סן מרינו על המפה? – חלק א'

לאחר לא מעט שמירות במנג'ר השנה, החלטתי ללכת לאתגר אמיתי – אתגר סן מרינו. המטרה? להפוך מועדון אלמוני מהסרייה ד' לאימפריה, תוך כדי שיפור נבחרת שהכדורגל הוא עבודה שנייה לרוב שחקניה.

את סן מרינו כולנו מכירים. אותה מדינה נידחת שכל קשר בינה לבין כדורגל מקרי בהחלט ואין לנבחרת הלאומית שלה ניצחון בודד במשחק רשמי. אבל סן מרינו היא גם קבוצת כדורגל, שמשחקת בסרייה ד', הליגה הרביעית באיטליה. בסדרת הכתבות הזו אני אנסה להצעיד את הקבוצה למעלה, ובהמשך, גם את הנבחרת הלאומית. את הטור הזה אתבל מדי פעם בניתוחים טקטיים כמו שאני אוהב, בכל זאת – זה מה שכתבתי עליו בתחילת דרכי פה.

סן מרינו, כמו שכבר הזכרתי למעלה, מייצגת את סן מרינו באיטליה, קצת כמו סוואנזי, הנציגה הוולשית בפרמיירליג. בניגוד לברבורים מוויילס, למועדון שאני הגעתי אליו אין הרבה משאבים, או היסטוריה של הישגים. יש בו רק אסופת שחקנים בינונית במקרה הטוב. המועדון מכונה Titani, הטיטאנים, בפי האוהדים ובעונה שעברה סיים רביעי בסרייה ד'. התקציבים שעומדים לרשותי השנה, ללא כל שדרוג מציפיות הבסיס שלי: כ-25,000 פאונד להעברות וכחצי מיליון פאונד לשנה בתקציב המשכורות. ככל הנראה לא אעשה שימוש בתקציב ההעברות כלל. המצב הכלכלי של המועדון רעוע גם כך ואני לא רוצה להזיק עוד יותר.

ציפיות מהעונה הקרובה:

  • להיאבק על שלושת המקומות הראשונים. אני רוצה אליפות, אבל הדברים הבלתי צפויים שהמנג'ר כל כך אוהב לזרוק עלינו תוך כדי משחק יוכלו רק להפריע. מקום שלישי ומעלה בהחלט יהיה נחמד.
  • להשיג את הסטטוס המקצועני. המועדון כרגע חצי מקצועני ולא יכול להחתים שחקנים במשרה מלאה, הדבר מונע מאיתנו חיזוק ראוי.
  • חוזה חדש. לחוזה שלי יש שנה בלבד עד שהוא פג, ואני לא מתכנן לסיים את המסע כל כך מהר!

העברות

התקשורת צופה לנו לסיים במקום השני העונה, ולי זה לא מספיק. יצאתי במסע רכש שכלל לא פחות משבעה שחקני חיזוק במטרה להעמיד קבוצה שיכולה להיאבק חזק על התואר. לא מכרתי אף שחקן. במבט אחורה, יכול להיות שטעיתי אבל את הנעשה לא ניתן לתקן.

קצת על הרכש שהגיע:

  • ג'אקופו ג'וליאני, בן 18, הושאל מספציה:
    קשר צעיר שראיתי בו פוטנציאל להיות אחת מהחוליות המרכזיות בקישור שלי, בטח ובטח בטקטיקה של 4-5-1 שטוח כמו שאני מתכנן לשחק. שיחק 19 משחקים בלבד ולא באמת השתלב כמו שחשבתי שיקרה.
    בעונה השנייה נדחק לספסל לאחר שהושאל בשנית.
  • פיליפו ד'אלסיו, בן 21, העברה חופשית:
    מגן שמאלי שהיה הרבה מעל רמת הליגה. יכול לתקוף נהדר אבל גם לא יפקיר את משחק ההגנה. שיחק 33 משחקים בהם בישל שבע פעמים וסיים עם ציון ממוצע של 7.24. גם הוא, כמו ג'וליאני, נדחק לספסל לאחר הגעתם של שחקנים עדיפים יותר בעונה שלאחר מכן.
  • לאונרדו גוארה, בן 21, העברה חופשית:
    שחקן שנועד לסתום חורים ולא מעבר לכך. במעט ששיחק (תשעה משחקים) תרם 3 בישולים וסיים עם ציון ממוצע של 6.88.
  • יוסוף מאלה, בן 17, השאלה מצ'זנה:
    ה-רכש של העונה הראשונה. שחקן שהגיע בהשאלה מקבוצת האם שלנו ולא הפסיק לכבוש. מדובר בקשר אמצע, ולמרות זאת, מאלה כבש 15 שערים ובישל שישה נוספים ב-30 משחקי ליגה. בסה"כ כבש 17 בכל המסגרות ובישל שמונה. בעונה השנייה רצה לשחק בדרגים גבוהים יותר ולכן לא הצלחתי להשאיל אותו שוב. מאז הוא רשם 4 הופעות בסרייה א' – שבהן יש לו שער ובישול. ציונו הממוצע העונה: 7.36.
  • אנטוניו טונארלי, בן 26, 21 אלף פאונד מקוליאנה:
    ההעברה היחידה שגם שילמנו עליה בחלון הזה הנחיתה אצלנו מגן ימני שתואם את רמת הליגה. עונה ראשונה אדירה עם 14 בישולים ב-45 משחקים בכל המסגרות קצת השכיחה את הסכום ששילמנו על הבחור. גם הוא, לצערי, נדחק אל מחוץ להרכב עונה לאחר מכן אבל ממשיך לשמש מחליף סולידי.
  • ג'יאקומו קטאלדו, בן 17, השאלה מססוואלו:
    סוג של התפשרות לאחר ששחקנים מהנוער של מילאן דחו אותי פעם אחר פעם. בדיעבד, קטאלדו נתן עונה סולידית של 5 שערים ו-5 בישולים ובעיקר עשה עבודה שחורה. ההשאלה שלו הוארכה בתום העונה.

על לוקה צ'ינטי לא אפרט כי מדובר בשחקן שלא ערך הופעה אחת מרגע הגעתו ושוחרר בסוף העונה השנייה.


טקטיקה


ההוראות הטקטיות והמערך

העונה שיחקתי בעיקר 4-5-1 שטוח. מדובר במערך שמעניק לי גמישות התקפית ומאפשר לי, באמצעות שינויי רולים בלבד, לשחק בצורה של מערך אחר כמו 4-2-3-1, 4-4-1-1, 4-1-4-1 וכדומה.
המערך נבחר גם בגלל שמבחינה הגנתית הוא מעניק לי יציבות (העמידה ההגנתית של הקבוצה שלך היא הטקטיקה במסך הטקטיקות). מבחינת הפילוסופיה אותה אני מחפש, אנסה להנחיל בטקטיקה הזו את סגנון הגגנפרסינג הגרמני – לחץ כולל של כל הקבוצה על היריבה עד להשגת הכדור. בולט במיוחד הרול של החלוץ ההגנתי שתפקידו להפעיל לחץ על חוליית ההגנה של היריבה ולחטוף את הכדור באיזור הרחבה של היריב. בטקטיקה הזו מופעל גם לא מעט עומס מהאגפים: הקשרים בצדדים דואגים לחתוך פנימה ומשאירים למגן שטח מת. המגן בתורו ירוץ קדימה וינסה להרים.


אז, אפשר להגיע לכדורגל כבר?

את הסיבוב הראשון בליגה פתחנו בסערה וההפסד הראשון הגיע במחזור החמישי בלבד. מאותו רגע המשכנו לדהור ועד ינואר הפסדנו פעם נוספת בלבד. הקבוצה הראתה יכולת נהדרת ורצה חזק בצמרת עד הסוף. בסופו של דבר, סן מרינו הוכתרה כאלופת בית 5 של הסרייה ד', ועם כרטיס העלייה לסרייה ג' בידינו הגענו לטורניר הסקודטו, שהוא מעין גביע סופרקאפ לכל הזוכות בתשעת הבתים של הליגה הרביעית. גם בתואר הזה זכינו בלי בעיה.


הסיבוב הראשון בליגה

הסיבוב השני

בגביע הסרייה ד' קרטענו קצת בתחילת הדרך עם שני משחקים שנגמרו ב-1-1 והמשיכו לניצחון בפנדלים, אבל חוץ מזה הצלחנו להגיע עד הגמר כאשר אנחנו סופגים שני שערים בלבד בכל הטורניר. לגמר עלינו קצת יותר חדים והבסנו את מונזה בתוצאה 2-0, מה שאומר שסן מרינו משלימה טראבל היסטורי!

הדרך לגמר


טבלת הליגה


הודעות ופרסים

כן! המועדון הופך למקצועני עונה אחת בלבד לאחר שאני מגיע אליו ואחרי שתי (!) העברות ניהול פנימיות. מדובר בשיפור עצום לעונה הקרובה שבה נהיה חייבים רכש איכותי על מנת לשרוד בסריה ג'.
בנוסף, לאחר שהמועדון הפך למקצועני, הציעו לי חוזה חדש ל-5 עונות. לא היססתי אפילו לרגע.
אני ויוסוף מאלה, יחד עם פיירלואיג'י בלדאצי, נכנסנו לדמויות האהובות במועדון אחרי עונה אחת בלבד!

מצטיין העונה: יוסוף מאלה

בהתחלה חשבתי לתת את הפרס לחלוץ המזדקן שלנו שהיה פשוט רמה מעל הליגה אבל אני חושב שכשקשר אמצעי מעורב בכל כך הרבה שערים ועושה את זה בעקביות, בגיל 17/18 בלבד מגיע לו לקחת את התואר הזה בענק. חבל שלא ימשיך איתנו בעונה הבאה. כך הוא נראה בסוף העונה השנייה:

זהו, עד כאן סיכום העונה הראשונה עם סן מרינו קלצ'יו, מקווה שנהניתם! בקרוב יעלה סיכום העונה השנייה.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח