נבחרת ספרד – שנה לפני מונדיאל 2018

// מאת לירון ווינסטוק

שנה לגביע העולם. התצוגות האחרונות של הנבחרת הצעירה של ספרד, עד ההפסד הכואב לגרמניה, בנוסף לזיכרונות מהנבחרת הצעירה הנפלאה ששיחקה בארץ ב-2013, גרמו לי לחשוב. האם לספרד הנוכחית יש את היכולת לשחזר את הזכייה מ-2010, או שיותר סביר ששוב נראה את תצוגת הנפל מ-2014.

שוער

אחת העמדות הבטוחות בנבחרת. דויד דה חאה, שגם שיחק בישראל ב-2013, הוא שוער ההווה והעתיד של הנבחרת, ונחשב לדעת רבים לשוער הטוב בעולם. אמנם יש לו נטיה לספוג שערים שטותיים, אבל ב-2018 הוא צפוי לעמוד בשער הנבחרת וכנראה שלא תהיה חסרה לו עבודה.

דה חאה
דה חאה, העמדה הבטוחה
Credit to Selección Española de Fútbol Facebook Page

הגנה

אם לא יהיו הפתעות גדולות בשנה שלפני המונדיאל, במרכז ההגנה שוב יעמדו סרחיו ראמוס וג'רארד פיקה, במה שעשוי להיות גביע העולם האחרון של שניהם. למרות השערים ברגעים הקריטיים של העונה, היכולת ההגנתית של ראמוס בדעיכה. ולמרות שפיקה עבר עונה לא רעה מבחינה אישית, גם הוא כבר נראה מעבר לשיא. אני לא אופתע אם גם ברוסיה, נראה את השניים מקבלים כאב ראש מול חלוצים מהירים כמו רובן ב-2014.

גם במידה שלופטגי יחליט לוותר על אחד מהם, אין הרבה אופציות. בארטרה נתן עונה מרשימה בדורטמונד, אבל ספק שיקבל הזדמנות במרכז הגנה בשלב זה. אספיליקווטה מצ'לסי, עדיין נתפס כמגן. בלמה הצעיר של ריאל מדריד, ואייחו, שנראה טוב מאוד באליפות אירופה, עדיין חסר ניסיון ואלא אם יופיע בצורה סדירה במדי ריאל העונה, כנראה שאפילו לא יהיה בסגל.

בעמדת המגנים, המצב נראה יותר טוב עם דני קרבחאל, חואנפראן וביירין בצד ימין, ומשמאל אלבה, גאיה, ברנאט ואולי שוב אספיליקווטה.

ראמוס
ראמוס יעמוד בקצב?
Credit to Selección Española de Fútbol Facebook Page

קישור

כל כך הרבה כישרון עבור כל כך מעט עמדות. המקום היחיד שבטוח הוא של בוסקטס, בעמדת הקשר האחורי. לפי המשחקים האחרונים של ספרד, נראה שאת שני המקומות הנוספים בקישור יאיישו אינייסטה וקוקה או תיאגו. הכל עדיין פתוח בעמדות אלו, כי הרבה תלוי ביכולת ובכושר הגופני של אינייסטה השנה. קיימת גם אפשרות שאיסקו או אפילו דויד סילבה ישחקו בקישור, וזה אפילו בלי להזכיר את סאול ניגז, ששיחק נפלא ביורו, אבל כנראה שלא יפתח בהרכב.

באופן כללי, לספרד אין מה לדאוג לגבי הקישור. אולי גביע העולם הקרוב הוא הזדמנות טובה לעשות את חילופי הדורות ולתת לאינייסטה להיות אס מהספסל.


סאול ניגז, האיש לשערים מיוחדים בלבד. יהיה חלק מהקישור הספרדי? via GIPHY

התקפה

עמדת החלוץ המרכזי תמיד הייתה נקודה בעייתית עבור הספרדים, עד כדי כך שב-2012 הם שיחקו עם פברגאס כחלוץ מדומה. ב-2014, דייגו קוסטה כשל בתפקיד וב-2016 גם מוראטה לא הרשים בצורה מיוחדת. השנה הקרובה תהיה קריטית עבור השניים, שינסו להבטיח את מקומם בהרכב. מעניין לראות את הרצון של מוראטה לעזוב את ריאל ולקבל יותר דקות משחק, אל מול האפשרות שדייגו קוסטה יקריב חצי שנה ללא כדורגל כדי להצטרף לאתלטיקו מדריד בינואר. אופציה נוספת עשויה להיות יאגו אספאס מסלטה ויגו.

סביר להניח שלופטגי יבחר לשחק עם לפחות עושה משחק יצירתי אחד, שעשוי להיות דויד סילבה, איסקו או אפילו שניהם. העמדה השניה, תאויש ככל הנראה על ידי שחקן כנף קלאסי, כמו פדרו או ויטולו. דווקא מהעמדה הזאת עשויה לבוא הפתעה בדמות מרקו אסנסיו, שעובר שנה חלומית ואם ימשיך כך אולי אפילו יקנה לעצמו מקום בהרכב.

שחקני נבחרת ספרד
אז איך תראה ספרד 2018?
Credit to LaLiga Facebook Page

לצערי, נראה שבספרד עדיין לא עשו את ההתאמות מהכישלונות האחרונים, וההגנה והתקפה עדיין יהיו נקודות התורפה שלה. נקודת האור היא שהעתיד של ספרד נראה מבטיח, וגם כישלון במונדיאל הקרוב לא אומר שהם לא יבואו להסתער על אליפות אירופה ב-2020.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח