צ'מפיונס אנחנו באים

// מאת יבגני רובינסקי

לאחר 8 מחזורי ליגה בלבד מכבי תל אביב נמצאת בדרך הבטוחה להחזרת צלחת האליפות לתל אביב לאחר רצף הזכיות של הפועל באר שבע בשנים האחרונות. הקבוצה של איביץ' לא מהמרשימות שנראו בליגה מבחינת יכולת ולא תמיד כיף לראות את הקבוצה, אבל היא כן יציבה וממושמעת ואין ספק שכח ההרתעה חזר לתל אביב. תוסיפו לכך שהיריבה העיקרית מהדרום בפתיחת עונה איומה ונמצאת כבר במרחק של 10 נקודות, הקבוצה שכרגע נושמת בעורפה של מכבי היא הפועל חדרה עם הסגל הקצר שלה וחוסר הניסיון והליגה באופן כללי מהחלשות שהיו פה בשנים האחרונות.

מכבי תל אביב
קרדיט לדף הפייסבוק של מכבי תל אביב

אז נכון, אפשר להגיד שזה עוד מוקדם לסכם והעונה עוד ארוכה וכל קבוצה עוד יכולה להיכנס למשבר, אבל נראה שהשנה ישנה אווירה שונה במכבי. כל המערכת מאוד שקטה, עד עכשיו לא שמענו על פרשיות מיוחדות למעט העניין עם אלירן עטר שנראה כי לא עשה יותר מידי רעש ובלגאן בקבוצה והכי חשוב ומרשים נראה כי איביץ' שולט בקבוצה, מאוד מכוון מטרה ויודע מה הוא רוצה מהסגל שלו.

הקבוצה של איביץ' ניצבת בראש הטבלה עם 20 נקודות מתוך 24 אפשריות – 83.33% הצלחה, 6 נצחונות, 2 תוצאות תיקו ואפס הפסדים. אם נסתכל על אלופות השנים האחרונות (מאז ששיטת הקיזוז הופסקה בעונת 2011-2012), האלופה שצברה את אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר הייתה הפועל באר שבע בעונת 2016-2017 – 78.7% הצלחה וממוצע אחוזי ההצלחה של האלופות ב-7 העונות האחרונות עומד על 73.15%. מכבי תל אביב נמצאת בקצב צבירת נקודות הגבוה ביותר בשנים האחרונות והיא כבר צברה 25.23% מהנקודות לאלופה ממוצעת (79.29 נקודות) ואנחנו עוד לא ברבע עונה.

 

אין ספק שאם מכבי לא תעשה טעויות קריטיות ותרחיק את עצמה ממשברים גדולים היא אכן תהיה אלופה. אני לוקח בחשבון שמכבי עוד תפסיד נקודות ואולי גם קבוצות הליגה עוד יצמצמו את הפער, אבל אם נסתכל על התמונה באופן כללי ומכבי תל אביב לבסוף לא תזכה באליפות, הדבר יחשב ככישלון ענק.

לנוכח פתיחת העונה ואיך שאני רואה את הדברים, מכבי תל אביב קיבלה מתנה מקבוצות הליגה וזה הזמן שלה כבר לחשוב על העונה הבאה ואיך היא עולה שוב לשלב הבתים של ליגת האלופות. ההכנות למוקדמות ליגת האלופות לעונה הבאה צריכות להתחיל כבר בינואר הקרוב ולמכבי תל אביב אסור לבזבז זמן.

להלן הפעולות הדרושות:

שוער: אם לא תגיע הצעה מפתה על ראיקוביץ' אני הייתי ממשיך איתו כשוער ראשון. ראיקו כבר מכיר את המערכת והקבוצה, הוא שוער צעיר וכשרוני שרוצה להוכיח את עצמו ואם תהיה לו הזדמנות להופיע שוב בליגת האלופות הוא ירצה להראות למה הוא נחשב בזמנו לטוב בעולם לגילו.

פרדראג ראיקוביץ'
ראיקוביץ. מחפש לתקן את הרושם מהקמפיין הקודם

בלמים: למרות ששרן ייני מראה יכולת דיי טובה, הוא עדיין נחשב כקולבויניק וממלא מקום. יהיה לו קשה להתמודד בגזרה האירופית ולכן הייתי מחזק את הקבוצה בבלם זר נוסף לצידו של אמאדור. פיבן בלם צעיר וכרגע מכבי גדולה עליו, אבל כן כדאי שישאר בסגל. טיבי נמצא בירידה מתמדת ויכול מאוד להיות שכבר לא נראה את איתן טיבי הישן והטוב כמו שהתרגלנו לראות אותו בשנים הטובות שלו לצידו של גרסיה.

מגנים: אם מכבי תצליח לשמור על דסה וקנדיל אז אגף ימין סגור. באגף שמאל מצב העניינים מסובך יותר. סבוריט תופס משבצת של זר והאמת הוא לא מצדיק אותה. מכבי צריכה לשחרר את סבוריט ולנסות להביא את טוואטחה, שהשתדרג מאוד במשחק שלו ולא משחק באופן קבוע בגרמניה. טוואטחה ודוידזאדה באגף שמאל ומכבי יכולה לישון בשקט.

 

קישור: לשחרר שחקנים בינוניים – ברסקי, בטוקיו, ריקן. להתחזק בקשר אחורי עוצמתי שיכול להתמודד עם הפיזיות האירופאית ולצידם של דור פרץ, דן גלזר ואייל גולסה למכבי יהיה קישור אחורי חזק ועוצמתי, המתאים גם לאירופה.

התקפה: מכבי חייבת להנחית חלוץ עוצמתי שידע להתמודד עם בלמים אירופאים חזקים. איתי שכטר התחיל את העונה בצורה טובה, אבל נכון לעכשיו אין לו מחליף על הספסל. שוינפלד לא מספיק טוב וחייב להיות משוחרר מהקבוצה. עטר, אצילי ומיכה הם חלק מהבסיס הישראלי הטוב וכן צריכים להמשיך. חוזז וכהן עדיין צעירים וצריכים לקבל את ההזדמנויות שלהם בליגה ולא הייתי משחרר אותם כל כך מהר. הצעירים הם דור העתיד והם חייבים לקבל את ההזדמנויות שלהם להוכיח את עצמם ואפילו צריכים להשתלב ולקבל דקות גם באירופה, רק ככה הם יתקדמו.

הייתי מחזק את הקבוצה בעוד שחקן יצירתי מתחת לחלוץ. ישראלי טוב בעמדה הזו קשה למצוא ושוב אופציית הזר עולה על הפרק. מצד שני, אופואדו תופס את משבצת הזר האחרון ועד עכשיו הוא מראה יכולת טובה שאולי תשאיר אותו בקבוצה לעונה הבאה. לכן את אופואדו הייתי שופט רק בסוף העונה.

איביץ, גביע הטוטו, מכבי תל אביב
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מכבי תל אביב

נראה כי למכבי תל אביב יש בסיס ישראלי טוב בכל עמדה על המגרש שעוד יתחזק בשחקנים הבולטים בליגה שמכבי תרכוש, אבל על מנת להצליח באירופה מכבי חייבת זרים שוברי שיוויון. מכבי חייבת לבנות עמוד שדרה שיתבסס על זרים איכותיים ועוצמתיים שיוכלו להתמודד עם הפיזיות והקשיחות של אירופה.

ולסיכום אני אומר, חבל על הזמן מכבי – תפטרי מכל הבינוניות בסגל. תתחילו לעבוד על העונה הבאה כי יש לכם הזדמנות נדירה לבנות קבוצה חזקה עם בסיס טוב שיכול להספיק לשלב הבתים של ליגת האלופות. אני לא רואה אופציה אחרת וכל דבר מלבד אליפות יחשב ככישלון. כמובן שיש גם את גביע המדינה וכמו שאנחנו מכירים את המפעל הזה הוא מלא בהפתעות, אבל אין ספק שמכבי יכולה ואני אזהר במילים, וגם צריכה, לזכות בדאבל.

מכבי תל אביב
קרדיט לדף הפייסבוק של מנהלת הליגות לכדורגל IPFL
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח