משימה עירונית

// מאת אסף הדר

עונת 2015/2016, משחק עונה בליגה ג'. עירוני אשדוד רק הוקמה כחלק ממחאת האוהדים נגד מ.ס. אשדוד. בעונתה הראשונה אי פעם מארחת את מכבי עירוני שדרות לקרב על כל הקופה, קרב על העלייה לליגה ב'. אשדוד נקלעה לפיגור 2-0 מוקדם לקול שמחת 150 אוהדי שדרות שהגיעו לעיר הנמל. אבל אשדוד השוותה, פיגרה 3-2 ושוב השוותה, עד שהגיע שער הניצחון של יצחק יבקרן. 1000 צהובים כחולים חגגו את הניצחון שבסופו של דבר הוביל לעליית ליגה.

שלוש שנים חלפו ועירוני עדיין בליגה ב' דרום ב'. היריבה המרה, אדומים אשדוד, עלתה כבר אשתקד לליגה א' ובינתיים גם שדרות עלתה כיתה והיום ב-16:30 היא תתמודד עם אשדוד במשחק עונה על עליית ליגה, עוד צעד קדימה שהצהובים-כחולים של אשדוד כל כך מחכים לו.

עירוני אשדוד
קרדיט מוטי קדוש, מדיה עירוני אשדוד.

עד כמה המצב בטבלה מטורף? ליגה ב׳ דרום ב' היא כנראה הליגה הכי מסקרנת ומותחת והיא תישאר כך עד המחזור האחרון. כשנותרו עוד שני משחקים בלבד עד תום העונה, שדרות מובילה את הטבלה עם 67 נקודות, מתחתיה נמצאת עירוני אשדוד עם נקודה פחות, 66. מי שתנצח תעלה כמעט בודאות לליגה א', אבל מה קורה אם יש תיקו? כאן נכנסת לתמונה הצלע השלישית. קריית מלאכי, שהדיחה אשתקד את אשדוד בפלייאוף, עם 65 נקודות. תיקו, וניצחון ביתי שלה מול מודיעין, יעלה אותה למקום הראשון שכן יש לה מאזן פנימי טוב יותר משל שדרות.
מטורף, כבר אמרנו?

אבל יש עוד חתיכת פיקנטריה למפגש הזה. מי שלמעשה יכול להרוס את העונה של עירוני אשדוד הוא לא אחר משחקן העבר של עירוני ומאמן שדרות, עופר טלקר. תושב העיר אשדוד לשעבר, גדל במחלקת נוער של עירוני, כבר בגיל 17 שיחק בבוגרים והיה שותף לעלייה של הקבוצה לליגת הלאומית, אז הליגה הבכירה, וגם שיחק עוד עונה אחת לפני שעבר להפועל חיפה במדיה זכה באליפות. טלקר זכור לכל אוהדי עירוני בדרבי הגדול בה ניצחה עירוני את הפועל 1-0 בדרבי שכונה "דרבי העיניים". טלקר ששיחק בעירוני, ספג הקנטות לאורך כל המשחק מצד אוהדי הפועל, ששרו לו ״איצ׳קדנה״ בשל מוצאו ההודי. טלקר, כנקמה, ביצע את הריקוד מול עיניהם בדקה ה-90' והקפיץ את הצהובים לשמיים.

 

אבל נחזור למשחק העונה, שתי הקבוצות מגיעות במצב מצוין למשחק. אשדוד עם שלושה ניצחונות רצופים, שניים מהם קשים מאוד – מול קריית מלאכי בחוץ, במשחק שהציל את העונה, וניצחון על מעלה אדומים העיקשת שנלחמת על המבחנים. שדרות מגיעה למשחק לאחר ניצחון בדרבי הדרומי מול נתיבות, על לוד העיקשת שגם נלחמת על ירידה וניצחון יקר על ירוחם שעשתה צרות להרבה קבוצות צמרת.

היום הוא הרגע הגדול של הליגות הנמוכות. שריקת הפתיחה ב-16:30 באצטדיון הסינתטי באשדוד, המכונה "הסינתטיקו" וגם יועבר בשידור ישיר בפייסבוק. הפרפרים מציפים את הבטן כל השבוע. אז נכון שהשעה בעייתית ואמצע השבוע, אך מי שמלווה את הקבוצות הללו, קבוצה כמו עירוני עם קהל שללא ספק ראוי להיות בליגה הגבוהה ביותר בישראל ושדרות שלאט לאט מפתחת גוש גדול של אוהדים, חייב להגיע היום לראות משחק היסטורי. לקנות כרטיס למשחק שלו חיכו שנים רבות.

עירוני אשדוד
קרדיט: מדיה עירוני אשדוד.
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח