פרויקט פתיחת העונה – מכבי חיפה – מגרשי השדים

ליגת העל שלנו חוזרת והבלוגרים שלנו מכינים אתכם לעונת 2020-2021 עם פרויקט פתיחת הליגה המסורתי. ממשיכים עם יוחאי שטנצלר על העונה הצפויה של הטוענת לכתר, מכבי חיפה. 

מאור בוזגלו כל כך חיכה למשחק הזה, המשחק ההוא במדי מכבי חיפה נגד הפועל ב"ש. ואז אחרי 30 שניות זה קרה, או יותר נכון קרע. בוזגלו קרע את המניסקוס ברגלו. שוב פעם, אחרי תקופת התאוששות כל כך ארוכה, אחרי עוד נפילה וקריסה, הוא שוב קם, ונפל. כל פעם מחדש.

השנים האחרונות של מכבי חיפה נראו בדיוק הברכיים של מאור בוזגלו. השיקום לא היה מספיק טוב אם בכלל היה כזה, הלחץ היה גדול מדי, ההתנהלות לא הייתה מספיק טובה, מאמנים הגיעו, מנהלים מקצועיים חתמו בלי לקבל צ'אנס, שחקנים הוחתמו בחוזים ארוכים ומכבי חיפה קרעה כל עונה מחדש את המיניסקוס שלה.

מאור בוזגלו הפועל תל אביב
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של הפועל תל אביב

 

בלבול עשה את שלו, בלבול יכול ללכת?

מכבי חיפה עברה מהר מדי לשלב הריצה והמשחק, היא לא התמידה מספיק בשיקום. בדרך מקרית לחלוטין, אחרי שהתייאשה מכל המודלים האירופאיים והמקומיים, היא מצאה בטעות את המשקם הטוב ביותר. את זה שהאמין בשחקנים הצעירים שלה, זה שהחליט להריץ סגל קבוע וכך לתת לשחקנים את הביטחון, זה שהתמיד בשיטה אחת, וזה שסירב למרות כל הלחצים לתת לשחקנים שפוגעים במרקם הקבוצתי לשחק.

מרקו בלבול לא היה מושלם, לעתים היה מקובע מדי, שחק את השחקנים, לא היה מספיק ער לשינויים בזמן אמת וסיים עם 0 מ-4 מול מכבי ת"א. לעניות דעתי, מרקו בלבול הוא לא האיש שצריך להוביל את מכבי חיפה אחרי שלב השיקום, וכשברק בכר פנוי, בסופו של דבר ליעקב שחר לא הייתה ברירה.

ברק בכר הוכיח שהוא יודע להוביל קבוצה לצמרת. הוא לא מאמן שידוע כמקדם צעירים, או בונה קבוצות, אבל הוא כן ידע לעשות את קפיצת המדרגה לקבוצה שלאט לאט נבנתה והתרגלה לחיים בצמרת. הוא הגיע אחרי שלוש שנים של אלישע לוי שהחלו בכמעט ירידת ליגה ועד לסגנות וגמר גביע, ועם החיזוק הנכון הצליחה לעשות את הצעד קדימה. אבל השאלה הגדולה היא, האם מכבי חיפה כבר משוקמת אחרי עונה אחת בלבד? האם היא יכולה לרוץ עד הסוף בלי לקרוס שוב ברגע האמת?

ברק בכר מכבי חיפה
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה

 

הסגל

אחת הסיבות להצלחה של מכבי חיפה אשתקד היא לא רק היכולת של השחקנים שלה, אלא גם חדר הלבשה בריא, שחקנים אינטיליגנטיים עם האופי הנכון, לפחות רובם, וכאלו שהתאימו לשיטה. קשה לדבר על הסגל של מכבי חיפה כשככל הנראה (בתקווה) עד סיום חלון ההעברות יהיה עוד רכש, כשכרגע המצטרפים החדשים הם רק אבו-פאני, גורפינקל וטורה, שחזרו מהשאלה וייתכן שיושאלו שוב. בינתיים, גם מעט העומק שהיה התדלל עם העזיבות של פלקושצ'נקו, סלליך, סיינסברי ואוטין.

חיפה חסרה כמובן בלם, עוד קשר מרכזי ומגן שמאלי טוב יותר מסאן מנחם שעשה קפיצה גדולה, כדי להיות טובה יותר במצב של 11 מול 11 מול הצהובים, וזה עוד מבלי לדבר על העומק הדליל שלה. היא תלויה ביותר מדי שחקנים שפציעה שלהם עלולה לשבש את התוכניות – לא רק נטע לביא, גם יובל אשכנזי היה מאוד חסר בתחילת הפלייאוף, וגם דולב חזיזה. ואני לא רוצה לדבר על סיטואציה שבה צ'רון שרי או ניקיטה רוקאביצה נפצעים. כולם נתנו עונת שיא אשתקד, ויהיה להם קשה מאוד לשחזר אותה. מצד שני היא מקבלת מחדש את ירדן שועה שיכול להיות ה'אס' שלה העונה, ואולי דווקא העזיבה הצפויה של מוחמד עוואד תרגיע קצת יותר את מד הלחץ בחלק הקדמי.

מכבי חיפה, ירדן שועה
קרדיט לדף הפייסבוק "מועדון הכדורגל מכבי חיפה"

 

איך זה ייגמר?

אתחיל מהסוף – הסיכויים של מכבי חיפה לזכות באליפות נמוכים מאוד, סדר גודל של 30%. היא נופלת ממכבי ת"א כלכלית, מקצועית ומנטלית. היא אמנם סיימה את העונה הקודמת במקום השני, אבל נראה היה שהיא הקבוצה השלישית בטיבה בליגה, אחרי ההרכב הראשון והשני של מכבי ת"א. רק אם כולם ישמרו על הכושר שלהם, ועם יגיע החיזוק הנכון, ועם הברגים בראש של ירדן שועה יסתדרו נכון, גם אז, היא עדיין תלויה במכבי ת"א, שכרגע נראית כמו חומה בלתי עבירה. רק אם משהו ישתבש אצל הצהובים, אולי יהיה סיכוי לאליפות בחיפה.

מכבי חיפה נתנה המון לאוהדים שלה שנה שעברה. היא חזרה לשחק כדורגל אטרקטיבי, חזרה להיות דומיננטית, חזרה להיות מתמודדת על האליפות והצליחה לתת לאוהדים את ההרגשה הזאת שהשאלה היא לא האם היא תבקיע, אלא מתי. היא נתנה הרגשה שהיא חזרה, אבל השאלה הגדולה היא איך היא תתמודד עם העניינים לא יעבדו חלק בתחילת העונה שוב? איך היא תתמודד בלי הקהל שלה?

מכבי חיפה לא הצליחה לנצח אשתקד את מכבי תל אביב, אבל היא כן הצליחה לנצח את השדים שלה. העונה, לפני הכל, אפילו לפני המאבק על האליפות, היא צריכה לוודא שהשדים האלה לא יחזרו.

לשאר הטורים בפרויקט פתיחת ליגת העל 2020-2021

מכבי חיפה
קרדיט לדף הפייסבוק "מועדון כדורגל מכבי חיפה Maccabi Haifa FC"
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח