ספיישל סופרבול 50 – הכוכבים

לקראת הסופרבול המתקרב אנו ממשיכים בסידרת כתבות על הקבוצות המשתתפות באירוע הספורט הגדול ביותר בארה"ב.
היום נספר קצת על הכוכבים הגדולים של שתי הקבוצות (נכתב ע"י עופר גולדמן וסתיו עופר).

פייטון מאנינג – דנבר ברונקוס:
פייטון וויליאמס מאנינג נולד ב-24 למרץ 1976. כן כן, זאת לא טעות, פייטון אוטוטו חוגג 40 אביבים ובכך קובע היסטוריה בתור הקוורטרבק הכי מבוגר שמשחק בסופרבול. פייטון הוא חלק ממשפחת פוטבול ענפה. אבא ארצ׳י היה הקוורטרבאק של ניו-אורלינס, יוסטון ומינסוטה. האח הצעיר איליי הוא הקוורטרבק של הניו יורק ג׳ייאנטס וזכה כבר פעמיים בסופרבול. האח הבכור קופר היה גם הוא שחקן מבטיח עד שנפצע במכללות ועבר לעסקי הנפט.

פייטון נבחר ראשון בדראפט 1998 על ידי אינדיאנפוליס קולטס ושיחק בה במשך 13 עונות, מתוכן זכה פעם אחת בסופרבול והפסיד פעם אחת. פייטון זכה 5 פעמים בתואר ה-MVP של הליגה ופעם אחת כ-MVP של הסופרבול. פייטון מחזיק מעל 20 שיאים, המרכזיים שבהם: הכי הרבה יארדים במסירה (71,940), הכי הרבה יארדים במסירה בעונה אחת (5,477), הכי הרבה מסירות לטאצ׳דאון בעונה (55) והכי הרבה מסירות לטאצ׳דאון בקריירה (539). פייטון נחשב לגאון פוטבול, לא פחות ולא יותר. היכולת שלו לקרוא את ההגנה ולשנות מהלכים בהתקפה היא אחת הסיבות שבגללן הוא נחשב לטוב ביותר אי פעם.

בסוף עונת 2010 פייטון נפצע באופן קשה בצוואר ונאלץ לשבת על הספסל במשך כל עונת 2011. הפציעה הייתה כל כך חמורה שלא היה ברור אם פייטון יחזור לשחק. אינדיאנפוליס החליטה להמשיך הלאה, בחרה בקוורטרבק המצוין אנדרו לאק עם הבחירה הראשונה בדראפט של 2012 וסללה את דרכו של מאנינג החוצה. פייטון יצא לשוק החופשי וחתם בדנבר למשך 5 עונות, הוא כרגע בעונה הרביעית שלו.

למרות שהוא כבר מזמן מעבר לשיא, פייטון הוא אחד האייקונים של הליגה לדורותיה על המגרש ומחוצה לו. הוא סמל למקצוענות ומצוינות.  גם כשלא שיחק העונה במשך 7 משחקים עקב פציעה וגם אחרי שחווה את העונה הכי גרועה שלו בקריירה ולמרות שהוא נחשב לוזר ברגעי אמת (הפסיד פעמיים בסופרבול בנוסף לאינספור הפסדי פלייאוף עם קבוצות עדיפות) פייטון הוא הכוכב של הברונקוס והרבה מאוד נמצא בידיים שלו.

Credit to "Denver Broncos" Facebook page
Credit to "Denver Broncos" Facebook page

תקציר הקריירה של פייטון מאנינג

קאם ניוטון – קרוליינה:
קמרון (קאם) ג'ארל ניוטון נולד ב-11 למאי 1989. גם ניוטון הוא חלק ממשפחת פוטבול, כשאביו ואחיו היו שחקנים מחליפים בפוטבול המקצועני.
בתקופת לימודיו הוא נדד בין שלוש מכללות שונות, עקב בעיות משמעת, כשבסופו של דבר בעונתו האחרונה הוביל את מכללת אובורן לזכיה באליפות וקטף את תואר שחקן המכללות המצטיין (פרס הייזמן).
כמו מאנינג, גם ניוטון נבחר ראשון בדראפט של 2011 ע"י קרוליינה והוא נחשב לקוורטרבק האתלטי ביותר בליגה.
הוא מחזיק במספר שיאים לשחקן עונה ראשונה (רוקי) כולל כאלה שלקח מפייטון מאנינג.
בתחילת העונה הוא חתם על חוזה חדש לחמש שנים עם שכר צפוי של 104 מ' דולר.

היתרון הגדול ביותר שלו הוא המהירות ויכולת הריצה המאפשרות לו להתקדם גם במידה ומהלך מסירה מתוכנן לא יצא לפועל. בנוסף לקבוצה יש מספר רב של מהלכים המתוכננים לפנות את ניוטון לריצה (בדרך כלל ההגנה לא מצפה למהלכים כאילו). הוא אינו מפחד ממגע פיזי ומוכן לקחת סיכונים ולספוג חבטות כדי להתקדם או להשיג טאצ'דאון.

ניוטון הוא דמות בולטת והוא סומן מלכתחילה ככוכב על פוטנציאלי בליגה. הוא הצליח למשוך את הקבוצה לפלייאוף בשלוש השנים האחרונות והשנה שידרג עוד יותר את משחקו. בניגוד לרצינות שמשדרים רבים אחרים הוא תמיד מחייך ונראה כאילו הוא לוקח את המשחק בקלילות. בכל זאת זה רק ספורט.
לבנו הבכור הוא קרא "chosen" וכל מילה נוספת מיותרת.

Credit to "Carolina Panthers" Facebook page
Credit to "Carolina Panthers" Facebook page

צפו בריקוד הניצחון של ניוטון אחרי טאצ'דאון

קטנה לסיום:
בשנת 2010 זכתה סנדרה בלוק באוסקר על תפקידה בסרט "הזדמנות שנייה" כאימו המאמצת של צעיר שחור שהגיע משכונות העוני לליגה המקצוענית. לצעיר קוראים מייקל אוהר והוא אחד מהשחקנים שמגינים על ניוטון. הוא זכה בסופרבול לפני שלוש שנים עם בולטימור. חפשו את מספר 73 משמאל לניוטון.

Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח