סיכום קצת שונה למחזור ה-15 בליגת העל

// מאת ירין שירום

עוד מחזור מאחורינו בליגת העל שלנו ואפשר לשים לב לכמה נקודות שעולות מהמחזור הזה:

  • האם הפציעה של עלי מוחמד עשתה בעקיפין טוב למכבי נתניה? אין עוררין על התרומה של הניז'רי האנרגטי למשחקה השוטף של הקבוצה, אך נדמה שהכנסתו להרכב של דן גלזר, היותר הגנתי, התאימה, לפחות בשני המשחקים האחרונים, לנתניה שנעזרה בחילוצי הכדור והשקט שסיפק גלזר למרכז הקישור, בכדי להשיג יותר שליטה במגרש ולאפשר ליריבות כמה שפחות מתפרצות. לאחר רצף של כמה משחקים פחות טובים, נראה שאת הסיבוב השני הם פתחו בגישה עימה פתחו גם את הליגה. כשמוחמד יחזור מקומו עדיין בהרכב כמובן, אבל נתניה תזדקק לדן גלזר בהמשך העונה והוא הוכיח שלפחות בכל הקשור למרכז הקישור הדפנסיבי אין צורך בחיזוק בינואר.
    מכבי נתניה, בית"ר ירושלים, עלי מוחמד, אריק סאבו
    מוחמד. החסרון בנתיים לא מורגש. קרדיט לדף הפייסבוק מנהלת הליגות לכדורגל
  • הפועל רעננה מצאה מאמן מתאים. בתקופת קורצקי, 8 נק' ב-6 מש' לעומת 4 נק' ב 9 מש' לפניו. זו כמות זהה לזו שצברו אשדוד ועכו מתחילת העונה (לעכו הורדו 2 נק' ולכן בטבלה היא רק עם 6).
    גם מאזן השערים בתקופתו הוא 5-6 לטובת רעננה לעומת 18-6 לרעתה לפניו.
  • בדומה למכבי חיפה, גם בעירוני ק"ש ייתכן מאוד שזעזוע גדול בינואר עלול להזיק יותר מאשר לתרום. הסיכויים להגיע לפלייאוף העליון גם כך לא כל כך גבוהים. כבר עכשיו ק"ש היא קבוצה שקשה מאוד לשחק ולכבוש מולה, השלב הבא הוא ייצוב משחק ההתקפה וניצול המצבים. כל עוד תהיה המשכיות בסגל (3 מושאלים בקבוצה: מנחם, יחזקאל וויסמן) ועל הקווים, אפשר להמר שהשיפור המתבקש יקרה, במיוחד בקבוצה זו, בה הרוב המכריע של שחקני החוליה ההתקפית עדיין צעיר יחסית וחסר נסיון ומכאן והלאה צפוי רק להשתפר.
    קרית שמונה, איזי שירצקי, חיים סילבס
    קרדיט צילום: דף הפייסבוק של "עירוני איתוראן קרית שמונה" והצלם ארז יעקובי
  • בני יהודה היא הקבוצה החמה כרגע בליגה. את הריצה האחרונה בליגה (6 ניצ' מ 7 המש' האחרונים) היא עושה מבלי לקבל תרומה מספרית משמעותית מהשחקן שבתחילת העונה אולי נחשב לבכיר בהיררכייה ההתקפית שלה, מאוויס צ'יבוטה שכבש פעם אחת בלבד ולא בישל בכלל ב-6 הניצחונות האחרונים והוחלף ראשון ב 3 מתוכם. אם יקבל אזרחות ישראלית, טוב תעשה מכבי תל אביב אם תחזירו לשורותיה בעונה הבאה, אך כדי להיספר ברוטציה הוא יצטרך לבוא עם קבלות, שבינתיים הוא לא מספק.הופעות - טיק טיק
  • נדמה שהליגה מתחלקת ל 3 קבוצות:
    1. קבוצת הפלייאוף העליון – מקומות 1-6 עם 7 נק' הפרש מהראשונה לאחרונה. בעיניי כרגע כולן עדיין מסוגלות להיאבק על האליפות ועד לפליאוף העליון אני מאמין שנישאר עם 3 או 4 מועמדות.
    2. קבוצת הפלייאוף התחתון – מקומות 7-12 עם 7 נק' הפרש מהראשונה לאחרונה. כאן המאבק הוא משני כיוונים. האחד הוא לצבור נק' ולהיאבק על העפלה לפלייאוף העליון על אף פער של 7 נק' (לפחות) מהמקום ה 6. והשני הוא לא להתקרב אל 2 הקבוצות מתחת לקו האדום.
    3. קבוצת היורדות המסתמנות – מ.ס. אשדוד והפועל עכו.
    מלבד הפרשי הנק' המשמעותיים יחסית בין קבוצה לקבוצה (7' נק' בין המקום ה 6 ל 7, 4 נק' בין המקום ה 12 ל 13), ניכרים פערי הרמות גם בתוצאות. במחזור האחרון שוחקו 6 משחקים שהפגישו בין "קבוצת הפלייאוף העליון" לבין קבוצות ממקומות 7 עד 14 שהסתיימו כולם בניצחונות של הקבוצות במיקום העדיף ועוד משחק בין רעננה לסכנין שהסתיים בתיקו.
    כרגע לפחות הטבלה לא משקרת.

    בן שהר, רמי גרשון, מכבי חיפה, הפועל באר שבע
    קרדיט לדף הפייסבוק מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח