קבוצה גדולה, אבל אחרת

// מאת לירון ויינסטוק

נתחיל בגילוי נאות, אני אוהד ברצלונה ואין קבוצה שאני שונא יותר מריאל מדריד וגם אין שחקן שאני שונא יותר מרונאלדו, אבל לנוכח הזכיה של ריאל בדאבל, פעמיים ברציפות בליגת האלופות (ושלישית ב4 שנים), אין ברירה חוץ מלעמוד ולמחוא כפיים. מה שמדהים בריאל השנה זה עד כמה היא לא נראית כמו קבוצה גדולה קלאסית, וחיה על ניצול מצבים מיטבי ווינריות שלא נראיתה כמותה. אנחנו רגילים להסתכל על קבוצות כדורגל ולנתח את שיטת המשחק שלהן, הגנתית, התקפית, מתפרצות, הנעת כדור, אבל לריאל הנוכחית אין באמת שיטת משחק מסודרת, ואולי פה הגדולה שלה.

ריאל מדריד 2017
Credit to the official Facebook page of "Real Madrid C.F."

אחד הנתונים המעניינים השנה בנוגע לריאל היא ממוצע ההחזקה בכדור. בליגה הספרדית היא ממוקמת רק במקום הרביעי אחרי בארסה, לאס פלמאס וסביליה ובשיויון עם ריאל סוסיאדד עם אחוז ההחזקה בכדור הנמוך ביותר שהיא השיגה מאז עונת 2012-13. בליגת האלופות היא ממוקמת במקום ה9 אחרי שבשנתיים הקודמות היא היה ממקומת בחמישיה הראשונה. לשם השוואה, יובנטוס ממוקמת במקום ה8.

אוקיי, אז היא לא מחזיקה הרבה בכדור, זה אומר שהיא בונה על הגנה חזקה. אז זהו, שלא. ההגנה של ריאל ספגה בכל משחק העונה בליגת האלופות חוץ מה3-0 מול אתלטיקו, והיא אפילו ספגה יותר שערי ליגה מברצלונה בשנה. גם כשמסתכלים על כמות הגולים שלה ממתפרצות רואים שרק 2 מתוך 36 השערים שלה בליגת האלופות השנה הגיעו ממתפרצות (באדיבות אתר whoscored).

ריאל מדריד אתלטיקו בילבאו
חגיגות ללא רונאלדו.
Credit to "Real Madrid C.F." Facebook page

אז מה כן הופך את ריאל לקבוצה גדולה? כאן כנראה שאין ברירה אלא לתת קרדיט לזידאן. למרות שאין ספק שהוא עשה טעויות השנה כמו הזנחת איסקו בתחילת העונה, חילופים תמוהים ושגיאות טקטיות שגרמו לבסוף להפסד בקלאסיקו וכמעט אובדן האליפות, זידאן מצליח לגרום לכל השחקנים (חוץ מבנזמה) לשחק את הכדורגל הטוב בקריירה שלהם, ביחוד ברגעי האמת. עוזר כמובן שיש לו חבורה של שחקנים שכל אחד מהם הוא מהטובים בעולם בתפקידו, אבל אפילו רונאלדו שחווה עונה קצת פחות מרשימה מבחינת מספרים, הגיע לשלבי ההכרעה של ליגת האלופות עם שני שערים וסיים כמלך השערים. קאסמירו שיובש ע"י אנצ'לוטי ובניטז הפך לאולי הקשר האחורי הטוב בעולם ואפילו סיפק שער מרהיב בגמר (וזר פרחים לסמי חדירה). גם קארבחל הוא מתמודד ראוי לתואר המגן הימני הטוב בעולם (ולא שכחתי את דני אלבס)

לסיכום, ריאל מדריד הוכיחה שעם כל הדיבורים על טקטיקה, לפעמים מספיק חבורה של שחקנים טובים שרוצים לשחק בשביל המאמן, קצת ניסיון וקצת מזל.

ריאל מדריד - זינאדין זידאן
Credit to "Real Madrid C.F".Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח