פתאום היא מתפרצת: על שער הניצחון של בלגיה

// מאת נדב אשמיה

בלגיה הופכת פיגור של 2-0 לניצחון 2-3 גדול בדקה ה-94' על יפן. שלשום (שני) קיבלנו את אחת המחציות הטובות וההזויות ביותר במונדיאל הזה, כמעט וראינו סנסציה נוספת ועוד הדחה לא צפויה, השדים האדומים ניצלו ברגע האחרון מהטיסה הביתה ומהצטרפות לנבחרות כמו גרמניה, ספרד, פורטוגל וארגנטינה.

בלגיה חוגגים
Credit to "FIFA World Cup" Facebook page

הנבחרת של רוברטו מרטינס לא הייתה במיטבה: אי תכליתיות מול השער, חוסר ריכוז בהגנה והמון איבודי כדור עם היכנעות לעמידה הטקטית המצוינת של היפנים, שהביכו את ההגנה הבלגית לא פעם בעזרת הזריזות שלהם. עם זאת, השער השלישי שלה – שער הניצחון, היה אחד השערים היפים ביותר בטורניר עד כה, ואם יש משהו שנותן תקווה לבלגים להמשך זה המהלך הזה. מתפרצת מהסרטים שמתחילה אצל קורטואה ונגמרת בגול ניצחון של המחליף שאדלי שמעלה אותם לרבע הגמר.

אם נרד יותר לפרטים נוכל להבין כמה חכמה וקלאסה יש במתפרצת הזאת:

הרמת קרן שגויה של היפנים וחזרה איטית להגנה מאפשרת לקורטואה להוציא כדור מהיר לדה בריינה שנהנה משטח רב במרכז המגרש, כאשר הוא משאיר ארבעה שחקנים מאחוריו. כעת בלגיה ביתרון שני שחקנים, תנועה אדירה של לוקאקו למרכז מפנה את הדרך למונייה שאליו הולך הכדור. תנועה נוספת של לוקאקו לקצר מושכת את המגן שלו איתו ועם פתיחת רגליים גאונית לרוחב של מונייה, הוא מפנה את הרחבה לשאדלי, שרק צריך לדחוק את הכדור לרשת. לוקאקו אמנם עם משחק בינוני, אבל לחלוץ מנצ'סטר יונייטד יש חלק לא מבוטל במהלך הזה.



מונייה, מבשל השער, ושאדלי כובש השער נמצאים בתוך הרחבה שלהם ברגע שהשוער תופס את כדור הקרן. תוך 12 שניות מהרגע הזה בלגיה מסיימת את המהלך, עם 5 נגיעות בלבד בכדור! שילוב של מהירות, תנועה בלי כדור וניצול חכם של ההפקרות בהגנת יפן מסייעים לבלגים לעלות לשלב הבא.

בלגיה תצטרך את החכמה שהפגינה במתפרצת הזאת גם כשתפגוש את ברזיל ברבע הגמר. זהו כנראה המשחק החשוב בתולדותיה. היא מגיעה כמובן כאנדרדוג, אך גם עם ציפיות להגיע כמה שיותר רחוק עם דור הזהב הזה. יהיה מעניין לראות איך המשחק הזה ישפיע עליהם נגד הסלסאו. מה שבטוח, קיבלנו רגע אדיר נוסף במונדיאל הזה

שאדלי בלגיה
Credit to "FIFA World Cup" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח