מתחת לרדאר – על השחקנים שלא מדברים עליהם מספיק

// מאת תומר תרועה

ישנם שחקנים שאוהבים להיות מתחת לאור הזרקורים, ופחות להתבלט. בדרך כלל לוקח להם זמן עד שהם מוצאים קבוצה שמתאימה ליכולות שלהם ולא תמיד מדובר בקבוצה שנמצאת בכותרות.

פתיחת העונה הנוכחית מאפשרת לתת את הכבוד לכמה מאותם שחקנים שפתחו בצורה מצוינת את העונה וביצעו התאמה מושלמת לקבוצתם.

 

ג'יימס מדיסון – לסטר סיטי

השחקן הכי צעיר ברשימה, רק בן 22, שהספיק לשחק כבר בהרכב הפותח בארבע קבוצות שונות, פותח את עונתו השניה בלסטר סיטי, וכבר מהמשחק הראשון הרשים. הבורג המרכזי בקישור של לסטר, שרושמת פתיחה עונה מעולה וגורמת לאוהדים לפנטז שוב על שחזור זכיית האליפות הסנסציונית מ-2016.

מדיסון פתח את העונה הנוכחית בצורה מצוינת, עם חמישה שערים ושני בישולים מעמדת הקשר המרכזי, סיגל לעצמו מעמד של בעל בית בקישור ועושה רושם שבקרוב גם יקבל את הזימון מנבחרת אנגליה.
לסטר נמצאת בדרך הנכונה לקחת כרטיס לליגת האלופות לעונה הבאה, ולא מן הנמנע שהקשר יזכה לשדרוג ולהארכת חוזה בקבוצה.

ג'יימס מדיסון, לסטר
Credit to "James Maddison" Facebook page

 

צ'ירו אימובילה & לואיס אלברטו – לאציו

שני שחקנים שמשלימים אחד את השני, ולשניהם יש הרבה במשותף. שניהם חוו תקופות לא טובות בקבוצות שונות – אימובילה ניסה את מזלו ללא הצלחה בדורטמונד ובסביליה, אלברטו גדל בסביליה וגם עבר תקופה קצרה בליברפול ללא הצלחה. שניהם הגיעו בקיץ 2016, ושניהם, עושה רושם, מגיעים לפיק שלהם בעונה הנוכחית.

אימובילה נמצא בכושר כיבוש מסחרר, והוא לבד בטופ הכובשים בליגה האיטלקית, עם 14 שערים לאחר 12 מחזורים בלבד, כשלואיס אלברטו בישל 8 שערים. הצמד הזה פשוט נשען אחד על השני – אלברטו נהנה מהחדות של אימובילה, ואימובילה נהנה מהמסירות המדויקות והחכמות של אלברטו, שניהם גם סוחבים את קבוצתם להצלחה בליגה ולמקום שלישי בטבלה.

מבין השניים, באופן יחסי, אימובילה נחשב למוערך יותר – שחקן קבע בסגל נבחרת איטליה, שבעבר גם זכה בתואר מלכות השערים בליגה האיטלקית. לואיס אלברטו ערך הופעה אחת בנבחרת ספרד בסוף 2017, ולא מן הנמנע שהוא יזכה בקרוב לזימון נוסף מהנבחרת הספרדית.
לאחר מעבר בין כמה קבוצות טובות ביבשת, שניהם מצאו בית חם במועדון האיטלקי.

 

יאן סומר – בורוסיה מנשנגלדבאך

השוער השוויצרי פותח את עונתו השישית במועדון, ונמצא ביכולת אישית גבוהה. הוא ביסס את מעמדו כשוער קבוע בקבוצה לאורך השנים ועושה רושם שמצא לו בית חם בגרמניה. בורוסיה מובילה כרגע את הטבלה הגרמנית עם 25 נק', הרבה בזכות השקט והחוכמה שמשרה השוער על ההגנה שלו, וזה נכון גם לגבי הנבחרת השוויצרית, שם נחשב לשוער הראשון של הנבחרת.

11 שערים בלבד סומר ספג ב-11 משחקים עד כה בליגה הגרמנית, נתון יוצא מן הכלל בהתחשב בעובדה שהליגה הגרמנית נחשבת לאחת הליגות ההתקפיות באירופה. לא מן הנמנע שהשוער יבחר לסיים את הקריירה במנשנגלדבאך, אלא אם הוא ירצה לחזור לעונת פרישה בבאזל מהליגה השוויצרית, קבוצת נעוריו.

 

פיצי (בנפיקה ליסבון)

הקשר הפורטוגלי, שיכול לשחק גם בצדדים וגם באמצע, פותח את עונתו השישית בבנפיקה ונמצא בכושר שיא בליגה הפורטוגלית עם 8 שערים ו4 בישולים עד כה. הוא נחשב לכישרון גדול וערך הופעת בכורה בנבחרת הפורטוגלית בגיל 23. ניסה את מזלו בליגה הספרדית באתלטיקו מדריד, דפורטיבו לה קורוניה ובאספניול, לא הצליח לבסס את מעמדו ושוחרר מכל מועדון לאחר עונה אחת בלבד.

עם זאת, בבנפיקה הוא פשוט לוהט – זכה פעמיים בתואר שחקן השנה בליגה הפורטוגלית, כולל בעונה שעברה לאחר  שכבש 13 שערים ובישל 19 פעמים. הוביל את בנפיקה לזכייה בארבע אליפויות, וכמו שציינתי, פתח גם את העונה בכושר מצוין כשבנפיקה נמצאת כרגע במקום הראשון.

פיצי נחשב אחד השחקנים הוותיקים והחשובים בבנפיקה והמנוע של הקבוצה. את חובבי פאנטזי ליגת האלופות הוא קצת מאכזב, אך אי אפשר להטיל ספק ביכולתו בליגה הפורטוגלית, אם כי, למרות שמצא בית חם בבנפיקה, אולי הגיע הזמן לסבב ניסיון שני בליגה הספרדית.

פיצי בנפיקה
Credit to "PIZZI" facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח