סיכום שבת ישראלית

נכתב על ידי חברנו "נתחזק בינואר – בלוג כדורגל"

1. מכבי ת"א מתחילה לקבל צורה תחת בוס. המערך היה דומה לזה מהשבוע שעבר וכך גם ההרכב, עם שינוי בודד: גל אלברמן. אבל אוהו, כמה שהשינוי הזה מהותי. בשבת שעברה הדגמתי בסרטון שמשחק ההתקפה של מכבי תקוע בגלל שהמגנים לא מצטרפים. תליתי חלק מהאשמה בהיעדרו של אלברמן, שמכריח את מכבי כולה לגלות יותר אחריות הגנתית. אז הערב אלברמן חזר במקומו של איגייבור ואכן משחק ההתקפה שטף: השער הראשון והשני הגיעו בגלל הכנסות כדור של דסה; השער השלישי מהכנסת כדור של ריקן. כשאלברמן על המגרש, המגנים מרשים לעצמם לתקוף הרבה יותר, ונראה שלפחות ברוב משחקי הליגה, זה האיזון הנכון: אלברמן בחלק האחורי, ריקן ודסה תוקפים. כמו כן, אורלנו סה כבש שני שערי נגיחה והצהובים מתחילים להתרגל למשחק עם חלוץ מטרה מעל ערן זהבי. הכוכב הצהוב היה במשחק לא-מדהים בסטנדרטים שלו, ולכן כל-כך חשוב לראשי הצהובים שהחלוץ הפורטוגלי ישתלב היטב: גם בערב כזה של מספר 7 יש לטראבליסטית עוד כלים ודרכים להבקיע. עם הכניסה לפלייאוף העליון הליגה מתעוררת ונראה שיהיה לנו מאבק פנטסטי על האליפות עד המחזורים האחרונים, כשלשתי הקבוצות מצפים שני מפגשים נגד בית"ר הלוהטת וכמובן מפגש כפול ביניהן.

Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page


2. במחזור שעבר, אלי גוטמן הפליא לתאר את לנרי קהינדה שפירק את ההגנה שלו כ"מספר 99". ההתבטאות הזאת התקבלה בעין לא יפה בעיקר בגלל שגוטמן מרבה להעיד על עצמו שהוא פדנט טקטי, כזה שמכין את השחקנים שלו שעות ארוכות ליריבה. אז הערב הפועל ת"א ספגה שער שבבירור היה יכול להימנע עם הכנה טקטית טובה. מכבי פ"ת עולה דרך קבע עם נאור פסר כמגן שמאלי, למרות שהרגל החזקה שלו היא ימין. מספיקה צפייה במשחק אחד של הלוזונים (או היכרות בסיסית עם הכדורגל הישראלי) כדי לדעת שפסר שמשחק על הרגל החלשה שלו מחליף רגליים לפני כל הרמה לרחבה. אז הערב השחקן ששמר על פסר, עופר ורטה, כנראה לא עודכן בפרטים, אכל יופי של הטעייה מהמגן היריב ואיפשר לו להגביה בחופשיות לרחבה, מהלך שתוך 5 שניות נגמר ברשת של אריאל הרוש. יופי גוטמן (את הפרשנות לשער של אבי נמני אחסוך מכם הפעם, אבל כן אצרף וידאו של המהלך).

3. אגיד את זה שוב, ושוב, ולא יימאס לי: איזה כיף לראות את בית"ר. עוד פעם קלאודמיר, עוד פעם רוקאביצה, ושכטר, וקלטינס ואייבינדר, ובית"ר מוכיחה שיש חיים גם בלי עומר אצילי. מגיע לסלובודאן דראפיץ' קרדיט עצום. הקבוצה שלו נראית טוב, לוחצת, תוקפת, מחליפה מקומות בהתקפה ומציגה כדורגל שובה עין עם חמישה נצחונות ברציפות בהם הקבוצה מבקיעה לפחות שני שערים למשחק. תענוג.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח