נקודות המפתח של מכבי למשחק בטדי

// מאת עידן בן אבו

״הגביע הוא תרופה זמנית למכבי , יש ביום שני את ביתר וזה המבחן״.

כשג'ורדי מתראיין הוא לא משחרר יותר מידי מידע. הוא בדרך כלל לא מדבר "תכלס" ולרוב זה אפילו נראה כאילו שהוא ראה משחק אחר. אבל סוף סוף אחרי ראיון ג׳ורדי אמר את הדבר הנכון – זו באמת תרופה זמנית. הניצחון על באר שבע (שהיא קבוצה יותר טובה ממכבי כרגע) באמת היה די משקר ביחס לתקופה אחרונה, אבל באותו משחק פשוט הגיע למכבי. כי סוף סוף מכבי הגיעה.

מכבי תל אביב קהל
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

אין לי ניסיון גדול, אבל כמה טיפים ממני אם ג'ורדי רוצה המשכיות מהמשחק הנהדר נגד באר שבע (כמובן שזה רק גביע הטוטו, אבל היי, זה ההרכב הכי חזק שבאר שבע יכולה להרים בלי וואקמה וויטור):

  1. ההתלהבות האדירה – אני לא נכנס עכשיו למה הוא אמר באימונים או מה הוא מצליח להחדיר בשחקנים, המשחק הזה הזכיר בניצוצות את זמני סוזה הגדולים של מכבי – קבוצה שבזמנו נחשבה כקבוצה אגרסיבית ואחת שהולכת על היתרונות שלה במשחק.
  2. השימוש בטקטיקה מתאימה – נכון, שיטת 3-5-2 יכולה לעיתים לשעמם. במיוחד כשאין חלוץ 9 אמיתי שאליו הכדורים הולכים, אבל אולי הגיוון הזה יכול להפוך את מכבי לקבוצה קצת יותר דינמית בעזרת השינויים שמכבי יכולה לבצע מבלי להוציא שחקנים. כשגורדי אמר בקיץ שהוא לא ישחרר את ריקן כי הוא שחקן שיודע לשחק בכמה עמדות הוא כנראה צדק. זה מאפשר יתרון על רוב קבוצות הליגה שמתקשות בהתמודדות עם שינויי שיטה תכופים.  בנוסף, אין צורךלהזכיר לכמה אנשים מכבי שיחקה שנתיים בלי חלוץ 9 ולקחה 4 תארים באותם עונות (ברור שאין השוואה לזהבי , אבל גם זהבי התחיל ככה)Spanish League - טיק טיק
  1. אתה מאמן אתה לא מנהל ספורטיבי – ג'ורדי צריך להבין שההתלהבות האדירה לא באה מזה שהוא אמר לשחקנים בתדרוך ״תלחמו". זה הגיע כי הוא סוף סוף עמד על הקווים, דירבן אותם והיה השחקן ה12 של הקבוצה. זה מה שמאמן עושה. לפעמים כשלא הולך, שחקנים מסתכלים על הספסל בשביל לשאוב כוח ממנו. כשהם רואים מאמן כבוי וחסר אונים זה משפיע, אבל כשהם רואים מאמן שדורש ומתלהב, הם מקבלים ניצוץ וכוח בלתי מוסבר (סוזה, ופאקו היו כאלה).

בסוף אותו משחק, ברק יצחקי התייחס לנצחון ואמר ״אנחנו מכבי תל אביב״. אם מכבי ישחקו כמו ביום חמישי, הולך להיות לנו סיבוב שני לוהט.

גורדי קרויף
Credit to Maccabi Tel Aviv Facebook Page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח