משחקי הקלאסיקו הגדולים של לפני מסי ורונאלדו

// מאת צחי זר

לראשונה משנת 2007 ברצלונה וריאל מדריד יפגשו ללא שני הכוכבים הכי גדולים של העשור האחרון, ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו. לקראת המפגש זה זמן טוב להכיר ולהיזכר במפגשים הגדולים לפני עידן השליטה של מסי וכריסטיאנו.

מסי ורונאלדו
Via La Liga Facebook Page

אוי רונאלדיניו, 19/11/2005 מחזור 12|| 3-0 לברצלונה

ריאל מדריד עוד בתקופה שהוכרזה אז כעידן ה"גלאקטיקוס" של הנשיא פרס. תקופה שהתאפיינה בעיקר בקניות של שחקנים בעלי שמות בסכומים אסטרונומיים. ברצלונה הגיע עם סמואל אטו, אינייסטה, רונאלדיניו ומסי, עדיין נער צעיר.

הקהל בברנבאו ראה את קבוצתו מפסידה 3-0, אך חרף ההפסד כולם קמו להריע לאיש אחד, רונאלדיניו. איזה קונצרט ענק של הברזילאי, צמד שלו במהלכים קסומים העניק לברצלונה ניצחון ענק ולעצמו את אחד הרגעים הגדולים ביותר שידע בקריירה ואחד הרגעים היפים שהכדורגל ידע. בין כל השנאה והמתח ידעו אוהדי ריאל לשים את האגו בצד, לקום בדקה ה78 ולהריע לשחקן הכי גדול שדרך על הדשא באותה התקופה, מס' 10 באדום כחול ולא, לא מדובר על מסי.

כובשים לברצלונה: אטו [15], רונאלדיניו [60,77]

 

"פאסיו", 7/5/2008 מחזור 34 ||4-1 לריאל מדריד

פאביו קאפלו מגיעה בקדנציה השנייה שלו כמאמן ריאל מדריד שמצויידת היטב בהיגוואין וראמוס הצעירים, ראול שעדיין היה בכושר טוב ורוד ואן ניסטלרוי ההולנדי בחוד.

ריאל מנצחת בתוצאה 4-1 ומראה הרבה אופי ועליונות על היריבה מקטלוניה. הסיפור הגדול של המשחק הוא מסדר הכבוד (פאסיו) ששחקני ברצלונה מעניקים לבלאנקוס לרגל זכייתה באליפות שלושה ימים לפני מפגש הקלאסיקו.

פאסיו פירושו – שחקני היריבה עומדים בשני תורים כדי לתת כבוד לקבוצה שלקחה אליפות/גביע/תואר אחר. המחווה של שחקני ברצלונה מצביעה על הכבוד הגדול בין מועדוני הענק באותה התקופה.

המשחק מסמל את שיאה של הספינה הלבנה באותה תקופה, המשחק הגדול ביותר בעונת האליפות של ריאל מדריד. זה התחיל עם שער אדיר של קפטן וסמל ריאל מדריד ראול והמשיך עם שערים של רובן (אז שחקן ריאל מדריד), היגוואין ורוד ואן ניסטלרוי . הנרי הצליח רק לצמק.

כובשים לריאל מדריד : ראול [12], רובן [20], היגוואין [64], ואן ניסטלרוי [79]

כובשים לברצלונה : תיירי הנרי [87]

ראול גונזלס

הרבה יותר ממשחק 17/2/1974 מחזור ||5-0 לברצלונה

המפגש הספציפי הזה היה הרבה יותר מעוד משחק כדורגל, הייתה לו משמעות גדולה מאוד. הקלאסיקו הגיע בסמוך לסיום תקופת כהונתו של פרנקו ששלט בספרד קרוב ל40 שנים. תקופתו אופיינה בעיקר במשטר דיקטטורי אל עבר חבל קטלוניה וקהילת הבאסקים הגדולה. לאזרחים מחבל קטלוניה היה אסור לדבר את השפה, להניף את הדגל, למחות או ללכת בדרך אחרת ממה שפרנקו הכתיב. ספינת הדגל והמוצא היחיד של אותם האזרחים הייתה אותה קבוצת כדורגל של ברצלונה באותו שנה בראשותו של יוהן קוייף, השחקן הטוב בעולם (הגיע לאחר 3 זכיות באליפות עם אייאקס). הקבוצה הגיעה למפגש הכל כך חשוב נגד ריאל מדריד שנחשבה אז הקבוצה הטובה בספרד ללא עוררין עם 5 זכיות רצופות בליגת האלופות.

לאותו נצחון הייתה משמעות פוליטית אדירה , אותם אזרחים מקטלוניה מכנים את אותו נצחון "יום העצמאות", בשנותיו האחרונות בשלטון חוטף פרנקו השפלה במחוז המדרידאי.

כובשים לברצלונה : אסנסי [30,54], קרויף [39], חואן קרלוס [65], סוטיל [69]

 

נקמה מתוקה 7/1/1995 מחזור 16||5-0 לריאל מדריד

שנה לאחר שהלבנים ממדריד חוטפים חמישייה מאותה ברצלונה של רומאריו הנקמה המתוקה מגיעה.

הסיפור הגדול מגיע מצמד השחקנים של ריאל מדריד. הראשון הוא לואיס אנריקה, שחקן ריאל מדריד שגם כבש באותו משחק ושנה לאחר מכן עבר ליריבה הגדולה ברצלונה, אנריקה הפך עם השנים סמל ושחקן אהוב על האוהדים מחבל קטלוניה וגם שימש כמאמן הקבוצה (2014-2017).

השני אמנם פחות מוכר לדור הצעיר אך הוא אחד הסיפורים היפים העומדים מאחורי הנקמה של ריאל. מיכאל לאודרופ (מאמנה של אל-ראיאן מהליגה הקטארית) שותף לשני הנצחונות הגדולים של מפגשי הקלאסיקו באותה תקופה. לאודרופ היה שחקן ברצלונה באותה מפגש מוחץ על ריאל מדריד בתוצאה 5-0, מפגש שצוין קודם לכן. בתום עונת 1994 עבר הדני לקבוצה מהבירה וניצח את האקסית ברצלונה באותה התוצאה.

כבשו לריאל מדריד: זמוארנו [5,21,39] לואיס אנריקה [68], אמביסקה [70]

 

ראש החזיר  23/11/2002 מחזור 11|| 0-0

ב-24 ביולי 2000, עולם הכדורגל כמו שהכרנו אותו לאורך כל כך הרבה שנים השתנה לעד. באותו יום, ספרד והעולם כולו היו עדים להשלמתו של המעבר שהוכתר על ידי רבים מאז כמעבר הכי קיצוני של שחקן כדורגל אי פעם: לואיס פיגו נחת בריאל מדריד, 60.1 מיליון דולר. "עידן הגלאקטיקוס" הומצא באותו רגע.

אם שאלתם את עצמכם האם המעבר השפיע ישירות על מפגשי הקלאסיקו, התשובה הברורה היא כן! העובדה שפיגו זכה בכדור הזהב בנובמבר 2000, ארבעה חודשים בלבד לאחר המעבר רק הגדילו את העימות בין הצדדים. הקלאסיקו היה חם מהרגיל ורוב האש הלכה לאיש אחד, לואיס פיגו. המשחק לא הביא תצוגת כדורגל גדולה ואף נגמר בתיקו נטול שערים, אבל הסיפור על המעבר ששינה את הכדורגל הוא סיפור מלא באמוציות ומתחים. בביקוריו הקודמים בקאמפ נואו כשחקן ריאל נמנע פיגו מלהרים קרנות בקאמפ נואו כדי לא להתקרב יותר מידי לקהל. בנובמבר 2002, הוא כבר ניסה לעשות זאת ובתמורה עפו לעברו שלל דברים, כולל כדורי גולף, פחיות בירה ואותו ראש חזיר מפורסם. הבלגן היה כל כך גדול, שהשופט נאלץ לעצור את המשחק ל-20 דקות. את המשחק הזה אף אחד מהשחקנים לא ישכח.

****

מפגשי הקלאסיקו עם השנים הביאו וימשיכו להביא סיפורים ששינו את הכדורגל לעד. מאות מפגשים הפכו את הקלאסיקו לאירוע מכונן בלוח השנה של הכדורגל בעולם. הצפיות במשחק גבוהות גם ללא הכוכבים הכי גדולים של הדור האחרון. אם אתם אוהדי כדורגל תעשו לעצמכם טובה, שבו בסלון, תדליקו טלוויזיה ותהנו למשך שעה וחצי מהצגת הכדורגל הכי גדולה שאירופה יכולה להציע, גם ללא מסי ורונאלדו.

לואיס אנריקה, ברצלונה
Credit to "FC Barcelona" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח