פרויקט "לגדל ספורטאי" יוצא לדרך

אז ישבנו מולו, 15 הורים בערך, מולו (הכוונה היא ליובל גבעון אליו עוד נחזור בהמשך ובטורים נוספים בפרויקט), מקשיבים לכל מילה. לידו ישב מצד שמאל כספי – עוזר המאמן, ולצידו הימני, גיא וייסמן, מנהל מחלקת הנוער. גם אליהם אני בטוח שעוד נשוב…

יובל הוא המאמן של קבוצת טרום א' (ילידי 2009) של מחלקת הנוער במועדון הכדורגל של עירוני הוד השרון, בחור מקסים, לוחם לשעבר ביחידה קרבית איכותית, דיבר אלינו כמו מפקד אשר באמתחתו רשימת מסרים שצריכה לעבור בצורה מסודרת.

כן כן, הילדים נכנסים למסגרת קשוחה. כן כן, יהיו שלושה אימונים בשבוע, וכן, גם משחק בכל שבת.
כן, נהיה בקשר עם המחנכים של הילדים (בנושא זה אעסוק בהמשך הפרויקט בפרק ייחודי משלו) עוד ועוד נושאים וכותרות ברשימה.

כושר גופני - ,תמונה של ילדים מתאמנים

ואז הוא אמר את הדבר הבא:

"אתם צריכים להבין שהבית צריך להתגייס לטובת הילד, את החופשות שלכם תצטרכו להתאים לזמני הפגרה של הליגה" ואז זה היכה בי. זה לא מספיק להשקיע כסף רב (נושא שיסוקר במהלך הפרויקט), ללוות למשחקים ומידי פעם לאימונים. זה הרבה מעבר. זה זמן רב, זה מחייב שינויי לוחות זמנים, זה משנה שנת שינה לפני משחקים וזמן התאוששות אחרי, זה משנה הרגלים (גם של ההורים ובטח של הילד), זה פסיכולוגיה, זה תזונאי/ת, זה שילוב של לימודים ואימונים. זה הופך להיות המקום שהוא נמצא בו הכי הרבה, למעט הבית ובית הספר.

לוח שנה של ילד ספורטאי
לוח שנה של ילד ספורטאי

יהונתן, בני בן 9 (יליד 2010) ולמרות זאת, מתאמן ומשחק עם שנתון אחד מעליו. אומרים שהוא מוכשר, משחק עם הראש, יודע להרים את הראש ולמצוא שחקן במסירה, בזמן שרוב פני גילו מחפשים את הדריבל ולתת גול. זה היה מספיק על מנת להקפיצו שנתון. טוב או רע? נדע בעתיד כנראה.

רק 0.038 אחוז מהילדים שמשחקים כדורגל במסגרת ליגה בגילאי ילדים, יגיעו להיות שחקנים מקצועניים. זה אומר שרק ילד אחד מכל 27 ילדים שמתרוצצים במחלקות הנוער השונות, בגיל ילד, יגיע להיות כדורגלן מקצועי (כזה שיכול להתעסק רק בכדורגל על מנת לכלכל את עצמו בעתיד). מבין אלפי ילדים שמשחקים היום כדורגל במסגרת ליגה בין הגילאים 9-12 , רק כמה מאות בודדות יגיעו למעמד "שחקן כדורגל מקצועני". רוצים כוכב? מתוך 1000 ילדים יוצא כוכב, תעשו את החשבון לבד.

פרויקט "לגדל ספורטאי" הוא משהו שאני מתחיל היום. בפרויקט אדון בטורים השונים במשמעויות השונות של לגדל ילד כספורטאי (בשאיפה שיהיה בין ה27 המובילים בכל אלפייה.). בפרויקט זה אגע במשמעויות, הן עבור הילד, הסביבה הקרובה, החברים (בין החדשים שנוצרים בקבוצה ובין בישנים המקבלים פחות זמן עם החבר שעכשיו באימון ומחר במשחק), הרגלי תזונה, שמירה על הגוף, עליות ומורדות בהתאם לציפיות, אכזבות, התמודדות עם קשיים ומהמורות, הצורך בהשקעה בלימודים במקביל לאימונים וכלה במשמעויות עבר המשפחה הקרובה – פיננסיות, הקרבה, תיאום, יצירת סביבה תומכת, ליווי ועוד נושאים רבים ומגוונים.

 

אינני פסיכולוג, תזונאי או כל תואר אחר, אבל אני אבא, שאוהב מאוד כדורגל, שאוהד ונמצא במגרשים מגיל 8, שאת החלום שלו להיות כדורגלן לא מימש, אך אולי יגשים דרך הילד.

הפרויקט ילווה את ההתפתחות משני הכיוונים, כלומר, אין לי סדרת כתבות מוכנה, או נתונים רשמיים על הדרך. הכל ייכתב און ליין בעת הצורך. אשתדל לכתוב טור אחת לשבועיים, כך שתוכלו לעקוב אחר ההתקדמות ולהשתתף איתנו בתחושות, ואולי אפילו אוכל לעזור לכם, בעתיד, הקרוב או הרחוק, לגדל ספורטאי משלכם.

שיתוף פעולה שמוביל לחברות
שיתוף פעולה שמוביל לחברות
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח