משחק הפוקר של ברק בכר

// מאת רונאל ברכה

ב- 13.12.15, עירוני קריית שמונה מגיעה לטרנר, התוצאה היא 1-1 בדקה ה-90, אני ביציע הדרומי וכמוני עוד אלפי אוהדי באר שבע יודעים ומאמינים שננצח. ה-16.12.19, התוצאה היא 1-0 לבית"ר ירושלים בדקה ה-70 בערך, אני ועוד אלפי אוהדים יודעים ומאמינים שלא ננצח.

את המשחק ההוא נגד קריית שמונה אוגו ניצח בדקה ה-93 מקרן של דן ביטון. במשחק אתמול אף שחקן של ב"ש לא היה יכול להפוך את התוצאה. לא בגלל שהשחקנים לא רוצים מספיק, הם פשוט לא יכולים.

ביתר ירושלים
קרדיט לדף הפייסבוק של בית"ר ירושלים

אם נדמה לרגע את המצב של הפועל באר שבע ושל ברק בכר לפוקר, אז ברק יושב כרגע על השולחן עם הערמה הכי קטנה של ז'יטונים. במצב כזה, יש לו שתי אופציות: הראשונה היא להיות בונקר – לעשות פולד כל פעם ולחכות לקלפים טובים, השניה היא לעשות אול אין עם קלפים לא טובים ולחכות שהמזל יהיה איתו – או שנכפיל הכל או שנצא מהמשחק.

בתחילת העונה ברק בכר שיחק את הקלפים שיש לו ביד. היו לו קלפים אפורים אז ברק שיחק אפור, עשה בונקר, עשה פס מתי שצריך והימר מתי שהרגיש שיש לקלפים שלו סיכוי וזה עבד. הקבוצה רצה טוב, צברה נק' ועברה שלבים באירופה, הקופה של ברק עלתה והז'יטונים המעטים החלו להתאסף לערמה.

אחרי שנעצר רק בדרך לפלייאוף הליגה האירופית וכאשר הוא במקום השני בליגה, בכר הגיע בביטחון בערמה שלו למפגש מול השחקן עם הכי הרבה ז'יטונים בשולחן, הלא היא מכבי תל אביב. בכר המשיך לשחק את המשחק שלו בהתאם לקלפים – לא ליזום ולחכות ליריב, אך פה התגלתה הטעות. כאשר ליריב יש יותר ז'יטונים ממך, הביטחון שלו בשולחן הרבה יותר גדול, אתה לא יכול לאיים עליו בבלופים ואתה חייב להגיע עם קלפים חזקים מאוד או לעשות פס מהתחלה – לבוא לשחק בונקר קשוח ולא לנסות ליזום. למעשה מאותו רגע החלה התפנית של הפועל באר שבע כאשר לבכר נגמרו הז'יטונים, אך הבטחון שלו גבוה, הוא החל לשחק אול אין כאומר "אולי בפלופ יעלו לי הקלפים שאני צריך". אך כשהמזל לא איתך, גם פקט אס ביד לא בהכרח יביא לך ניצחון.

 

נחזור למשחק ההוא מול קריית שמונה בטרנר ב-2015. שם לבכר היו קלפים מנצחים והוא ידע שבקיקר (הקלף האחרון שעולה בטקסס הולדם) יכול לקרות משהו תמיד. הוא לא פחד להמר ולהוסיף, להקפיץ ולהשוות מול היריב, כי הוא ידע שהקלפים שלו הכי חזקים בשולחן, וגם כשלא ממש הולך, תמיד הוא יכול לעשות אול אין על טוני והוא כבר ידאג להבריח את שאר המשתתפים על השולחן.

המשחק של אתמול טרף את הקלפים של מי שעד לא מזמן היה שחקן הפוקר הטוב ביותר בארץ. בכר ויתר על האמצע כשברור שזו החוליה החלשה של ב"ש. המאמן מהמר כבר כמה משחקים על רמזי ספורי, שלא מוכיח את עצמו אך עדיין רואה הרכב ובחר להכניס את זריהן במקום את נאור סבג, שאולי נמצא בתקופה לא משהו אבל תמיד עובד קשה. בכר של 2015 היה תמיד נותן עדיפות לשחקן שעובד יותר קשה.

על הבנייה הגרועה של הסגל לא נרחיב כאן, כי הרי אם נתייחס לברק כשחקן פוקר אז הוא צריך לשחק עם הקלפים שמגיעים לו ליד. להפועל באר שבע נגמרו הז'יטונים בחבילה וכרגע המצב הוא כזה – או שאלונה הולכת לקופה עושה פריטה ומביאה עוד ז'יטונים בדמות של חיזוקים בינואר, בדגש על שיחרור זר אחד והבאת קשר אחורי זר גרזן בסגנון של אוגו, או שברק ואלונה עושים פולד על העונה הזו, נפרדים כידידים בסוף העונה ומקווים לעתיד טוב יותר. כי כרגע העתיד של הקבוצה נראה בדיוק כמו מסך העשן שהיה בדרומי אתמול – חונק, צורב ובעיקר, המון אפלה.

ברק בכר
קרדיט לדף הפייסבוק של ברק בכר
Print Friendly, PDF & Email

5 תגובות

  1. כותב אינטלגנט מאוד..יופי השוואה לעולם הפוקר.רואים שאתה אוהב ומבין כדורגל..ומגיע מעולם הכתיבה
    נהנתי לקרוא

  2. כתבה עניינית עם אסוסיאציה מעניינת.. כן ירבו עוד כתבות שלך באתר

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כתיבה נכונה
    אמרתה הכל…

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעניין מאוד. אהבתי את הכתבה כתיבה מאוד יפה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח