נצחון דרך הנשק של היריבה

// מאת אבי רויזמן

מוזר לחשוב על כך, אבל ז'לגיריס קובנה הגיעה להיכל אמש כפייבוריטית. קבוצה מאומנת, סגל מאוזן ובעצם כל מה שמכבי לא. אבל עם כל הכבוד למרטין שילר ופתיחת העונה הנהדרת שלו, יאניס ספרופולוס העניק לו אתמול בהיכל שיעור בכדורסל. מכבי ניצחה את המשחק דרך הנשק של היריבה, ז'לגיריס נתפסה לא מוכנה, הביטחון נעלם ויחד איתו אחוזי הקליעה, בהם התפארה בשבעת המחזורים הקודמים.

מכבי תל אביב ז'לגיריס
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page

מה הנשק של הליטאים? הנעת כדור סבלנית שמובילה לזריקות פנויות ובהתאם, לאחוזי קליעה גבוהים. כמו כן, רוטציה רחבה, הן בכמות הדקות והן בחלוקת הנקודות. במחצית הראשונה מכבי שיחקה בדיוק כך, כשהזריקות נכנסו הביטחון עלה כפליים וכמאמר המשורר "כשהולך אז הולך".

יאניס פתח עם ז'יז'יץ' בחמישייה ומכבי נכנסה רע למשחק עם 8:2 לליטאים, למכבי לא היה פתרון מול ג'ופרי לובריין. המאמן הלך אל הספסל והעלה את השחקן המושמץ של החודש – דראגן בנדר. בהיעדרו של האנטר, בנדר נדחף לעמדה 5 וראו מה טוב. מכבי החלה לייצר עצירות הגנתיות ובהתקפה, הנעת כדור סבלנית הובילה לזריקות פנויות, כמו למשל קלויארו וסנדי כהן שצלפו את שתי השלשות הראשונות של הקבוצה. בצד ההגנתי, הגנת החילופים הוכיחה את עצמה נהדר, הליטאים היו בהלם מוחלט, סגנון המשחק, שעבד לשילר עד הערב, השתבש לחלוטין. אם זה לא מספיק, כאילו מישהו כישף את הטבעת, קבוצת השלשות הטובה בליגה פשוט לא פגעה (1/14!), ארתוראס מילאקניס, שבדרך כלל מרגיש בנוח נגד מכבי, סיים ללא נקודות ביותר מעשרים דק'.

אם נעיף מבט על הסטטיסטיקה, נקבל פרספקטיבה מדויקת איך מכבי השתמשה בנשק של ז'לגיריס לטובתה. הצהובים מסרו 18 אסיסטים וקלעו באחוזים גבוהים מחוץ לקשת (52%), כולל מחצית ראשונה מדהימה של 9/11. בחלוקת הדקות והנקודות, נגלה רוטציה רחבה בין כלל שחקני הסגל. למעט אלבר, סהר ואטיאס, ששותפו רק בסיום, לא היה שחקן ששיחק פחות מ-17 דק'. בנוסף, חמישה שחקנים קלעו בדאבל פיגרס.

היתרון הגדול של הצהובים הגיע דרך ההגנה. סוף סוף משחק שהיריבה קולעת בסקור נמוך וזאת כתוצאה מהגנה טובה – משהו שלא ראינו עד כה ממכבי וכאשר הקלעים נותנים תפוקה, כל הכישרון שטמון בסגל מתפוצץ. מכבי יוצאת לשבוע קשוח מאד בספרד, היא צריכה לצאת עם לפחות ניצחון אחד כדי לפתח מומנטום, אחרת ההישג מאמש יהיה לא יותר מזכרון על איך צריך לשחק.

מכבי תל אביב, ספרופולוס
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח