על עיוורון יקר

// מאת יוחאי שוורץ גבאי

הרבה תחושות של כעס, זעם, תסכול, הלם, מבוכה ושאר ירקות מלוות את ההדחה של מכבי ת"א מהליגה האירופית. בפועל, הכתובת היתה על הקיר והיא כתובה שם זמן רב.

מכבי תל אביב סגל
קרדיט לדף הפייסבוק של מכבי תל אביב

אחת הבעיות בעונה שעברה לטעמי היתה שההעפלה לשלב הבתים עיוורה את המועדון לאור משחקי הקיץ שהעסק מתפקד ויש מאמן שיודע מה הוא עושה. אז זהו, שמאמן לא היה וחמור מכך, לא טיפלו בבעיות שמכבי כבר 3 שנים מסרבת לטפל בה.

אז ג'ורדי הלך, המועדון הביא מאמן שטרם ניתן לשפוט אותו, אך "ההצלחות" הרגעיות באירופה שוב עיוורו את מי שמקבל החלטות במועדון.

ראיקוביץ – מהמשחק האירופאי הראשון שלו במדי מכבי (אי שם בסטמפורד ברידג') הוא לא הוכיח שהוא יותר מ"ברק לוי" ב-3 מיליון יורו. הבן אדם חטף גול מקילומטר במשחק הראשון שלו מוויליאן נגד צ'לסי בספק הרמה ספק בעיטה וגם בשבוע שעבר ספג את אותו הגול. זה אותו שוער שבמשחק הראשון של הפלייאוף העליון בעונה שעברה ספג גול מפלקוצ'נקו מחצי קילומטר וגמר למכבי את מאבק האליפות. שוער שלא מביא נקודות זה דבר אחד, שוער שכנראה עסוק בלהעלות סטוריז תוך כדי משחק (אחרת אין הסבר למה הוא עושה כשהוא עומד בשער) ועושה פאשלות באופן סדרתי זה פשוט בדיחה עצובה (יקרה ומביכה במקרה של מכבי).

פרדראג ראיקוביץ'

איתן טיבי, מאיפה להתחיל, אולי ביום שקרלוס גרסיה עזב את מכבי והזרקור עבר לטיבי שהוא פשוט בור בהגנה. זה איבודי הכדור החוזרים ונשנים שלו, חוסר היכולת לחלץ כדורים, זה העובדה שבגבינה שוויצרית יש פחות חורים ממה שטיבי עושה ובעיקר קבלת ההחלטות המזעזעת שאתה פשוט אומר לעצמך "מה לעזאזל הוא עושה?!". שחקן ששבוע אחרי שבוע מוכיח שהוא לא רלוונטי לקבוצה כמו גרסה ישנה של פיפא לסוני שאתה תשתמש בה רק אם אין ברירה.

אגב, במקרה של טיבי דווקא היה לי זיק של תקוה. במשחק הליגה האחרון מכבי עלתה אמנם עם הרכב משני, אך נראה שהמאמן פקח עינים וראה שטיבי זה פשוט לא זה ועלה לשחק עם ייני וזאיר. הבעיה היתה שזאיר נפצע ובאותו הרגע מכבי הפסידה את הליגה האירופית. המאמן לא היה מספיק אמיץ לנסות לשחק עם פיבן (שעם כל הכבוד לא הוכיח עדין שהוא מתאים לקבוצה כמו מכבי) או לחילופין עם דור פרץ בתור בלם שלטעמי בוודאות עולה על טיבי ב-3 רמות בהכל, בעצם כל שחקן אחר בסגל של מכבי יתפקד יותר טוב מטיבי (חוץ מראיקו).

הבעיה שלי היא לא ההדחה מאירופה, הבעיה שלי היא שלא רואים דברים שצועקים לשמיים לפחות 10 אלפים צופים מדי שבוע כבר כמה שנים. איך לא רואים שלקיארטנסון אין חשק לשחק, שדסה בלי קיארטנסון זה כמו ברמן בלי קיסוס (זה פשוט לא עובד), ששחקן כמו ריקן (שהוא באמת אחלה בחור עם הרבה מחויבות ורצון) הוא סמארטפון סיני (ולא מהמוצלחים) ושיש לפחות 3 יותר טובים ממנו בנמצא (ברסקי, גלזר, גולסה) ולכן כדאי שיעשה אקזיט לבית"ר ויפה שעה אחת קודם.

לסיכום, לעניות דעתי, אם ההדחה של מכבי מאירופה תגרום לכך שיתחילו לפקוח עיניים ולהסתכל למציאות בפנים, אז מכבי, שהפסידה 30 מיליון ש"ח מאי ההעפלה, תרוויח בהמשך הרבה יותר.

מכבי תל אביב כדורגל
קרדיט לדף פייסבוק הרשמי של מכבי תל אביב
Maccabi Tel Aviv FC – מועדון הכדורגל מכבי ת"א
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח