מתרגלים הנאת כדור – סיכום המחזור ה-20 בליגת העל

השבוע אני רוצה לפתוח דווקא עם ניהול הסכסוך של ברק בכר אל מול אליניב ברדה. זה לא סוד שלמרות שהוא זכה בתואר שחקן העונה, זאת הייתה יותר בחירה סמלית ופחות מקצועית. בחירה שבאה להוקיר את הדרך שברדה עשה כשיצא מב"ש וחזר אליה אחרי קריירה ענפה כדי להוביל אותה לאליפות ראשונה מזה ארבעים שנים. ברדה לא ויתר אחרי עונה ראשונה לא טובה והעניק מיכולתו ואישיותו לטובת האליפות של הגמלים. השנה ברדה משחק פחות, משפיע הרבה פחות ובאופן כללי כנראה שהוא נמצא בסגל מתוך הכרת תודה על כל מה שעשה עבור המועדון.
ואז קפץ לו הבוזגלו (אליו נגיע בהמשך). אני מבין את ברדה, הוא מרגיש שיש לו מה לתרום ושמגיע לו נתח גדול יותר בדקות המשחק, הבעיה היא שברדה לא אובייקטיבי. ברק בכר כנראה יודע מי יכול לתרום ומי לא. אז הוא שם את ברדה בהרכב, זה למעשה סוג של ווין ווין עבור ברק בכר.
מצד אחד אם ברדה יכניס גולים, ננצח, נצא לתקופה טובה יותר ואני מוכן להקריב עבור ברדה כמחליף ל–20 דקות או שחקן הרכב פה ושם.
מצד שני, אם ברדה לא מבקיע ולא תורם, ברק בכר מרוויח את שתיקתו של ברדה עד לסוף העונה.
כמו שאתם יודעים ברדה לא עשה כלום במשחק, הוא נראה כמו גמל דו דבשתי. הכל הלך לו קשה וכבד כולל החמצה מול השוער, כאילו כדי לגרום לו להבין, אני הגמל הכי זקן בעדר, עשיתי דברים, השגתי תארים ועכשיו הגיע הזמן שלי לשבת ליד האגם, ללגום מים בניחותא, לצאת למסע חציית המדבר כשאני במרכז העדר. מקדימה החזקים מובילים, מאחור החזקים מחפים ואלו שבאמצע נמצאים בשביל הסיפורים. הזכרונות, הם אלו שגורמים לחזקים להוביל את העדר. תוביל אליניב, תוביל. תייצר נרטיב.
וברק בכר שוב ניצח.

נהייתי צמא, יאללה כדורגל.

  1. אפקט המאור – בהמשך לפירוק המוקשים של בכר כאילו הוא יוצא סיירת יהל"ם, המהלך עם מאור בוזגלו עובד לו עד כה, אך כנראה שזאת הפעם האחרונה שנראה את בוזגלו מהספסל. בימים אלה, בהם כל משחק של באר שבע מרגיש כמו בצק שמורכב ממים וקמח בלבד, נכנס מאור בוזגלו ושופך שמן זית יצהר, בכבישה חמה. במשיחה אחת הופך את כל הבצק הלא ניתן ללישה לחומר גלם מושלם עבור המאפים הטובים ביותר. הריח משכר יותר מביקור בגרונדמן ברמה"ש.
    מאור בוזגלו בכושרו הנוכחי חייב להיות בהרכב של ב"ש. סדרת החינוך מוכרחה להסתיים לפני שאחד הצדדים יפסיד כי כרגע שניהם מנצחים ואם זה כך הרי שב"ש מנצחת.
    *מוזיקה רומנטית. בכר ובוזגלו עומדים בשני קצוות המגרש, רצים אחד לקראת השני בדילוגים של יען, המוזיקה מתגברת, הם מתקרבים אחד לשני.*
    האם הם יפגשו לחיבוק מרגש? נדע במחזור הבא.

    בוזגלו לאן
    Credit to "Maor Buzaglo" Facebook page
  2. מוחמד שכר – זה לא נביא של שקר! זה מוחמד שכר! סליחה, אבי מלר השתלט לרגע על הטור, אבל בהחלט הגיע הזמן שנדבר קצת על הבחור הצעיר (בן 20) שהשתלט על העמדה הקדמית של השרונים ואם יש משהו שרעננה תרוויח מהעונה הזאת זה יהיה הכסף כשהיא תמכור את שכר. שישה שערים נהדרים שכבש מתוך אחד עשר עלובים של רעננה מציבים אותו אולי כתגלית העונה כרגע. מה שעומד לרעתו או לטובתו אם אתם אייל לחמן אלו שמונה צהובים ואדום אחד, מספרים יותר מדי גבוהים עבור מישהו שמתפקד כחלוץ. לא רעננה ולא מוחמד שכר יכולים להסכים להמשך ההתפרעות הזו. גם אם זאת סתם טיפשות נעורים.
    כלל לא בטוח שמוחמד (הנביא או השחקן) יצליח להשאיר את רעננה בליגה, אך אין ספק שהחלוץ הצעיר ימצא את דרכו בקלות לקבוצה בליגת העל.
  3. הפועל תל אביב – מכירים את הניסויים המגניבים האלה שלוקחים תא גזע, משתילים אותו ואז יוצא האיבר שרצינו? אז הפועל תל אביב. רק שעדיין בכלל לא בטוח שההשתלות האלה יצליחו. לוקחים שחקנים פוטנציאלים, משתילים אותם בעמדות השונות במגרש ומחכים שיצא מהם שחקן. אני לא יודע אם יש להפועל ת"א מספיק זמן כדי לחכות שהם יהפכו לכאלה. אם הם יעשו את הבלתי ייאמן ויתחברו לידי קבוצה שמסוגלת להבקיע שערים ולנצח ולהינצל מהירידה זה יהיה שווה מחקר במחלקה להנדסה גנטית. ואם יתשאלו את קורצקי לגבי המחקרים הקודמים שעליהם הוא התבסס או על המתודולוגיה שהביאה אותו להישג הוא בטח יענה: "הרעיון עלה לי כאשר קראתי את המחקר בנוגע לאפשרות להשרות את הפיכתם של סוגי תאים רבים לתאים פלוריפוטנטים בעלי מאפיינים דומים לתאי גזע עובריים ואז הבנתי. אני חייב לשים את מייקל סיטון חלוץ. וכמובן, הוא יוסיף בקריצה, ישנו החלקיק האלוהי".
    ואז היקום יקרוס לתוך עצמו.
  4. שרן ייני – המשחק בין המכביות הראה מדוע התל אביבים התרגשו ושמחו כמו חתן בר מצווה באולמי "דביר" מהגעתו של שחקן הגנתי לקבוצה. עזבו את כל התכונות התוך חדר הלבשתיות. שרן ייני הוא שחקן כדורגל מצוין ובעיקר אינטיליגנט. ג'ורדי רק חיכה שמישהו יעשה סימן שכואב לו, אפילו בשיניים, כדי לשלוף את ייני מהספסל במהירות שבה אהוד ברק מפרסם פוסט בטוויטר. ושרן כאילו לא עזב מעולם, נכנס לתפקיד המגן השמאלי ומיד בפתיחת המחצית השנייה הוסט לעמדת הבלם. הוא כל כך ורסטילי, שמאפשר גמישות מערכתית אדירה בקבוצה שלו. את יכולת קריאת המצבים שלו ראינו לפחות פעמיים כאשר קרא בצורה נפלאה מסירות עומק שהיו נגמרות באחד על אחד עם ראייקוביץ' (במצב של 1:0) ולמעשה השאיר את מכבי ת"א במשחק. כמו כן ראינו שהוא כנראה המגן השמאלי הכי טוב שיש לצהובים כי עמב"ה עשה רק טוב לירוקים כולל בפעם המיליון סגירה גרועה להגבהה. לא ראינו את זה בא.
    שרן הכלבויניק, 24/7, בכל אזור בארץ, מחיר הוגן ושרות אדיב, תמיד פה בשבילכם אוהדי מכבי ת"א.

    מתרגלים הנאת כדור
    Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

קושיות המחזור:
# מישהו ראה את הכיפה של שכטר או שזאת כיפה עוברת בין הקבוצות שמשחקות נגד סכנין? היא בכביסה.
# למה רק במשחקים של בית"ר שרים את ההימנון? כנראה תכני מורשת של משרד החינוך
# האם שאר הקבוצות שכחו מה זה להיות יהודים? לא. הם פשוט באים לשחק כדורגל.
# אתם חושבים שחתכם את וידאר האיום מוקדם מדי? כרגיל כן.
# האם התקשורת תלמד מכך משהו? כרגיל לא.
# חושבים שמכבי חיפה הייתה רוצה לפגוש את מכבי ת"א בכל מחזור? לא הייתי פוסל.
# האם היה אי פעם ניצול יותר מקסימלי של נקודות לשער מאשר רעננה?

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח