מתרגלים הנאת כדור – סיכום מחזור 35 בליגת העל

קוראים לזה Flashbulb Memory. כשראיתי את תהלוכת "אוהדי" מכבי ת"א נושאים את ארון הקבורה של הפועל ת"א, לא יכולתי שלא להיזכר בארון הקבורה שנישא ע"י פעילי ימין, זמן קצר לפני שנרצח כאן ראש ממשלה. הייתי אז נער ואפילו הצלחתי להזדקן במהלך השנים שעברו, אך הפחד עדיין נטוע. כשאני רואה ארון מטאפורי, אני רואה גם מוות מוחשי. הלוואי והייתי יכול לסמוך על המשטרה ומערכת המשפט, שימצו את הדין עם אותם עבריינים, אך הדיווח מהיום, שבו נאמר כי המשטרה והפרקליטות סגרו את תיק דקירת אוהדי מכבי חיפה ע"י אוהדי מכבי ת"א (אחרי משחק כדורעף) עקב חוסר עניין לציבור, העלימה כהרף עין את אותו שביב אמון וביטחון במערכות שמירת החוק בארץ.
זאת לא מקאמה על אובדנה של תרבות הספורט בארץ משום שמעולם לא ייצרנו תרבות כזאת על מנת לאבד אותה. זה רק העצב שחונק את הגרון ולא נותן לנשום. "אוהדי" מכבי ת"א אולי החזיקו את ארונה של יריבתם העירונית, אך נדמה לי שדווקא סופו של הכדורגל הישראלי כולו מונח בתוך אותו ארון.

אלימות בכדורגל
(צילום מסך)

קושיות פלייאוף תחתון:

  1. האם מגיע להפועל ת"א לרדת ליגה? – כן. מגיע להם לרדת לליגה השנייה כי ההפחתה של תשע נקודות היתה העונש הקל ביותר שהקבוצה יכלה לקבל, הכל על פי החוק זה נכון, אבל… לקבוצה שרוכשת שחקנים ומשלמת שכר בכסף שכלל לא קיים היו צריכים להוריד את כל הנקודות בהן זכתה עם אותם שחקנים. כסף מדומיין שווה שייתן נקודות מדומיינות.
    אלטמן, הפועל תל אביב
    Credit to "Hapoel Tel Aviv FC" Facebook page
  2. אתם יודעים מי הכי טובים במשחקי דימיון? – ילדים קטנים ומיד אחריהם כל מי שקשור להפועל אשקלון. אחת הקבוצות הכי גרועות בתולדות ליגת העל, ששרדה בזכות סתיו שחם, ההתנהלות הכלכלית של הפועל ת"א ותיקו אפס משמים עם אותה הפועל. אם אנשי אשקלון מדמיינים שגם בשנה הבאה הסגל הדל, המאמן העצבני ואלילת המזל ישאירו אותם עוד שנה בליגה, אז כדאי להם ללכת לבדוק למה הם תקועים עדיין בגיל ארבע. אם הפועל אשקלון תמשיך באותה דרך אז כנראה שנראה שנה שלישית ברציפות בה קבוצה מליגת העל נכנסת לתהליך של פשיטת רגל.
  3. מי הצליח לעשות את כל ההחלטות הכי רעות? – סתיו שחם זוכה בתואר בקלות. דווקא מי שנראה ונשמע בתחילה כבעלים שמבין את מקומו ואת החשיבות של הקהל והחיבור לקהילה, הצליח לעשות פדאלדה מרשימה רק שהכדור כבר לא היה באיזור שלו.
    הפיטורים של שרון מימר, הפלירטוט עם הפועל ת"א, המינוי של אלי כהן בגלל פוסט סקר בפייסבוק, חוסר היכולת להביא חיזוק לקבוצה בינואר. כל בעיטה של סתיו שחם השנה הייתה פצצה לחיבור. של השער שלו.
    דווקא במחזורים האחרונים, כששחם כבר השלים עם הירידה, הפסיק לדבר והחזיר את פליקס נעים שהעלה את כפ"ס לליגת העל, בשילוב עם חוסר אכפתיות של קבוצות שהבטיחו את מקומן בליגה, כפ"ס כמעט והצליחה להינצל, אך כמעט זה לא מספיק וכרגע אני לא רואה איך הירוקים או סתיו שחם מצליחים לחזור לליגת העל.
  4. מהו הפלרטוט הארוך בהיסטוריה? – בני יהודה ויוסי אבוקסיס התחילו לדבר עוד באמצע העונה ומי יודע אולי היחסים ביניהם אף לא באמת נפסקו והם כל הזמן דיברו בשעות הקטנות של הלילה ונפגשו במסעדת עוקץ תיירים ביפו העתיקה. מה שבטוח הוא שעכשיו הם ביחד, אוחזים ידיים במדרגות העתיקות. על סמך ניסיון העבר המחשבה הראשונה היא שהם יכנסו למועדון הדאנג'ן ויקיימו עונה שלמה של יחסים מורכבים, שולט ונשלט, אך נדמה שהפעם הם יחלפו על פני המועדון, יגיעו לתצפית הנכנסת לים, יתחבקו ויביטו בתקווה אל עבר השקיעה הכתומה.
    יוסי אבוקסיס
  5. איך ייגמר הרומן בין אלי אוחנה לבית"ר ירושלים? – הסמל הכי גדול של בית"ר ירושלים יכול לגרום להתרוממות רוח עצומה במועדון ולסחוב אותו למאבק על האליפות או שגם הוא ייכשל במאבק מול האוהדים והאישיות העצומה שהוא רק תכביד על השחקנים. העונה הבאה יכולה להתפתח לכאן או לכאן. או שיהיה תיקו.
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח