מתרגלים הנאת כדור – סיכום מחזור 34 בליגת העל

מכיוון שטרם הספיקותי לברך את הפועל ב"ש על זכייתה באליפות המדינה, הנה מונחת לפני ההזדמנות לפרגן לקבוצה האדירה, שבנו אלונה ברקת וברק בכר. ב"ש היא אלופה מרשימה בכל קנה מידה ועשתה זאת למרות ואולי בזכות, קמפיין אירופי נהדר כשהיא מתגברת על ריבים מתוקשרים, פציעות לא קלות וירידה הדרגתית מתמשכת ביכולת, עד לקליימקס המרגש. מעל כולם עומד מיגל ויטור, שהראה השנה יכולת של שחקן כדורגל מהליגות הטובות ביותר. הרבה שנים לא מצאתי את עצמי מתלהב ונפעם מיכולת וקריאת משחק של בלם. מיגל ויטור גרם לי להתפעל מחזור אחר מחזור. הפציעה שלו ולאחר מכן החזרה הוכיחה עד כמה הוא משמעותי ואחד פעמי.

ברק בכר הפועל באר שבע
קרדיט לדף הפייסבוק "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"

אז מזל טוב לגמלים ועכשיו נסכם את המחזור. בקושיות כמובן.

  1. האם היה אפשר למנוע את אירועי המושבה? – התשובה היא כמובן כן, אבל הבעיה היא שורשית והיא נטועה פחות באוהדים ויותר בשחקנים, במאמנים ובהנהלות הקבוצות. הן אלו שצריכות להתוות את הדרך, אבל אם השחקנים לא מכבדים את המקצוע שלהם, מתבטאים בצורה שערורייתית ודוחה כנגד שחקנים של קבוצות אחרות ואוהדים אז אל תצפו מהאוהדים שיובילו דרך סובלנית ואדיבה. ליגת העל לכדורגל היא בבואה של האנשים שממלאים אותה. אלימה, אימפולסיבית, אמוציונאלית וטיפשה. אם למי שמרוויח מהליגה הזאת אין שום רצון לשנות ולהשתפר אז למה שאנשים בכלל ישלמו עליה כסף. בסופו של דבר הגולם יקום על יוצרו, החצ'קון יתפוצץ והוא ישאיר חור בפרצוף. חור שיישאר איתה עד יומה האחרון.
  2. איך הפועל כפ"ס התעוררה לפתע? – אתם מכירים את הסיפורים הללו, שמגיעים ממקומות אקזוטיים, על אנשים שכבר הוכרזו מתים ולפתע בזמן שמורידים את הארון לקבר, לפתע נשמעות דפיקות נואשות על הארון. קהל המלווים נאלם דום, הרחש עובר, הלחשושים הופכים לזעקות רק כדי שמישהו כבר יפתח את הארון ויוציא משם את האדם המת/חי. במהירות וללא דיחוי מעלים את הארון חזרה לפני הקרקע, פותחים את ארון הקבורה והנה הוא, האדם שהוכרז מת, נושם וחי גם אם בקושי. במהירות שיא הוא מפונה שוב לבית החולים לטיפול נמרץ על מנת להציל את חייו. סיפורים אלה, שכאילו נלקחו ממוחו הקודח של מפיק הוליוודי שדאג לרקום לנו סוף טוב, מלא בדמעות של אושר בדרך כלל לא קיים במציאות. המציאות יותר דומה למשחקי הכס, ושם כדי להיות בטוח שמישהו מת עורפים את ראשו. כפ"ס שוכבת כשמעל ראשה החרב מונפת והיא מושחזת היטב כדי לסיים את העבודה במחזור האחרון.
  3. מהי אירוניה? – כשהקבוצה היחידה שזכתה באליפות למרות שהיו לה פחות נקודות מהמקום השני, תרד ליגה למרות שיש לה יותר נקודות מהקבוצה במקום התשיעי.
    שום דבר לא בטוח והסיכויים של הפועל ת"א להינצל עדיין קיימים, אך היא כבר לא תלויה בעצמה ואתם חייבים להודות שאולי יש קארמה בעולם. (תודה לחברי רוני כהן פבון על הקושיה).

    כבר-לא-קבוצה-כבירה-הפועל-תל-אביב
    Credit to "Hapoel Tel Aviv FC" Facebook page
  4. כמה מכבי חיפה קבוצה גרועה? אני חושב שכרגע היא נכנסת בדיוק בנקודה שמפרידה בין הפועל אשקלון להפועל ת"א. המשחק שלה מול מכבי ת"א היווה דוגמא נהדרת לכל מה שלא עובד בקבוצה. הכל! באמת, המאמן מחליט לשחק בשיטת משחק שונה מהרגיל בפעם הראשונה, השחקנים לא תרגלו כנראה את השיטה באימונים כי זנטי לדוגמא לא הצליח להבין איפה הוא צריך לעמוד כשהקבוצה מתגוננת, בכך גרם למעבר קל של התקפות מכבי ת"א לעבר הרחבה החיפנית, אין שום יכולת להעביר התקפות מסודרות לכיוון רחבת היריבה, השחקנים ממשיכים להגביה לכיוון אלירן עטר שהבקיע לאחרונה בנגיחה כשרוס ורייצ'ל היו בהפסקה (והם לגמרי היו בהפסקה, לכן רוס לא נחשב בוגד). זה ללא ספק התהליך הגרוע ביותר שאוהדי הקבוצה יכלו לקוות לו.
  5. מה אני מאחל לשחקנים שמקבלים צהובים מכוונים? – הכל חוקי, אבל מסריח. בתור אחד שמעודד משחק הוגן, נותר לי רק לקוות שהשחקנים שישחקו במקום המוצהבים בהרכב, יהיו נהדרים ומופלאים ומצטיינים וירוויחו את מקומם בצדק למשחק גמר הגביע.כבוד השופט
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח