פרויקט סיכום עונה – מכבי נתניה

אז מה… אכזבה?
להגיע לגמר הגביע להפסיד.. להצליח לסיים את הליגה הסדירה באותו מספר נקודות כמו המקום השני רק בשביל לסיים עונה במקום הרביעי.. לפספס העפלה לאירופה במחזור הסיום!

מכבי נתניה לוגו

נשמע כמו אכזבה? אבל אולי בעצם זה סיפור הצלחה? נחזור קצת אחורה בזמן לתחילת אוגוסט

לכאורה קיץ שהיה אמור להיות דיי רגוע בעיר היהלומים התברר כבדיוק ההפך עבור הקבוצה המקומית. דיא סבע היה אמור להגשים את החלום האירופי וערן לוי הקפטן להשאר.
אבל.. צפיות לחוד ומציאות לחוד.

בום! מכבי נתניה נפרדת מאחד מעמודי התווך שלה ב5 השנים האחרונות האיש שהיה הפנים של הקבוצה, שחקן עם מעמד מיוחד לטוב ולרע והאיש ששיטת המשחק של השנים האחרונות בעצם נבנתה כדי למקסם אותו! ערן לוי ונתניה כבר לא.

ערן לוי מכבי נתניה
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של FC Maccabi Netanya – מועדון כדורגל מכבי נתניה

סבע טורף את הקלפים ומחליט להשאר.. נראים לא רע בגביע הטוטו מגיעים עם תקוות לעונה. העונה נפתחת ועוד מכה מגיעה 5:0 מול הפועל חיפה.. מה היה פה עכשיו?
אלונה מציעה את סעיף השחרור ודיא סבע משנה כיוון ומחליט לעזוב לב"ש (ערן לוי ודיא סבע היו אחראים ישירים ל-50 גולים בעונה שעברה).
עם נקודה אחת מ 12 אפשריות ומקום אחרון בטבלה וללא שני השחקנים הבולטים של העונות הקודמות יכול להיות שנתניה מועמדת לירידה? לזה לא ציפו בנתניה! הלחץ התחיל להשפיע והחלון ההעברות קרוב להסגר.

במקום עזרא ומוגרבי שהיו מבוקשים בנתניה מגיעים מוטי ברשצקי וסתיו פיניש. דראפיץ וברדה שרצו חלוץ 11 משנים כיוון ברגע האחרון ומגיע חלוץ 9 מונטנגרי שקוראים לו פאטוס בצ'יראיי (אל דאגה אתם עוד תזמזמו את זה)
מחזור שלישי מתחילה פתאום הבנייה מחדש, דראפיץ' וברדה מפנימים שהעונה הקבוצה צריכה להראות אחרת. מתייצבים סיבוב ראשון משפרים עמדות מתרגלים למבנה החדש ונותנים סיבוב שני מרשים.

אבל השמיכה קצרה והמשימות מרובות ולקראת הסוף האוויר כבר נגמר. והעונה מסתיימת בפלייאוף לא מרשים במיוחד והפסד בגמר

 

אז נסכם על עונה טובה מאוד שיכלה להיות מצוינת.

המצטיין – גבי קניקובסקי – הגיבור הטרגי של גמר הגביע הגיע קצת אלמוני בתחילת העונה, אבל התגלה כמנוע של נתניה. אומנם ללא מספרים מרשימים (3 גולים ו4 בישולים), אבל עם המון עבודה קשה, ברק ונחישות המספרים עוד יגיעו.
המאכזב – אביב אברהם – תגלית העונה שעברה הגיע כבר עם ציפיות להיות בורג יותר מרכזי בקישור הנתנייתי עבר עונה לא טובה מבחינתו תוך איבוד מקומו בהרכב.
התופעה – פאטוס בצ'יראיי – מכירים שחקן עם שיר יותר ממכר? (שאפו לאלעד כץ) אז הטנק המונטנגרי סחף אחריו קבוצה שלמה שלא הפסיקה לשיר אחרי כל גול העונה וסיים כסגן מלך השערים של הליגה

פאטוס בצ'יראי, מכבי נתניה
החגיגה המפורסמת של בצ'יראי. קרדיט לעמוד הפייסבוק הרשמי של מכבי נתניה

 

המספר הנוסף – 517 – חילוצי כדור בשטח היריבה הלחץ הגבוה שמייצג את נתניה רוב העונה כאשר היא מובילה את הליגה בחילוצי כדור בחצי של היריבה
תוכניות לקיץ – נתניה מחפשת יציבות ותנסה לשמור על רוב הסגל שלה, המשימות הראשונות שעומדות על הפרק הם לצרף בלם בכיר לאחר העזיבה של ברנקו ורגוץ' , מגן שמאלי נוסף ולצרף עוד קשר אחד לפחות כתחליף לעלי מוחמד אשר לפי כל התחזיות מועמד לעזוב.
בנוסף קיימת אי ודאות לגבי דני עמוס אשר חוזהו הסתיים וניקו אולסק אשר מחזיק סעיף יציאה לMLS , שניהם שחקנים מובילים בפאזל של דראפיץ' וברדה ובמידה והשניים יעזבו, בעיר היהלומים יצטרכו למצוא תחליף ראוי.

 

* דניאל הוא חלק מהצוות של הפודקאסט יהלומים באוויר העוסק במכבי נתניה – תנו להם לייק בפייסבוק

אוהדים מכבי נתניה כדורגל ישראלי

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח