת להניע כדור, יכול אולי לעשות את ההבדל הקטן, אבל הכל כך גדול במשחק. לא בטוח שהמשחק של סביליה יהיה יפה, אבל בהחלט יכול להיות יעיל.

זה הזמן לחכמת ההמונים, מה לדעתכם יקרה ומדוע?

לניתוח המשחק של ברצלונה נגד רומא לחץ עלי

לניתוח המשחק של ריאל מדריד נגד יובנטוס לחץ עלי

סביליה באיירן מינכן
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח