פעם שלישית גלידה?

הימים הם ימי מונדיאל 2006. איטליה עברה את שלב הבתים בצורה איטלקית אופיינית (גאנה, צ'כיה ומשחק אלים נגד ארה"ב), בשמינית הגמר היא בקושי עוברת את אוסטרליה של חוס הידינק בפנדל שערורייתי בדקה ה-90 (למרות שאיטליה שיחקה ב-10 משחקים עקב אדום הזוי של מטארצי), לאחר מכן ניצחון ברבע על אוקראינה והסקאודרה אזורי בחצי הגמר נגד המארחת המרשימה גרמניה. עד חצי הגמר איטליה לא נפגשה עם יריבה מהדרג הראשון וגם נגד יריבות נחותות היא התקשתה. לפני המשחק יחס הזכיה לנצחון איטלקי עמד על 1:6. אני חשבתי שזה יפה שהגענו לחצי גמר, אבל נגד הנבחרת הגרמנית המרשימה ביחד עם יתרון הביתיות זה נראה חסר סיכוי עבור הנבחרת של מרצלו ליפי.

באיצטדיון העצום והביתי של דורטמונד עלתה הנבחרת הגרמנית בביטחון והייתה בטוחה שהיא הגיעה לטאטא את הנבחרת האיטלקית. האיטלקים באופן מסורתי נוהגים לצבור במשחק ביטחון מדקה לדקה וכך קרה בדורטמונד. הנעת כדור סבלנית (המשחק הסתיים ב-58% -42% לטובת איטליה בהחזקת כדור) תוך הוצאת העוקץ משחקני גרמניה שירת את המטרה לפחות בדקות הראשונות. לאחר מכן קרה דבר מוזר ולא אופייני – איטליה החלה לתקוף עם 2 מהמגנים היותר התקפיים במשחק (זמברוטה ופאביו גרוסו) וביחד עם פירלו, טוטי וקמורנסי הייתה מאוד מסוכנת וחשופה למול נבחרת גרמנית מהירה וחדה.

כך התפתח לו אחד המשחקים הטובים שראיתי בימי חיי. אינספור מצבים בשני צדי המגרש, מהלכי כדורגל מגוונים (קבוצתיים ואינדיבידואליים) וכל מה שאוהד רוצה לראות. לאחר 0:0 התקפי ב-90 דקות עלו השחקנים להארכה המותחת בחיי. בשביל להבין מה רצה ליפי להשיג בהארכה צריך להסתכל על החילופים שהוא עשה. הכנסה של 3 שחקני התקפה ג'ילרדיניו, דל פיירו ויאקווינטה במקום טוני, פרוטה וקמורנסי. הארכה מרתקת מלאת מצבים, בינהם בעיטה לקורה של ג'ילרדיניו ופצצה למשקוף של זמברוטה. בימים שבהם 90% מההארכות נראות כמו 30 דקות של מריחת זמן על מנת להגיע לפנדלים ולהתפלל לאלילת המזל, המשחק ההוא בדורטמונד לא יישכח לעולם. בדקה האחרונה של משחק ה-0:0 הכי יפה שראיתי בהיסטוריה (ייתכן ואני מגזים קצת היות וזאת איטליה שלי ואני יודע שהיא בסוף מנצחת וזוכה בגביע) הגיע שחקן המשחק ואחד הגאונים הגדולים, מאסטר פירלו, בדקה ה-119 החדיר כדור אומן לתגלית הטורניר פאביו גרוסו ה"מגן " שהיה אחראי על הרגעים הכי מכריעים באותו מונדיאל, כבש שער אדיר בקלאס ונתן נוקאאוט לאומה הגרמנית וליורגן קלינסמן. כעבור דקה קינח הנסיך דל פיירו בשער נפלא. איטליה בגמר וכולם יודעים איך זה נגמר שם בין זידאן למטראצי.

Credit to "UEFA EURO 2016" Facebook page
Credit to "UEFA EURO 2016" Facebook page

6 שנים אחר כך יוגי לב, עם נבחרת מוכשרת יותר, ינסה לנקום את אותו הפסד בדורטמונד אך גם שם הגרמנים נכנעו כנגד כל הסיכויים ל-2 גאונים (סופר מריו באלוטלי ואנטוניו קסאנו בבישול מדהים בגול הראשון). 

במוצ"ש הקרוב יוגי לב, שהיה עוזרו של קלינסמן ב-2006 ואימן את המאנשפט ב-2012 יגיע לנקום.

פעם שלישית גלידה?

פורצה איטליה!

השדר האיטלקי צועק פירלו פירלו פירלו פירלו –גול גול גול  גרוסו גרוסו גרוסו  ואחר כך מאבד את הקול.

2012- בישול גאוני של קסאנו וסיומת של סופר מריו

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח