מתרגלים הנאת כדור – סיכום המחזור התשיעי בליגת העל

המחזור התשיעי בלט ולא לטובה ברמת כדורגל נמוכה מצד רוב הקבוצות. נכון שגם כך הרמה בליגת העל היא לא משהו שאנחנו נוהגים לתייק תחת "הנאה מובטחת", אך כבר חווינו כמה מחזורים לא רעים בכלל העונה ותמיד קל יותר לקבל את הרמה הנמוכה כשהיא מלווה בשערים, הרי לשם כך התכנסנו. התעוררתי בשבת בבוקר עם תקווה בלב, רון בפה ודגל ביד וסיימתי אותו כשאני מצטער שלא יצאתי לפנות בוקר לדלג בשביל הנחש ולשמוע מור"ק על התאבדות קולקטיבית ואולי אפילו לשיר שירי מלחמות. כן, עד כדי כך היה מחזור רע. רע מאוד. רע כמו לשחות בים המלח בעיניים פקוחות, רע כמו להיות דויד ביטן בטקס לזכר יצחק רבין, רע כמו להגיד לשוטר לסגור את הצ'קלקה כי זה מפריע לי לסטלה.
על אף כל זאת, רמה נמוכה או גבוהה, מעט גולים או מבול שערים, תמיד יש מה לומר על הכדורגל הישראלי. מתחילים.

  1. מנהלת הליגה – דווקא בשבוע כל כך גרוע המנהלת עשתה את המהלך הכי טוב שלה עד היום. מעתה והלאה היא מפרסמת יום לאחר כל משחק נתוני עומק, סטטיסטיקות מיוחדות, מפות חום ועוד על אותו משחק. פרסום זה של המנהלת הוא ברכה לכל חובב כדורגל שמתעניין במה שמעבר ל"מי ניצח?". בתחילת השנה (ינואר 17), המנהלת מתכננת כבר לפרסם את כל הנתונים (כרגע אין פרסום של בעיטות לשער, החזקת כדור וכו') במרוכז, באתר שלה בצורה נוחה ויעילה. אחרי הביקורות הרבות שהמנהלת חטפה ובצדק, גם ממני, זה ממש יום של חג עבורינו. יותר ממוזמנים להציץ בנתונים.
    הפועל באר שבע הפועל אשקלון מנהלת הליגה
    קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מנהלת הליגה
  2. יוסי בניון – באמת ככה רצית לסיים את הקריירה שלך? מדי פעם פותח, לעיתים עולה מחליף ולרוב סתם מחליף רעיונות פילוסופיים עם דור פרץ על הספסל. חלק יאמרו שזאת הקארמה שבאה לעשות את עבודתה אחרי הצורה שבה בחר להיפרד ממכבי חיפה, אחרים יטענו שהוא לא שווה יותר מזה בקבוצה שרצה לאליפות. יכול להיות שהם צודקים, שניהם ביחד וכל אחד לחוד, אבל בתור אוהד כדורגל הייתי רוצה לראות את יוסי פורש כשהוא משחק. מספק עוד מעט רגעי קסם, כובש, דומע, נהנה על הדשא הירוק ועושה סיבוב פרידה ממגרשי ליגת העל, כן, אפילו מהי"א שיימחה במהרה מחיינו. אז יוסי, אולי תבקש לעבור בינואר לבני יהודה או הפועל ת"א ואפילו בית"ר ונוכל לגמור את זה יפה.
    בניון מכבי תל אביב
    Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
  3. וידאר קיארטנסון – תקופה נוראית עוברת על חלוץ מכבי ת"א. הוא עדיין נראה כמו קרחון, אף שריר לא זע בפניו, אבל גם אף כדור לא נכנס לשער. בפנים אני בטוח שמתחוללת בו סערה, אולי אפילו יותר חזקה מהדיון התקשורתי בו, כי כשמשלמים עליך 3.5 מיליון יורו ואתה השחקן הכי יקר ששיחק בקבוצה ישראלית, הדיון תמיד יהיה האם הוא שווה את הכסף או לא. אין לי ספק שקיארטנסון הוא שחקן שיכול בקלות להבקיע בסביבות 20 שערים בליגת העל שלנו. גם כשהוא "שיכור" כמו שהוא עלה לטיסה הביתה. ראיתי אצלנו בליגה כמה בלמים ומגינים שמשוטטים על המגרש גם בלי לשתות אלכוהול. נשמו עמוק והתאזרו בסבלנות.
  4. הפועל תל אביב – הקבוצה עדיין לא שילמה משכורות לשחקניה, למאמן (אלי גוטמן קיבל כסף?) ולעובדיה. כל הפסד שלה הוא ברכה מבחינתי. בושה.
  5. קושיות המחזור:# יכול להיות שהפנדל של אחמד עאבד הוא הפנדל הכי גרוע בהיסטוריה?
    # מתי מכבי חיפה תנצח קבוצה שהיא לא קונטדורית או נמושה?
    # יובל נעים מחליף שבוע שני ברציפות שחקנים הרבה לפני המחצית ומסיים עם חמישייה
    לרשתו. אז אולי הבעיה היא המאמן?
    # מכבי פ"ת עובדים באימונים על בזבוזי זמן?
    # יש מישהו שהצליח לשרוד את כל משחקי השבת?
    # מישהו באמת מאמין שיוסי מזרחי לא הולך לצנוח ברכות לתוך משרת המאמן במ.ס
    אשדוד?
    # אני מודה. לא הייתי מסוגל לצפות בסכנין נגד כפ"ס. הפסדתי משהו?
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח