ניימאר וברצלונה – היום שאחרי

222 מיליון יורו תשלם פ.ס.ז׳ לברצלונה בעבור ניימאר, אני ממליץ לקרוא את המספר הזה כמה פעמים נוספות, כי הוא פשוט בלתי נתפס. מחיר גבוה ביותר מפי 2 מהשיאן הקודם וההיסטורי פול פוגבה שחזר למועדון נעוריו מנצ׳סטר יונייטד. הסכום, שנשמע כמו הון עתק שבהחלט שווה למכור בעבורו כל שחקן אפשרי על הפלנטה, לא פיתה את בארסה, שסירבה למכור את ניימאר עד הרגע האחרון ופתחה במסע שכנועים מטורף בכדי להשאירו במועדון.

ניימאר
 (קרדיט תמונה: FC Barcelona Facebook Page)

אז איך זה ששחקן, איכותי, צעיר ומוכשר ככל שיהיה, שווה למועדון עשיר ומבוסס כמו ברצלונה יותר מאשר הסכום העצום וההיסטורי שהוצע תמורתו?

ובכן, הברזילאי הצעיר והמוכשר בן ה-25, אשר אחראי על 185 שערים במדי הבלאוגרנה ב-186 משחקים (כמעט שער למשחק!) נחשב לאחד השחקנים הטכניים והאיכותיים ביותר, ומצטיין בעיקר בשליטה בכדור, כדרור ומהירות גבוהה. נוסף על כך, למרות גילו הצעיר הוא כבר נחשב לאחד השחקנים המשמעותיים בתולדות הנבחרת הברזילאית, הכובש הרביעי בכל הזמנים עם 52 ב-77 משחקים, קפטן שהוביל את הנבחרת לזכייה במדליית זהב אולימפית וחצי גמר מונדיאל.

כמה מהביצועים המרהיבים של הברזילאי בעונה החולפת.

נוסף על כך, כשאני צופה בביצועיו במדי ברצלונה והנבחרת, אני בהחלט מבחין בשיפור שנובע מהשקעה באימונים שמצטרפת לכישרון ופוטנציאל אדירים. גם בפן המנטלי הוא ממשיך להשתפר כאשר ניתן לראות שהוא לוקח יותר אחריות ומפגין מנהיגות במשחק, דוגמה טובה לכך היא הטורניר האולימפי בריו בו הוא הוביל את נבחרתו למרות הלחץ הרב לזכייה ביתית לאחר שכבש את הפנדל המכריע ופרץ בבכי שלא אשכח לעולם. יתרה מזאת, במשחק הרמונטאדה הנהדר מול קבוצתו העתידית, הוא הפגין משחק אדיר ומשך את כל הקבוצה על גבו בדרך למהפך הענק, שהוכיח לשייח׳ים, שעומדים בראש הקבוצה הצרפתית, שהם חייבים ״להתאבד״ על הברזילאי ולהנחית אותו בפריז בכל מחיר.

מהשיפור המתמיד שלו ניתן להניח שמדובר ללא ספק בשחקן שעשוי להתפתח בשנים הקרובות להיות הטוב בעולם, ואולי אף מהטובים בהיסטורייה, להשלים חותם משמעותי על עולם הכדורגל ולהוביל את נבחרתו וקבוצותיו לתארים. אך לשם כך הוא בהחלט היה צריך לעזוב את ברצלונה משופעת הכוכבים ולעבור ליעד חדש, שבו יוכל להיות השחקן המוביל שישפיע על כל מהלך המשחק של קבוצתו ולסחוף את הקבוצה מאחוריו.

‎תצוגת הענק שלו מול קבוצתו הבאה

לאור זאת, צריך כמובן לזכור שיש צד נוסף בסיפור והוא כמובן ברצלונה. הקבוצה הקטאלונית, אחת הקבוצות הגדולות והמפוארות בהיסטוריית הכדורגל, צריכה עכשיו להתמודד עם עזיבה שנכפתה עליה של אחד משחקני המפתח המרכזיים בקבוצה, עליו בנו לשנים נוספות רבות. לזכותה תעמוד העובדה כי כרגע יש לה מספיק כסף לבזבז.

אני מניח שלא ישאלו אותי, אבל אם היו מתייעצים איתי אני הייתי ממליץ על התמקדות ברכישה של אחד או כמה מהשחקנים מהבאים שיוכלו, ביחד או לחוד, להשכיח את הברזילאי:

הראשון הוא עוסמאן דמבלה הצרפתי, שרשם עונת בכורה מעולה בגרמניה, ורשם 12 בישולים בנוסף לשישה שערים למרות ששיחק כ-70% בלבד מכמות הדקות האפשרית, יכול להיות מענה מעניין מאוד. יש הטוענים שהכשרון והפוטנציאל שלו עשוי אף להתעלות בהמשך על זה של הברזילאי. יהיה מעניין לראות כמה תדרוש הקבוצה הגרמנית עבורו כשהם יודעים שלבארסה יש כיסים מלאים…

שם נוסף שעלה בכלי התקשורת כבר מספר פעמים בשנה האחרונה כמועמד אידיאלי הוא פיליפה קוטיניו הברזילאי, אחד מחבריו הטובים ביותר של ניימאר, שחלם תמיד שיגיע לברצלונה לשחק יחד איתו. שחקן נהדר שמציג יכולת מרשימה גם במדי הסלסאו, רשם עונה אדירה בפרמיירליג עם 13 שערים ושבעה בישולים שהובילו את המייטי רדס למקום הרביעי ואיתו כרטיס לליגת האלופות. ליברפול מערימה קשיים על העברה ולפי הפרסומים דחתה כבר הצעה בגובה 100 מיליון יורו, אבל אף אחד לא יכול להמר שגם בסכומים גבוהים יותר הם ירשו לעצמם לסרב.

קוטיניו
(קרדיט צילום:Confederação Brasileira de Futebol Facebook Page)

עוד שם שקושר לברצלונה כבר מתחילת הקיץ הוא מרקו וראטי האיטלקי, השחקן שהכי מתאים לתוכנית המשחק של בארסה, ועשוי להגיע מהקבוצה אליה הגיע ניימאר תמורת סכום לא קטן גם כן. וראטי נחשב לאחד המוסרים הטובים באירופה וצפוי לספק עוד שנים רבות ברמות הגבוהות בשל גילו הצעיר והמנטליות החזקה שמאפיינת אותו. הצרפתים, שעד עתה סירבו לחיזורי בארסה על השחקן, אולי ישתכנעו שמעבר של וראטי לספרד יועיל להם בכיסוי הוצאות הרכישה האסטרונומיות של ניימאר.

השם האחרון שיכול לעניין את מחזיקת הגביע הספרדי הוא אדן הזארד הבלגי. הכוכב של צ'לסי הוא שחקן מוכח שעשוי להיכנס לנעליו הגדולות של הברזילאי בצורה חלקה יחסית. ברזומה שלו שתי זכיות בתואר שחקן העונה בפרמיירליג והוא סיים את העונה האחרונה עם אליפות לאחר שכבש 16 שערים להם הוסיף חמישה בישולים. גם הזארד נחשב, כמו ניימאר, לאחד הדריבליסטים הטובים ביותר בעולם וצפוי לספק תצוגות דומות על הקו השמאלי. עד עתה התקשורת העולמית לא עסקה באפשרות של מעבר של הבלגי לספרד, אבל אני סבור שזו יכולה להיות עסקה מעניינת לשני הצדדים.

בנוסף לכך, ברצלונה צריכה לחזור למקורות ולהמשיך להתבסס בעונות הקרובות על השחקן החשוב ביותר שלה – ליאונל מסי כמובן, שנפרד מניימאר בסרטון קצר באינסטגרם ובו כתב: ״זה היה תענוג לשתף איתך פעולה חבר. אני מאחל לך בהצלחה רבה בהמשך ובשלב הבא בחייך״. לאחר שמסי ייקח על עצמו הרבה יותר ויוביל את הקבוצה באופן בלעדי יותר הוא יוכל לתרום הרבה מאוד לקבוצה, להוביל יותר התקפות במסירות מפתח חשובות, להנהיג את הקבוצה ואף לפתח צעירים חדשים שימלאו את מקומו בעת הצורך.

ניימאר ומסי
Credit to Neymar Jr Official Twitter

לסיכום, נראה שהפרידה שנראית עצובה וקשה יכולה להיות טובה לשני הצדדים – ניימאר עשוי לפרוח כשחקן מוביל מרכזי ללא הצל של מסי ושאר החברים, וברצלונה עשויה להתחזק במספר עמדות דרושות ואולי אף לייצר תמהיל קבוצתי חזק ואיכותי יותר שישיב את צלחת האליפות והגביע עם האוזניים הגדולות לבירת קטאלוניה. האם המעבר באמת יהיה טוב לשני הצדדים, אולי רק לאחד מהם? איך יתאקלם ניימאר בפריז ומי ימלא את מקומו בברצלונה? כל השאלות הללו יישארו פתוחות בקרוב, בינתיים אתם מוזמנים לטקבק את דעתכם.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח