מתרגלים הנאת כדור – סיכום המחזור ה-24 בליגת העל

שני מחזורים לסיום העונה הסדירה קיבלנו מחזור של סטטוס קוו, כלומר אין שינויים מן השבוע שעבר. כמו היחסים בין החילונים לחרדים במדינה, כמו המצב של "תהליך" השלום, כמו טפטוף הרקטות מעזה ותגובת צה"ל כנגד, כמו המאמנת החדשה של נבחרת ההתעמלות האומנותית.
ארבע הראשונות ממשיכות לנצח, מכבי חיפה ועירוני ק"ש ממשיכות להלחם בחירוף נפש מי תצא לחופשה מוקדם יותר השנה ובחלק התחתון של הטבלה, כפ"ס, אשקלון והפועל ת"א מתעקשות לרדת ליגה.
יאללה כדורגל.

  1. מכבי חיפה – הקבוצה מדרדרת ללא הפסקה. האיצטדיון בחיפה, שמאז פתיחתו גם כך לא היה בדיוק "קאסל בלאק", נראה בשמונת המשחקים האחרונים כמו כפר נידח שעובר בדרכם של ה"וויט ווקרס" (כן, אני מתגעגע למשחקי הכס) וזאת למרות נוכחותם המופלאה של כמעט 200,000 אוהדים בכל המשחקים הללו. המינוי הנמהר של גיא לוזון ע"מ להציל את הפלייאוף העליון קורס במהירות שיא והטירוף הגדול שכולם חיכו לראות בינתיים יוצא רק על מביאי הכדורים שקיבלו תדרוך מפורט אחרי חמש דקות משחק איך הם צריכים להחזיר כדור לירוקים. אני לא חושב שאפשר לשפוט את גיא לוזון אחרי שני משחקים, אך זה נראה שהוא מתרחק מתדמית המוטיבטור המטורף, שמשתגע על הקווים ורוצה להוכיח שהוא בעיקר מאמן כדורגל. אפעס, ע"פ שני המשחקים הראשונים, לא נראה כל שינוי במכבי חיפה. אותו חוסר ביטחון, משחק מעבר איטי, משחק התקפה עקר וצפוי והגנה לא חכמה.
    כדי להשיג את הפלייאוף התחתון מכבי חיפה יכלה גם להניח בעמדת המאמן את איתי מרדכי, מאמן הנוער, ולהנחית כאן בקיץ מאמן זר. מצד שני יכול להיות שליעקב שחר הרבה יותר קל להיות מנהל מקצועי כשיש מאמן ישראלי לידו.

    גיא לוזון
    Credit to "Maccabi Haifa FC" Facebook page
  2. אריאל הרוש – מי שסומן כשוער העתיד של נבחרת ישראל והתדרדר עד לסמל קבוצות שפושטות רגל ויורדות ליגה, מצליח במשחקים האחרונים להראות שוב את אותן יכולות שהביאו אותו לנבחרת. בחמישה מתוך ששת המשחקים האחרונים הפועל תל אביב לא ספגה ויכולתו בשער היא הסיבה העיקרית לכך. ההצלה הכפולה בפנדל נגד רעננה במשחק האחרון, שעזרה לת"א לאסוף עוד נקודה בקרב נגד הירידה, היוותה עוד חותם לכך שאריאל הרוש שוב נמצא בקו עלייה. רצף המשחקים היציבים והטובים, דווקא אחרי עונה מלאה בחוסר יציבות, יכולה לטעת אמונה בקרב אוהדי הפועל ת"א ושחקניה שיש להם על מי לסמוך בקו האחרון של ההגנה. שוער טוב מהווה יתרון בקרבות התחתית וכאן יש להפועל ת"א יתרון ענק על יריבותיה נגד הירידה. שמירה על היכולת הזאת כנראה תקנה לאריאל הרוש שוב את הזכות להימנות על סגל הנבחרת ומי יודע, אולי אפילו לפתוח במשחק נגד ספרד.
    אריאל הרוש - הפועל תל אביב
    קרדיט – דף הפייסבוק הרשמי של הפועל תל אביב
  3. בית"ר ירושלים – הגבות שהורמו כאשר אלי טביב מינה את שרון מימר, שלא ממש הצליח בכפ"ס, ירדו אט אט ואפילו אוהדי בית"ר שהבטיחו דם, אש ותמרות עשן אם מימר ימונה, מסתובבים כבר יותר מחודש עם חיוך ענקי על הפרצוף שלהם. טביב שוב מוכיח שהוא אולי המנהל המקצועי הטוב ביותר שמסתובב בכדורגל הישראלי, לא שזה משמח אותי שיש מישהו שהורשע בפלילים ומעורב בכדורגל שלנו, אבל הוא כאן וצריך להחמיא לו. בית"ר היא אולי הקבוצה היחידה בארץ שיש לה כרגע אפשרות לתקוף משני האגפים עם קונט והייסטר וזה לא דבר של מה בכך. הקבוצה פורחת, שכטר כובש, עידן ורד בטירוף, הקישור משבית את התקפות היריבות ובונה משחק מעבר משובח ובאופן כללי אני מודה שמאוד מהנה לצפות בבית"ר ירושלים. השאלה היא האם טביב שוב יבצע אקזיטים בסוף העונה או שהוא מתכנן לשמור על הסגל ולחזק אותו כדי שבית"ר תחזור שוב להיות גורם משמעותי במאבק על האליפות בליגת העל.
    זה מה שהמנהלת תרצה, זה מה שהאוהדים רוצים, אבל האם זה מה שאלי טביב רוצה?
  4. ליטו וידיגאל – כמדי סיום משחק, מתייצבים המאמנים לראיון. ליטו וידיגאל נעמד מול המצלמות ומקושש מספר מילים באנגלית כדי להבהיר שמכבי ת"א תיאבק כמו אריה ובעיקר לומר שהוא "ורי ורי האפי".
    האחרון שאמר בראיון כל כך הרבה פעמים "ורי ורי האפי", היה לא אחר מאייגביני יעקובו.
    כולם יודעים מה היה מהלך הקריירה של יעקובו אחרי מכבי חיפה ואני לא חושב שליטו יתנגד להגיע למקומות אליהם הגיע יעקובו (אתם חייבים לראות את הסרטון שלו מהמשחק האחרון של קובנטרי סיטי עומד ולא עושה כלום במשך שתיים וחצי דקות). בכל אופן, אני מניח שיהיה לליטו הרבה יותר נוח להתבטא בפורטוגזית, אנחנו רוצים לדעת מה תפיסת העולם שלו? איך הוא ראה את המשחק? ממה היה מרוצה? וכו'. יהיה נחמד אם יצמידו לו לראיונות מתורגמן. נשארו עוד כמה דולרים מהמכירה של זהבי לא?

    וידיגאל מכבי תל אביב
    Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
  5. קושיות המחזור:
    # ראיתם את בישול העונה של תומר סוויסה (אשקלון) לשובל גוזלן (ק"ש)?
    # האם עדן בן בסט יחמיץ פעם הזדמנות להחמיץ?
    # לא היה יותר קל פשוט לתת לברדה להבקיע בלי כל ה"ניסיונות להרחיק את הכדור"?
    # בוריס קליימן מתפוצץ על דן מורי באמצע משחק. זה לא אדום אם אתה מרביץ לשחקן מקבוצתך?
    # ברדה בוכה ב"ש זוכה זה כמו קינג בוכה אס זוכה?
    # אינברום שלח כבר פרחים לזריהן עם המילה "תודה"?
    # ומי מוכן להמר על כך שמכבי פ"ת תסיים במקום השני?
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח