משחקי הכס גרסת הפרמייר ליג

יש הטוענים כי זוהי הליגה הטובה בעולם, תלוי את מי שואלים ובאיזה היבט בוחנים, אבל מעבר לססמאות. הפרמייר ליג לעונת 16/17 היא לא פחות מחאליסי כובשת את ווסטרוז עם צבא הבלתי טמאים שלה. מכיוון שאנו עדיין באמצע חלון העברות, לא אתמקד בעמדות שעדיין פתוחות, אלא בכמה שדווקא כבר נעולות וכבר עורכות משחקי אימון בטורנירי "השקר כלשהו" בעולם – עמדת המאמן!

אז מי נלחם במי, מי ישרוד, ומי ישב על הכס? אנסה לעשות סדר ולחזות את הנולד.

הפילוסופ – פפ גווארדיאולה – מנצ'סטר סיטי
הקאטלני בן ה 45 נוחת לראשונה באנגליה ומגיע לסיטי שמנסה להתקדם ולבסס את מעמדה גם בליגת האלופות אחרי חצי גמר אשתקד ושמינית גמר לפני שנתיים. לעומת זאת, פפ לא הצליח להביא את הגביע עם האוזניים הגדולות למינכן אותה אימן ב 3 שנים האחרונות. פפ ידוע כממשיך הטיקי טאקה של קרוייף, וקבוצות תחתיו משחקות מהר, עם שליטה אבסולוטית בכדור, חסידות של דאבל פאסים והצטרפות מגנים תוקפים. האם אלו יכולים להשתלב בסיטי? אני מאמין שכן עם שחקנים כמו קון אגווארו, סילבה, דה בריינה, נוליטו וחיזוק הקישור האחורי בדמות גונדוגאן, אין סיבה שזה לא יצליח, השחקנים טקטיים ומהירים בדיוק כמו שפפ אוהב בסגל הנוצץ שלו. התחזית – פפ כובש את הכס!

משחקי הכס גרסת הפרמייר ליג
יחייך גם בסוף העונה?
Credit to "Manchester City" Facebook page

המיוחד – ז'וז'ה מוריניו –  מנצ'סטר יונייטד
ז'וזה המיוחד, אחרי שנת חופש ונפילה עם צ'לסי, חוזר רעב מתמיד לאתגר שאין מאמן בעולם שלא חולם לקחת על עצמו – לאמן בתאטרון החלומות. למוריניו קו אשראי בלתי נגמר מצד ההנהלה: זלאטן, מחיטריאן, וביילי בין המצטרפים, מרסיאל, רוני ודה חאה הממשיכים, ולא הזכרתי עוד 120מ' יורו בדמותו של פוגבה הצפוי להגיע. למיוחד יש אולי את הסגל הכי טוב על הנייר. מעניין יהיה לראות את משחקי האגו בין מוריניו וזלאטן ועם זאת, הוא בדיוק הדמות אותה יונייטד היתה חסרה כדי לחזור לעצמה. בשנה בלי ליגת אלופות והגנת אוטובוס כמו שרק מוריניו יודע להעמיד הוא יתן פייט עד הסוף.
התחזית – סינדרום העונה השנייה ימנע ממנו אליפות.

ואולי בכלל הוא יחייך? Credit to "Manchester United" Facebook page
ואולי בכלל הוא יחייך?
Credit to "Manchester United" Facebook page

האיטלקי – אנטוניו קונטה – צ'לסי
הג'וב האיטלקי קראו להעברה הזאת. קונטה, אחרי טורניר יורו מצוין, בהחלט העלה את המנייה שלו וקיבל חוזה בסטמפורד ברידג'. צ'לסי, אחרי העונה הגרועה שלה ב-30 השנים האחרונות, כאשר שחקני מפתח לא תפקדו, לא יכולה להרשות לעצמה נפילה נוספת. קונטה הוא מאמן הגנתי אשר ידוע בקשיחותו, שחקנים שהתאמנו תחתיו העידו כי האימונים הפיזיים הם בין הקשים שחוו בכדורגל, וכמו שקונטה אמר בעצמו: "אני אוהב לראות את השחקנים שלי משחקים באגרסיביות ואינטנסיביות גבוהה, ככה אני אוהב את זה". בצד הסגל של האיטלקי עדן הזארד הראה ניצוצות של חזרה לעצמו ביורו ואף במשחקי ההכנה עם צמד מול ריאל, ועם החתמתם של בלגי נוסף מי'צ'י באטשואי הכשרוני של מארסיי ונגולו קאנטה מלסטר, צ'לסי לא תראה כמו אשתקד.
התחזית – קונטה ישקם את הריסות העונה שעברה ויעמיד אותה במקום השלישי.

משחקי הכס גרסת הפרמייר ליג
אתגר גדול לאיטלקי
Credit to "Chelsea Football Club" Facebook page

הנורמלי – יורגן קלופ – ליברפול
משהו טוב קרה בליברפול בשנה שעברה וכפי שקלופ כינה את עצמו הנורמלי ("The Normal One") מדורטמונד נחת באנפילד. קלופ, רומנטיקן חסר תקנה, רואה בליברפול פיסת היסטוריה ולאמן אותה היוותה עבורו הזדמנות להיכנס לספרי ההיסטוריה של המועדון. אפשר להגיד הרבה דברים על קלופ, נורמלי הוא לא. נהפוך הוא, הוא משוגע והיחסים החמים שלו עם השחקנים שלו זה סימן ההיכר שלו. קלופ, להבדיל מהמאמנים האחרים, אינו מאמן של שופינג, אלא הוא יצרן של שחקנים מעולים. ניתן לראות הקיץ בגזרת הרכש את סאדיו מאנה מסאות'המפטון וג'אורג'ינו ויג'נאלדום מניוקאסל שחקנים צעירים ומהירים מאוד המתאימים לפרופיל הקלאסי של שחקני קלופ, יחד עם השלד הצעיר מהעונה שעברה ליברפול שואפת רחוק. בעונת הבכורה הגיע עד גמר הליגה האירופית והעונה הנוכחית הינה עונת מבחן עבורו גם בליגה.
התחזית – טופ 4

משחקי הכס גרסת הפרמייר ליג
נורמלי הוא לא…
Credit to "Liverpool FC" Facebook page

 

המיושן – ארסן ונגר – ארסנל
עוד חוזר הניגון וארסן ונגר כבר 20 שנים עומד בראש המערכת של התותחנים. ארסן הקשיש סופג הרבה ביקורת מצד האוהדים בעקבות שיטותיו הישנות, אי הפעילות בחלון העברות ובכלל לאוהדים נמאס והם רוצים מודרניזציה. תיירי הנרי, הכוכב הכי גדול של ארסנל בכל הזמנים בעיני רבים, היה אמור להתמנות למאמן הנוער של ארסנל, אך מהלך זה טורפד על ידי ונגר עצמו, אשר אמר שהנרי צריך לבחור בין סקיי לארסנל ואילו הנרי מאמין כי ההחלטה נובעת בעקבות הביקורת אשר הוא לעיתים משמיע בפרשנויות שלו ואף הציע לאמן את הנוער ללא תשלום (עושים כסף טוב בסקיי). בצד הסגל אין חדש תחת השמש ומלבד גראניט שאקה השוויצרי שזכינו להצצה ממנו ביורו אין פעילות מיוחדת. כמו בכל קיץ, ארסן ונגר מדבר על שוק העברות המשוגע והתקציב הנדרש וכל זאת כאשר כרטיס למשחק של ארסנל בממוצע הוא הגבוה ביותר באנגליה.
התחזית – ארסנל מתפרקת ונגר פורש (ואם לא תחזית אז לפחות משאלת לב).

משחקי הכס גרסת הפרמייר ליג
עונה אחרונה?
Credit to "Arsenal" Facebook page

יהיה ראוי לציין גם את קלאודיו ראניירי האלוף הטרי, מאוריסיו פוצ'טינו אחרי עונת שיא ב-30 שנים האחרונות עם טוטנהאם, ורונאלד קומאן עם מעבר מפתיע מסאות'המפתון לאברטון, אך עם הגעת מאמני העל לפרמייר ליג הם קצת התרחקו מאור הזרקורים.

לא מתיימר לענות על השאלה האם אכן זו הליגה הטובה בעולם, אבל עם שורת מאמנים שביחד אחראים על 23 אליפויות ו-8 גביעים אירופיים, יהיה הימור מושכל להמר שאנחנו לפני עונה שלא נראתה כמותה עדיין.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח