תכינו את החליפות: פוטבול מנג'ר 2020 – סקירת משחק

בכל שנה, בין ספטמבר לנובמבר, מתרחשת אצל חובבי הכדורגל חגיגה. ליגות חוזרות לפעילות, ליגת האלופות חוזרת, קצת משחקי נבחרות… בקיצור, כמו שאמרתי – חגיגה.

לחובבי משחקי הספורט מדובר בחגיגה כפולה, שכן גם המשחקים השנתיים יוצאים בערך בתקופת הזמן הזו – פיפא, NBA, NFL ועוד. כמעט כל ענף מקבל משחק משלו. ואז מגיע המנג'ר.

FM 2020


פוטבול מנג'ר
הוא משחק ניהול הכדורגל הטוב בעולם לדעת רבים, כולל לדעת כותב מאמר זה. הוא יורד לפרטים כה רבים בניהול הקבוצה שזה פשוט מדהים. השנה, שוחררה גרסאת הבטא של המשחק בתאריך ה-1.11, בניגוד לשנים קודמות בה שוחררה הגרסא בדיוק שבועיים לפני צאת המשחק הרגיל. הסיבה לכך היא שבגרסה הנוכחית יש מספר פיצ'רים חדשים שאמורים להשפיע יותר בטווח הארוך, ולכן ניתנה לרוכשי המשחק הזדמנות ארוכה יותר מהרגיל לשחק בבטא ולדווח על באגים שעלולים לצוץ עד ליציאת הגרסא הרשמית ב-19 לנובמבר.

אני משחק במנג'ר כבר קרוב לעשור. בהתחלה זה היה כששיחקתי אצל חברים, ובהמשך, משנת 2013, רכשתי את המשחק בעצמי. אין לי ספק שמנג'ר 2020 הוא קפיצת מדרגה מטורפת משנים קודמות. והנה, היום, ה-19 לנובמבר, שוחררה הגרסה המלאה של המשחק. לפניכם הרשמים שלי מ-98 שעות משחק בבטא – הגרסא המלאה, כמובן, אמורה להיות טובה יותר, אבל את הפיצ'רים המרכזיים אפשר לחוש ולנסות כבר בבטא.

 

נתחיל בשינוי הכי משמעותי לדעתי: השליטה במועדון.

רוצים לעצב את ה-DNA של המועדון שלכם ברמת הפרט הקטן ביותר? ברכותיי, אתם יכולים. שחקן לא מגיע לאימון בפעם הראשונה? מקבל אדום בפעם השלישית העונה? השנה נכנס למשחק תקנון קנסות. בתחילת כל עונה, תוכלו להתאים את הקוד האתי של המועדון למה שאתם חושבים שהוא צריך להיות. יהיו דרישות גם מהשחקנים עצמם, אז צריך להתחשב גם בצד שלהם. לדוגמה, בשמירת הבטא שהייתה לי עם ברשה האיטלקית, לא הקפדתי על קוד אתי קשוח. מי שמח? מריו בלוטלי כמובן, שחקן שידוע בהתנהגות הפזיזה שלו, על המגרש ומחוצה לו. שאר הסגל, לעומת זאת, התרעם על הקוד האתי ה-"רכרוכי" לטענתם. השמירה הזו לא המשיכה יותר מדי, אבל הנה, טעימה ראשונה מהפיצ'רים החדשים, שהשפיעו מיידית.

בנוסף, עכשיו, כשאתם מגיעים למועדון, תהיה ליו"ר או לנשיא תכנית מקצועית לחמש העונות הקרובות, ללא שום קשר לאורך החוזה שלכם. אתם יכולים לשנות אותה אם תרצו, או פשוט להסכים לה. אני חושב שדברים כאלה, קטנים ככל שיהיו, מוסיפים המון למשחק. המון.

תכנית חמש השנים שלי בדרזדן. מאוד שאפתני, אני יודע.

 

הקוד האתי. נא להתנהג בהתאם!

נמשיך בשינוי מהותי מאוד וזהו עניין החוזים. בעבר, שחקן היה מקבל חוזה עם תפקיד ברור: שחקן גיבוי, רוטציה, הרכב, או שחקן מפתח. השנה, גם התחום הזה קיבל מספר שינויים שגרמו לו להפוך לחשוב מאוד בכל הקשור ל-DNA של המועדון שלכם. רוצים להחתים איזה ילדון צעיר, אבל לא רוצים שידרוש דקות וירגיש פגוע שהוא לא משחק? אין בעיה. תוכלו להגדיר שהוא יקבל מקום של קבע בהרכב הפותח רק בשנת 2021. לפני כן? הוא יהיה רק מחליף קבוע, או, רחמנא ליצלן, יחכה לתורו בסבלנות. זה נהדר בעיני, ומורגש בעיקר בקבוצות עם סגלים מזדקנים, שבהן החתמה של צעירים היא קריטית הרבה יותר. לצורך העניין – החתמתם את סנדרו טונאלי הצעיר במילאן? רוצים שיחליף את לוקאס בילייה? בכיף, תגדירו בחוזה שהוא ישולב כשחקן רוטציה העונה, ובעונה הבאה כבר ייכנס להרכב בקביעות. ככה תוכלו לשלב אותו בהדרגה בלי לפגוע לו במוראל.

החידוש הזה מתחבר נהדר לחידוש נוסף – מרכז הפיתוח. עכשיו יש טאב מיוחד שמאגד את כל הקבוצות הצעירות שלכם. המאמנים של הנוער ושאר הצוות המקצועי ירכזו המלצות על שחקני הנוער שמרשימים יותר ופחות, וככה תוכלו לדעת במי להתמקד ולמי להציע חוזה עם תנאים עתידיים טובים יותר. מעולה לאלה שאוהבים לגדל שחקני נוער ישר לתוך הקבוצה הראשונה.

תנאי חוזה דינמיים.

 

אמשיך לשינוי נוסף, שהוא, לפחות מבחינתי, אולי השינוי הכי מהותי השנה. מערכת הטקטיקות. כן, לכאורה – נראית בדיוק אותו הדבר. וכן, היא גם מתפקדת אותו הדבר. איפה השינוי הגדול, אתם שואלים? במנוע המשחק עצמו. הוראות אישיות שאתם נותנים לשחקנים באמת יתבטאו על המגרש הפעם. איזה כיף! לא עוד עצבים על קשר התקפי שהתבקש לא לבעוט מרחוק ועדיין החליט ש-40 מטר זה מספיק קרוב לשער. מה שזה בעצם מאפשר לכם זו שליטה הרבה יותר גדולה על הקבוצה שלכם ברמה הטקטית. למשוגעי טקטיקה כמוני זה אחד הדברים הכי כיפיים במשחק השנה. סוף סוף, הוראות אישיות יעילות שמשדרגות את הצד הטקטי במשחק בכמה רמות. מהחצי עונה שהרצתי בבטא אני יכול להגיד בוודאות שהשינוי הזה באמת באמת מתבטא. מצאתי את עצמי מתעצבן פחות ופחות על שחקנים סוררים.

 

לסיכום, באמת שהשנה עשו בפוטבול מנג'ר קפיצת מדרגה רצינית בכל מה שקשור למשחקיות. אני באמת חושב שזה אחד המשחקים האיכותיים בסדרה, אם לא הטוב ביותר שיצא עד עכשיו. אם שיחקתם בעבר, ואתם מתלבטים לגבי קנייה של המשחק השנה, לדעתי, תקנו. בלי כל ספק. השינויים שהוסיפו למודל 2019 של המשחק, משחק מעולה בפני עצמו, שדרגו אותו לרמה שלדעתי יהיה קשה לעבור בקרוב. ועכשיו, אם תסלחו לי, יש לי קבוצה לנהל…

מנג'ר 2020
מנג'ר 2020
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח