נבחרת ברזיל – שנה לפני מונדיאל 2018

מאת נדב דשתי

שנה לפני המונדיאל ונבחרת ברזיל זכתה לאזכורים רבים כמי שמועמדת לזכות במונדיאל. זיכרון קצר יש לאנשים, בטח לאוהדי כדורגל. רק לפני שנה היא הודחה בשלב הבתים בקופה אמריקה בבית נח יחסית, כשהתמודדה עם אקוודר, האיטי ופרו. העובדה שזה קרה ללא ניימאר, שנשמר למשחקים האולימפיים, עוד יותר חידדה את העובדה שאין לברזיל דור מספיק טוב. האוהדים והתקשורת היו פה אחד.

אבל אז הגיע טיטה לאמן את הנבחרת. הוא לא רק הראה לכל העולם שלסלסאו יש דור טוב, הוא הראה שהשחקנים גם יכולים לשחק את הכדורגל האיכותי ביותר בעולם לנבחרות. נבחרת ברזיל תחת הדרכתו עם תשעה ניצחונות רצופים, שמונה מהם רשמיים. נוסף על כך, למעט נבחרת צ'ילה שטרם התמודדה מולה, היא ניצחה את כל הנבחרות בדרום אמריקה בחצי שנה. במונדיאל הקודם היו ביקורת על סקולארי שהשאיר מספר שחקנים בחוץ, ביניהם פליפה לואיז, מיראנדה ועוד שחקן יצירתי כמו קאקא, רואלדיניו או רוביניו. אז עם איזה שחקנים טיטה הולך?

ניימאר
ברזיל עדיין תלויה בניימאר? (קרדיט צילום:Confederação Brasileira de Futebol Facebook Page)

שוערים

המשותף לדונגה, סקולארי וטיטה, הוא שכולם נולדו במדינת ריו גראנדה דו סול, המדינה הכי דרומית בברזיל, וכמו בכל מקום מכניסים את הפוליטיקה הפנימית שלהם. אליסון שהצטיין בקבוצה בה גדל, אינטרנסיונאל, ובעונה האחרונה היה שחקן ספסל ברומא, ממשיך לקבל את הקרדיט מטיטה. חלק מהאוהדים המקומיים חושבים שיש סיבה לעובדה שאליסון נולד במחוז של טיטה.

אדרסון, השוער שעבר בקיץ מבנפיקה ליסבון למנצ'סטר סיטי תמורת 40 מיליון יורו, טרם קיבל את ההזדמנות שלו. אך ברגע שהוא משחק באחת הקבוצות הגדולות באירופה, אם ירשים, יוכל לא רק לזכות במקום בסגל, אלא כשוער ראשון.

שוער נוסף עם הרבה ניסיון, שטיטה לא מרבה לזמן, הוא שוערה של ולנסיה, דייגו אלבס, הידוע בזכות היכולת המדהימה לעצור פנדלים. אז מי כן זומן עד עכשיו? טיטה נתן הזדמנות לשוערים המקומים. ווברטון, שוערה של אתלטיקו פאראנאנסה שהיה הגיבור של נבחרת ברזיל באולימפיאדה האחרונה ואלכס מוראליה, שוערה של פלאמנגו.

מגנים

בעמדת המגן השמאלי, מקומו של מרסלו מובטח. המאמן מאוד מחזיק ממנו עוד טרם הגיע לאימון נבחרת ברזיל והעובדה שהוא נתן את העונה, כנראה, הטובה בקריירה חיזקה עוד יותר את מעמדו בהרכב. על עמדת המגן השמאלי המחליף יתחרו פיליפה לואיז מאתלטיקו מדריד ואלכס סאנדרו מיובנטוס. לראשון יש יתרון בעיקר בגלל ניסיונו.

עמדת המגן הימני שמורה לדני אלבס, כשהמחליף שלו רחוק מלהיות סגור. במשחקי המוקדמות טיטה שומר אמונים לפאגנר, אותו אימן בקורינתיאנס ושומר לו חסד. אבל טיטה עוקב אחרי כמה מגנים ימניים שמשחקים באירופה כמו ברונו פז (רומא), מאריאנו (סביליה) וראפיניה (באיירן מינכן). אם פאביניו יעשה את השדרוג למועדון גדול ממונאקו ויוסט לעמדת המגן הימני, גם הוא יוכל להיכנס לסגל הסופי.

מרסלו
מרסלו. באנקר בהרכב (קרדיט צילום:Confederação Brasileira de Futebol Facebook Page)

בלמים

גם כאן לטיטה יש בחירה מאוד ברורה. מרקיניוס ומיראנדה לא אכזבו אותו במשחקי המוקדמות והוא צפוי להמשיך איתם. גם טיאגו סילבה צפוי להיכנס לסגל הסופי. בנוגע לבלם הרביעי הוא עדיין מתלבט. במוקדמות הוא העדיף את ג'יל, בלם עם הרבה ניסיון שהוא אימן בקורינתיאנס, אך יש הרבה בלמים מצוינים, גם בכדורגל הברזילאי, שיכולים לתפוס את מקומו כמו דויד לואיז, ג'מרסון (מונאקו), פליפה (פורטו, גם אותו הוא אימן בקורינתיאנס) ורודריגו קאיו (סאו פאולו).

קשרים

המאמן צפוי לשחק עם קשר אחורי בלבד בטורניר – קאסמירו מריאל מדריד. פרננדיניו ישמש כמחליף לקשר האחורי ולקשר 50/50 – פאוליניו ששיחק בעבר בטוטנהאם וכיום בסין. זה אולי מפתיע ששחקן שמשחק בסין פותח בהרכב של נבחרת ברזיל, אך יש לזכור שהקשר הוא אחד מהסיבות המרכזיות לשדרוג של ברזיל. הוא כבש שלושער נגד אורוגוואי, שער נגד ארגנטינה, שני בישולים נגד פראגוואי וגם בקבוצתו בסין הוא כבש מתחילת העונה 8 שערים. זה לא מפתיע שטיטה נותן דווקא בפאוליניו את האמון; בשנת 2012, כשהוא אימן גם אותו בקורינתיאנס, פאוליניו היה אחד הברגים החשובים של הקבוצה בזכייה בגביע הליברטדורס וגביע העולם למועדונים.

עוד שחקן שטיטה אימן בקורינתיאנס, משחק בסין וגם עבר באירופה בצעירותו (באייר לברקוזן), הוא רנאטו אוגוסטו. בשנת 2015 הוא נבחר לשחקן הטוב ביותר בליגה הברזילאית וקיבל הצעה משאלקה, אבל העדיף את הכסף הגדול בסין ובניגוד להרבה שחקנים אחרים הודה בזה.

שחקן נוסף שטיטה אימן בעבר, אבל דווקא בקבוצה אחרת, אינטרנאסיונאל, הוא ג'וליאנו, שהעונה האחרונה של ג'וליאנו הייתה הטובה בקריירה שלו עם 14 שערים ו-18 בישולים. אוהדי מכבי ת"א ודאי זוכרים אותו כאיש שהיה אחראי למהפך נגדם העונה בליגה האירופית, כשבישל 3 שערים וכבש אחד.

השחקן האחרון בקישור הוא לוקאס לימה מסנטוס. אך צריך לומר שהעמדה הזאת לא ודאית אצל טיטה ועד המונדיאל אולי עוד נראה חלופות. אל תתפלאו אם דייגו ריבאס, שכיום משחק בפלאמנגו, יכנס למשבצת שלו.

קוטיניו
"מיו דיוס , תעשה שטיטה ישים אותי בהרכב". קוטיניו (קרדיט צילום:Confederação Brasileira de Futebol Facebook Page)

התקפה

בגזרה הזו כנראה שלא יהיו שינויים: פליפה קוטיניו, ניימאר, ווילאן, דאגלאס קוסטה, גבריאל ג'סוס ורוברטו פרמינו יזכו לקרדיט. הרבה ביקורת נשמעת לכיוון המאמן, בעיקר אצל האוהדים, בשל העובדה שלוקאס מורה לא זוכה לזימון על אף העובדה שכבש 19 שערים בפ.ס.ז במהלך השנה האחרונה. בשביל לזמן אותו טיטה יצטרך לוותר על אחד מהשמות האלה וזה בלתי אפשרי מבחינתו.

אז מה הציפיות? היום כבר אף אחד לא אומר שהדור הזה לא טוב או לא מספיק מוכשר. התקשורת המקומית והאוהדים כבר יוצרים את הלחץ, אך בטורניר שכזה הרבה דברים יכולים לקרות ויש תסריט שברזיל תסיים עוד טורניר ללא הגביע. הדרך מאוד חשובה ואם ברזיל תודח בחצי גמר בהפרש של שער אחד, יהיה אפשר להכיל זאת בקלות מאשר הפרש של שלושה שערים ומעלה.

נבחרת ברזיל 2017
נבחרת ברזיל 2017 (קרדיט צילום:Confederação Brasileira de Futebol Facebook Page)
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח