עונת מבחן – הפועל באר שבע משנה את פניה

עם עזיבתם של השחקנים הבכירים, עם רכש שונה ממה שהתרגלנו, ועם ג'וסואה אחד שעל פיו יישק דבר. מסקרן לדעת כיצד תיראה הפועל באר שבע מודל 20\21.

איזו עונה מטלטלת זו הייתה. על אף שפרישת מליקסון והעזיבה הפתאומית של ברק בכר היו מכות לא פשוטות, היה חשוב לשמור על האופטימיות. אז באמת נאחזנו בדברים החיוביים שיש לנו במועדון. למשל היציבות של הבעלים, השקט הכלכלי והעובדה שלפחות את טרנר אף אחד לא יוכל לקחת מאיתנו. אך כמובן שבבאר שבע, כמו בבאר שבע, לכל דבר יש תאריך תפוגה מוקדם מהצפוי. אם זה לבעלים, אם זה ליציבות המועדון, וכן, כנראה זה לא פוסח גם על אצטדיון שקיים קצת פחות מחמש שנים. לפיכך, אך טבעי שבעונה מוטרפת שכזו, תזכה הקבוצה בתואר שהיא כל כך אוהבת להפסיד – גביע המדינה.

הפועל באר שבע גביע המדינה
קרדיט לדף הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל

 

אחד מסימני השאלה הגדולים של העונה הקרובה היא שאלת יוסי אבוקסיס. המאמן כבר ראה את עצמו עומד על הקווים בנבחרת, דבר שלבסוף לא ייצא לפועל. אני מאוד רוצה להאמין שיוסי הצליח להתגבר על האכזבה מכיוון והעונה הזו עלולה להיות מאוד קריטית לקבוצה שזועקת לשדרוג בנוסף, לא מעט נורות אדומות היו צריכות להידלק במהלך העונה החולפת. אם זה מבחינת יכולת השחקנים או הכדורגל שהציגה הקבוצה ברוב שלבי העונה. על אף שהיכולת הייתה ירודה, לא רק שלא נעשו חיזוקים מספיק משמעותיים, אלא הקבוצה נחלשה כמעט בכל העמדות. העובדה כי אמצעי המועדון דלים ביחס לשנים הקודמות ושאין רוכש באופק או מושג כלשהו לגבי העתיד של המועדון, לא תורמת לשקט הנפשי של האוהדים.

לאור המצב, הפועל באר שבע חייבת להגדיר את המטרות שלה. חשוב ללמוד מהטעויות שנעשו לאורך השנתיים האחרונות ולהתחיל בבנייה מחדש של שלד שחקנים איכותי, שיצליח להוביל את הקבוצה להישגים בשנים הבאות. למועדון כמו הפועל באר שבע אסור לשכוח את נקודות השפל בהן הייתה הקבוצה לפני האליפויות, ומה עליה לעשות כדי לא לחזור אליהן.

 

יחד עם זאת, יש גם מקום לאופטימיות. אחד היתרונות הגדולים שיש לאבוקסיס זו היכולת שלו להשפיע על השחקנים ולדעת להוציא מהם את המקסימום. יחד איתו, כמובן שכשמזכירים דברים אופטימיים בהפועל באר שבע, אי אפשר שלא לציין את מי שבלט מעל כולם עם יכולת עילאית, אישיות ומנהיגות שהקנו לו את הזכות לרשת את החולצה עם הספרה 10 ממנהיג וסמל כמו אליניב ברדה. ג'וסואה כבר הוכיח את עצמו בלא מעט משחקים וכמובן בגמר גביע אחד בלתי נשכח. בעונה הקרובה הציפייה מהפורטוגלי לקחת על עצמו ולהוביל את הקבוצה אף גדולה יותר.

מעניין לאן מועדות פני הפועל באר שבע מודל 20\21. קבוצה שנבנתה לאחר שעברה בתקופה קצרה כל כך הרבה תהפוכות וטלטלות, אחת אחרי השנייה. השנים הבאות יהוו מבחן אופי משמעותי למועדון הפועל באר שבע, שמוכרח להישאר כמועדון צמרת בכדורגל הישראלי. העונה הבאה תסמן את הכיוון.

הפועל באר שבע, יוסי אבוקסיס, אלונה ברקת
קרדיט לדף הפייסבוק של הפועל באר שבע
Credit to "Hapoel Beer Sheva FC" Facebook
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח