משחק של קריירה

// מאת נתניאל טובול

אחד המשחקים הגדולים של סוף שבוע הקרוב לא ייערך באנגליה, בספרד ולמעשה בכלל לא ביבשת אירופה. המשחק המדובר הוא כמובן גמר משחקי גביע אסיה שייערך באינדונזיה ויפגיש לנו את יפן מול דרום קוריאה. עבור יונג מין סון לא מדובר בסתם עוד משחק. עבור הקוריאני הנהדר מדובר במשחק שיכול להשפיע על קריירת המשחק שלו.

סון יונג מין, דרום קוריאה
קרדיט לעמוד הפייסבוק של Son Heung-min

בזמן שבאירופה כל השחקנים הגדולים כבר פתחו את העונה עם הקבוצות שלהם, יון מינג סון החליט לוותר על התענוג בכדי להצטרף לנבחרת שלו במטרה לעזור לה לזכות בגביע אסיה, רק כך יונג מין סון יוכל להשיג פטור משירות צבאי במדינתו. החוק אומר שכל גבר חייב בשירות צבאי של מינימום 20 חודשים עד גיל 28 למעט מקרים בהם אתה ספורטאי שמביא הישגים למדינה, עד כה דבר זה לא קרה לסון יונג מין סון מה שאומר שכרגע לא רחוק היום שנראה את הקוריאני עולה על מדים.

ביום שבת הקרוב דרום קוריאה תפגוש את יפן במשחק שיכול להכריע את הקריירה של יונג מין סון. ניצחון וזכייה באליפות אסיה תעניק לו המשך קריירה מפוארת ואולי אפילו תזכה אותו בחוזה חדש בטוטנהאם. הפסד ליפן וסיכוי גדול מאוד שטוטנהאם תאלץ להשתחרר מהחוזה של הקוריאני שלה ולאפשר לו למלא את חובותיו למדינה הקוריאנית.

החלוץ יכול כבר היה לקבל "פטור" מהשירות הצבאי לאחר שבשנת 2012 באולימפיאדה בלונדון זכתה נבחרת דרום קוריאה במדליית הארד וכל שחקניה קיבלו את הפטור המדובר, אך סון העדיף לא להצטרף לנבחרתו ולהתרכז בקריירה שלו בהמבורג. שנתיים אחר כך, שוב הייתה לו הזדמנות נהדרת להשיג את הפטור, אך קבוצתו דאז, באייר לברקוזן, סירבה לשחרר את השחקן הנהדר שלה. באותו טורניר הנבחרת זכתה במדליית הזהב, כולם קיבלו את הפטור המדובר למעט שחקן אחד חשוב, אולי הכי חשוב של קוריאה.

משחקי אסיה של שנת 2018 יצרו יותר מוטיבציה אצל שחקני נבחרת דרום קוריאה. טוטנהאם איפשרה לקוריאני שלה לצאת למשחקים עם נבחרתו בכדי להציל את הקריירה שלו ולנסות להוביל את נבחרתו לזכייה ובכך להמשיך לשחק כדורגל. ההתחלה הייתה קשה, במחזור השני של שלב הבתים הקוריאנים ספגו הפסד 2:1 מפתיע למלזיה אחרי משחק חלש מאוד של הנבחרת שלה כולל של הכוכב. עם הרבה מזל היא הצליחה לעבור את שלב הבתים ולהעפיל לשלב שמינית הגמר שם הצליחה לנצח את איראן 2:0, אבל אז ברבע הגמר שוב הופעה לא טובה של הקוריאנים והפעם נגד אוזבקיסטן. הקוריאנים הגיעו עד לבעיטות הכרעה מ-11 מטרים של הקוריאני לא יכול היה להסתכל על הבעיטות מרוב מתח, אחרי הכול, בעיטה אחת לא טובה של חבריו יכולה לפגוע לו בכל הקריירה. למזלו הרב, קוריאה צלחה את הפנדלים ובחצי הגמר הצליחה לנצח את וייטנאם ולהעפיל לגמר אליפות אסיה ולמשחק אחד, 90 דקות או קצת יותר שיכולות להכריע קריירה שלמה.

דרום קוריאה
קרדיט לעמוד הפייסבוק SOUTH KOREA SOCCER TEAM

המשחק ייערך ביום שבת הקרוב בסיבונג, אינדונזיה. יפן יריבה לא קלה בכלל, הצליחה לעשות חיים קשים בקיץ האחרון לבלגיה וכמעט עשתה סנסציה ענקית, אך חשוב לזכור שגם קוריאה מגיעה אחרי מונדיאל לא רע בכלל עם ניצחון גדול על נבחרת גרמניה. מה שבטוח, הולך להיות משחק סופר מרתק שאולי אפילו יגרום לאוהדי טוטנהאם לעזוב לרגע את הצפייה במשחק של קבוצתם ולצפות במשחקו של הקוריאני הנפלא שלהם. בתקווה שישאר שלהם.

בנוסף, נתניאל מתחזק דף פייסבוק בשם "טקטיקות ומה שביניהן". מוזמנים לעקוב. 

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח