סן מרינו על המפה? – חלק ב’

את הסרייה ד' עברנו בקלות, השגנו סטטוס מקצועני והפכתי לדמות אהובה במועדון. מה צופנת עונת 2017/2018 לסן מרינו קלצ'יו?

ובכן, לאחר עונה אדירה לכל הדעות שהסתיימה בטראבל אדיר והפיכה למועדון מקצועני, היה ברור שיש צורך מיידי לחזק את הקבוצה ולהעמיד בסיס שחקנים חזק מספיק על מנת לשרוד את הסרייה C, ליגה קשה יותר לכל הדעות.
לא פחות מ-16 שחקנים החתמנו העונה. רובם ככולם שחקנים שחשבתי שיהיו קריטיים להצלחת הקבוצה. חלקם אכן היו כאלה וחלקם קצת פחות.

ההעברות, עונת 2017/2018 :

השחקנים הבולטים :
(לחצו על השם למעבר לפרופיל השחקן שלהם!)

  • סודיניה 
    קשר ברזילאי מזדקן ממנטובה שלא היה לו מקום בקבוצתו הקודמת. אני קפצתי על המציאה כי ידעתי שסודיניה יכול לתרום לא מעט, במיוחד בטקטיקת ה-4-5-1 השטוח שעדיין ליוותה אותנו בחלק מהעונה, כקשר התוקף. תרם עשרה שערים ושני בישולים בעשרים ותשעה משחקים בכל המסגרות. בהחלט החזר סולידי להשקעה כזו של כסף.
  • פדרו אמפיס
    אחת ההעברות הכי משתלמות שכנראה אעשה בשמירה הזו. המגן השמאלי (שלמד אח"כ לשחק בכלל האגף השמאלי) מספורטינג ליסבון הוצב ברשימת ההעברות בינואר ואני מיהרתי לקפוץ על המציאה בידיעה שגם אם יעזוב אותנו, אמפיס יכניס ככל הנראה סכום כסף נאה. תרם 3 בישולים ב-13 ההופעות מאז שהגיע לקבוצה בינואר. לא רע בכלל.
  • מרקו ואלוטי
    נגמרו לי הקומפלימנטים לחלוץ הפסיכופת הזה. מה שקיבלתי ממי שהיה אמור להיות מחליף למסימיליאנו פזנטי (העברה יקרה כשלעצמה) השתלט מהר מאוד על עמדת החלוץ הפותח כאשר נכנס לכושר מפחיד בתחילת העונה. הוא לא עצר עד סוף העונה וסיים עם 29 שערים ו-9 בישולים ב-36 הופעות. דמות אהובה במועדון כבר עכשיו, ואני לא יכול להגיד שאני מופתע.
  • מרקו יודיצה
    הבלם הצעיר ששוחרר ממילאן הקיץ מצא בית חם בסן מרינו. לצד יאן פאחור שהגיע מקראס רפן האיטלקי הצעיר הנהיג חוליית הגנה אימתנית תוך כדי שגם תרם 3 בישולים ב-37 משחקי ליגה. מבחינת תמורה הוא עשה הרבה יותר מכמה שחקנים ששולמו עליהם סכומים די רציניים.
  • דוידה פטרמן
    פאלרמו רצו למכור, ואני מיהרתי לסגור את אחת העסקאות היקרות של החלון הזה. מדובר בקשר שנמצא בכמה רמות מעל הליגה השלישית. תרם העונה 3 שערים ובישולים, והרבה הרבה עבודה שחורה. ההסבה לקשר מרכזי עשתה לו רק טוב.



קצת טקטיקה

השנה הצטרפה טקטיקה חדשה למערך הטקטיקות בו אני משתמש בסן מרינו, ה-3-1-4-2. מדובר בטקטיקה התקפית למראה אך גם אחת ששומרת על המערך ההגנתי בצורה טובה. קשרי הצד שמוצבים ברול של Defensive Wingers מוודאים שלא נוצרים חורים במערך ההגנתי, אך במקביל גם תורמים למשחק הלחץ וההתקפה. גם הטקטיקה הזו משרתת נאמנה את עקרונות הגגנפרסינג הגרמני – לחץ כולל של כל הקבוצה על היריבה עד להשגת הכדור.

הליגה

קשה לי להגיד שציפיתי למה שהגיע העונה. סיבוב ראשון נהדר השאיר אותנו (לפחות מבחינתי) בליגה מאוד מוקדם. מה שאומר שהשתחרר המון לחץ גם לנסות דברים חדשים. קבוצות לא היו מוכנות ל-3-1-4-2 שהנחלתי בסן מרינו ונעקצו פעם אחר פעם. התמקמנו לנו בנוחות בחצי העליון של הטבלה, עם סיכוי קטן לאיים גם על הפסגה.

הסיבוב הראשון

בסיבוב השני הקבוצה כבר התחברה לגמרי והתחלנו לדהור. בהדרגה, החליף ה-3-1-4-2 והגרסה ההגנתית יותר שלו, ה-3-3-2-2 את ה-4-5-1 השטוח כמערך העיקרי שלי. לא עצרנו עד סוף העונה וגם אספנו כמה נצחונות אדירים בדרך. בסופו של דבר? סן מרינו מוסיפה תואר נוסף לארון וזוכה גם באליפות בית ב' של הסרייה ג', הרבה בזכות מארקו ואלוטי שפשוט חורר רשתות.

הסיבוב השני

זכינו גם בעוד מפעל סופר קאפ זניח כאשר סיימנו אותו עם 4 נקודות, הכי הרבה מכל שלושת הקבוצות שהשתתפו.

סיכום העונה לפי התקשורת

טבלת הליגה

מוכרח להגיד, לא ציפיתי בכלל לסיים ככה עונה נוספת, בטח שלא את עונת הבכורה שלי בליגה השלישית, אבל שחקנים בכושר מדהים והרבה מזל וגמישות טקטית עזרו לי ללא ספק. אוסיף ואומר שקצת כואב לי לראות קבוצה אדירה כמו פארמה (גם אם אדירה לשעבר) באמצע הטבלה. אבל אין לי תלונות, סן מרינו ממשיכה הלאה אל הסרייה ב'.

מצטיין העונה:

מארקו ואלוטי, ללא צל של ספק. מי שהיה אמור להיות חלוץ מחליף השתלב מהר מאוד במועדון והמשיך לחורר רשתות עד שריקת הסיום של המשחק האחרון. סטטיסטיקה בלתי נתפסת לכל הדעות מעניקה לאיטלקי הצעיר את התואר יחד עם הצטרפות לדמויות האהובות של אוהדי הטיטאנים. ג'יימי וארדי הבא? יכול מאוד להיות 🙂

הפרופיל של מארקו ואלוטי

בעדכון הבא, מסעותיה (הלא צפויים) של סן מרינו בסרייה ב'! וואו. זה היה מוקדם מהצפוי.

לפרק הקודם של האתגר

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח