מצא את ההבדלים

בעיטה במגף

ליגה בדעיכה במדינה ים תיכונית תוססת, אלופה ששולטת כמה שנים טובות, שתי "גדולות" רחוקות מהצמרת, שתי קבוצות מרעננות, אחת אדומה מהדרום והשנייה כחולה/תכולה סימפטית, לא מצליחות באמת לדגדג את האלופה. לא, זאת לא רק הליגה הישראלית שלנו, אלא דווקא הליגה האיטלקית שמנסה קצת להרים ראש ולחזור, אולי לא לימיה הגדולים, אבל כן להיות ליגה רלוונטית ואולי גם אחת כזאת שגורל האלופה לא מוכרע בה כבר מראש. אז לרגל פתיחת הליגה האיטלקית וליגת העל שלנו – ננסה למצוא את הדומה והשונה בין הליגות:

האלופה

במקרה של מכבי מדובר רק ב-3 אליפויות רצופות, לגברת הזקנה יש כבר ארבע ואצל האיטלקים יש יותר יציבות על הקווים בעוד שהשינויים בסגל של מכבי דווקא היו פחות דרמטיים, אבל בסופו של דבר הכל תלוי בהן. למרות תחושה קלה של שובע, למרות שאיבדה שני קשרים מעולים – המנהיג שלה במרכז המגרש (ייני/פירלו) וגם את ראדי/וידאל, והחלוץ הוותיק שלה חזר למולדתו (טבז/פריצה), היא המועמדת מספר אחת. הגיעו מספר מחליפים שיצטרכו להוכיח שזה לא גדול עליהם ועוד כמה שיצטרכו לעשות קפיצת מדרגה.

כל הדרכים מובילות לב"ש

האדומה מהדרום (רומא/ב"ש) תקווה זו השנה השלישית לבסס את מקומה בצמרת. הקבוצה הייתה פעילה מאוד בחלון ההעברות והנחיתה כמה שמות מאוד מעניינים ויהיה מעניין לראות האם היא תוכל לעשות את קפיצת המדרגה, כשמנגד היא תצטרך לשים לב למתחרות החדשות שיגיעו מלמטה.

הגדולות חוזרות?

מילאן ואינטר הן המכבי חיפה והפועל ת"א של ישראל, או אולי ההיפך. שתי קבוצות פאר שאיבדו את דרכן, לא העפילו לאירופה, ואחרי כמה שנים קשות מקוות לחזור לעניינים. הפועל ת"א, כמו מילאן, שינתה את מבנה הבעלות שלה, הרוכש החדש שהגיע הזרים הרבה כסף, הקבוצה נפטרה משחקנים שלא התאימו או שהיו כבר מעבר לשיאם והתחזקה בהרבה שחקנים חדשים וגם במאמן חדש. אינטר, כמו מכבי חיפה, ביצעה רכישות נקודתיות וגם החזירה לשורותיה מאמן שבעבר הצליח במועדון.

מה עוד? לאציו, כמו בית"ר ירושלים, עם הקהל הבעייתי מהבירה, הפתיעה אשתקד והצליחה במחזור האחרון להבטיח העפלתה לליגת האלופות/ליה אירופית. נאפולי, כמו עירוני ק"ש, היא הקבוצה הכחולה הסימפטית, שתנסה להישאר בצמרת למרות שהמאמן שלה התפתה ועבר להרפתקה חדשה.

אז מה יהיה?

אף פעם לא הייתי חסיד גדול של הליגה האיטלקית, אבל אין ספק שיש בי געגועים לשנות ה-90' כשכל הכוכבים הגדולים שיחקו באיטליה והנציגות שלטו ביבשת. ויש קצת התעוררות – ההצלחה של יובנטוס בליגת האלופות וגם ההגעה של נאפולי ופיורנטינה לחצי גמר הליגה האירופית כנראה גם לא היו מקריות.

ויש גם התאוששות בשוק העברות. אמנם הכוכבים הגדולים לא מגיעים לאיטליה, אלא רק כאלו שנפלטו מהליגה האנגלית/בארסה/ריאל/באיירן או שחקנים לפני השיא שבדרך לשם. ובכל זאת, עד כה בזבזו הקבוצות האיטלקיות בעונת 2015/16 כ-471 מיליון יורו שזה 90 מיליון יותר (!) ממה שבזבזו בשנה שעברה. מילאן ויובנטוס מוליכות בטבלת המבזבזות עם כ-88 מיליון אירו כל אחת. הגברת הזקנה השקיעה בעיקר בחוד, עם הרכישות של דיאבלה המוכשר מפאלרמו, מנדוקיץ' וסימונה זאזה. רוברטו פריירה וסמי חדירה, שהגיע בהעברה חופשית, אמורים לחזק את הקישור. הרוסונרי חיזקו מספר עמדות – קרלוס באקה ולואיז אדריאנו יחזקו את החוד, הבלם המבטיח אלסיו רומאניולי והמגן לוקה אנטונלי ישחקו מאחור ואנדראה ברטולאצי בקישור.

רומא ואינטר הוציאו פחות (כ-64 ו-30 מיליון יורו בהתאמה) כשהמילאנזים מחתימים בהעברה גדולה את הקשר הצרפתי ג'פרי קונדאביה, אבל עיקר כוחן מגיעה דווקא מהשאלות. רומא עם ויטור איברבו, מוחמד סלאח, אדין דז'קו והשוער הפולני שצ'שסני ואינטר עם יובטיץ', מירנדה ומרטין מונטויה.

אז האם מישהי מהמילאנזיות או רומא יצליחו לקחת אליפות ליובנטוס? רומא פתחה אשתקד בצורה נפלאה ועדיין סיימה במרחק של 17 נקודות מיובנטוס, שאיבדה שלושה ברגים מרכזיים מאוד במכונה וההתאקלמות של החדשים תהיה קריטית להתפתחות הקבוצה. יש עדיין דיבורים על מעבר של זלאטן למילאן, מעבר שהוא בהחלט גיים צ'יינגר, אבל אני חושב שגם הוא לא יעזור. מבחינת מילאן ואינטר לפחות, חזרה לתחרות על הצמרת תהיה שינוי מרענן. הליגה האיטלקית צריכה את הקבוצות ממילאנו חזקות.

הימור איטליה:

  1. יובנטוס
  2. רומא
  3. מילאן
  4. נאפולי

ליגת העל:

  1. מכבי ת"א
  2. הפועל ב"ש
  3. מכבי חיפה
  4. עירוני ק"ש
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח