מפנטזים על – לואיס דאנק, האפור הכי צבעוני שיש

// מאת איתמר דביר

אוקיי בואו נודה בזה, איש מעולם לא פנטז על לואיס דאנק. הבלם והקפטן בן ה-29 של ברייטון הוא לא בדיוק הבחירה הכי מרגשת שיש בפנטזי העונה. כנראה. בשביל לענות על זה, צריך לשאול את עצמנו מה הוא שחקן מרגש בפנטזי? האם זה ג'ק גריליש שמבשל או מבקיע בדרך קבע? האם זה ז'ואאו קנסלו שהדבר היחידי שמפריד בינו לבין נקודות זה פפ גווארדיולה? או שאולי זה בעצם לואיס דאנק, בלם כזה שיכול לסיים בכל משחק עם צמד לשני הצדדים – אחד שהתקרה שלו היא 21 נקודות במחזור, אך הרצפה היא מינוס 3.

לפני שנדבר על דאנק צריך לדבר על ברייטון. היא ספגה שער אחד בלבד בחמשת המחזורים האחרונים, בהם פגשה את ליברפול, לידס, פולהאם, טוטנהאם ומנצ'סטר סיטי, שהייתה היחידה שהצליחה להבקיע מולה. מקרי? כושר נוכחי מטורף? האמת שלא. המספרים של ברייטון פשוט מתאזנים. במשך העונה ברייטון ניכסה לעצמה את המקום השמיני בטבלת הגנות הליגה. עם xGA של 25.8. היא ספגה כבר 3.2 שערים יותר מהצפי שלה, כשכמעט את כל ההפרש הזה ניתן לנכס לאיש אחד – מאט ריאן, שכעת מאייש את מיטת הטיפולים בארסנל.

Lewis Dunk דאנק ברייטון
רוברט סאנצ'ז ששינה את ברייטון והמספרים התאזנו
Credit to Lewis Dunk Facebook Page

 

רוברט סאנצ'ז הוא האיש ששינה את ברייטון, אבל לא כי הוא מיוחד כל כך. למען האמת, הוא שוער די סביר ולא מעבר כשבוחנים את הסטטיסטיקות שלו. אבל הן עדיין שיפור אדיר לעומת העונה הזוועתית שעברה על מאט ריאן. כמו שראינו בצ'לסי עם צירופו של מנדי – לפעמים לא צריך שוער גדול בשביל לשמור על שערים נקיים. לפעמים מספיק שהשוער הנוראי שהיה שם קודם, פשוט לא יהיה שם. חמישה שערים נקיים לסאנצ'ז באחד עשר משחקים, לעומת שני שערים נקיים באחד עשר משחקים לריאן עשו פלאים לברייטון, שבינואר האחרון הבטיחה פחות או יותר את מקומה בליגה לשנה הבאה.

בארבעת המשחקים הקרובים ברייטון תפגוש את ברנלי בחוץ, אסטון וילה וקריסטל פאלאס בבית ולאחר מכן את ווסט ברומיץ' בחוץ. בבית, ברייטון היא קבוצת ההגנה השנייה בטיבה בליגה. כן, זה אמיתי. xGA של 10.15 בלבד, קצת יותר מאסטון וילה השלישית וצ'לסי הרביעית. הרצף הקרוב כולל שני משחקים "קלים" בחוץ ושני משחקים מאתגרים בבית; הפסימיים יגידו כי שערים נקיים אינם כל כך מובטחים בשום מחזור. האופטימיים יציינו שיש כאן פוטנציאל לא רע לארבעה שערים נקיים ברציפות, כאשר אסטון וילה היא היריבה הבעייתית היחידה בעתיד הקרוב.

Lewis Dunk דאנק סלאח
עצר את סלאח, אז מה זה כבר ברנלי, וילה, פאלאס וברומיץ'?
Credit to Lewis Dunk Facebook Page

 

אז למה דווקא לואיס דאנק? 0.10 xG ל-90 דקות זה לא בדיוק מדהים, אבל זה הכי טוב שיש לברייטון להציע (משחקני ההגנה). הייתי שמח לכתוב את הטור על טייריק לאמפטי האטרקטיבי, אבל אני לא זוכר מתי הייתה הפעם האחרונה שהוא פתח במשחק פרמייר ליג. לא נייפה את זה, דאנק הוא פשוט האופציה הכי סבירה שיש מתוך הגנה באמת נהדרת. וובסטר קצת עדיף לשיטת הבונוס, כי הוא מרחיק יותר כדורים ולעיתים גם משלים אחוז מסירות טוב יותר. בן וייט לפעמים משחק כויינג בק, אבל הוא משחק נורא בכל פעם שזה קורה. הגנת ברייטון מורכבת מחמישים גוונים של אפור ודאנק הוא האפור הכי צבעוני שיש. בברייטון. בהגנה של ברייטון. הוא עדיין ממש אפור. אבל! הוא יביא נקודות – וזו מטרת המשחק.

//

איתמר דביר שחקן פנטזי פרמייר ליג משנת 2017, סיים במקום השלישי בישראל (433 בעולם) בעונת 2017-18 ומנחה שותף של פודקאסט הפנטזי פרמיירליג – "מינוס 4" (זמין בכל הפלטפורמות) להאזנה – https://open.spotify.com/show/1IFr3C4Fl6XaoxiQeIl81I

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח