מפחיתים את החסרונות

מאת "טקטיקות ומה שביניהן"

מתחילת הקיץ האוהדים של ליברפול מפנטזים על זכיה באליפות. אחרי שהמועדון ביצע רכש יקר  בדמות אליסון, פאביניו וקייטה שהיו אמורים להשלים את החסר מהעונה שעברה, הקבוצה גם פתחה נהדר את העונה בליגה עם 7 נצחונות רצופים ובליגת האלופות עם ניצחון גדול על פ.ס.ז'. אך עדיין הקבוצה של קלופ לא מושלמת, 4 משחקים רצופים כרגע ללא ניצחון לקבוצה של קלופ ונראה שהיא עוד צריכה להשתפר בכדי להתחיל לדבר על תארים, אך זה כבר שיפור גדול מתחילת העונה שעברה.

יורגן קלופ, ליברפול
קרדיט לעמוד הפייסבוק הרשמי של ליברפול
החבורה של קלופ הצליחה להשיג ניצחונות על קבוצות כמו ברייטון, לסטר וטוטנהאם, כל אותם נצחונות אומנם הושגו בהפרש של שער אחד בלבד, אך זו כבר התקדמות מאחר ובעונות קודמות משחקים מהסוג הללו עבור ליברפול היו מסתיימים בתוצאות תיקו. בעונה שעברה השיגו האדומים 12 תוצאות תיקו ואיבדו בעקבות כך 24 נקודות חשובות במירוץ על האליפות, אך העונה, אחרי שהחלק ההגנתי התחזק עם אליסון בין הקורות ועם יכולת נהדרת של ואן דייק, נראה שליברפול, גם אם תוביל בשער אחד ותהיה ביום לא טוב של שחקני ההתקפה שלה, עדיין תוכל לסמוך על החלק האחורי שלה שיצליח לשמור על היתרון.
הזכרנו את אליסון, שוערה החדש של ליברפול שהיה באופן זמני לשוער היקר בעולם ושבזכותו ההגנה של ליברפול השתפרה וזה אכן נכון. שוערה הברזילאי של ליברפול הצליח לשמור העונה 5 פעמים על שער נקי במשחקי הליגה תוך שהוא הודף 18 מהבעיטות שנבעטו למסגרת השער שלו. מספרים נהדרים שמוכיחים שאליסון מבסס את מעמדו כאחד מהשוערים הטובים בעולם. שיפור נוסף הוא כניסתו של ג'ו גומז ל-11 של קלופ. ביחד עם ואן דייק, הבלמים האלה נראים נהדר וממש משלימים אחד את השני על המגרש. בעונה שעברה לוברן שיתף פעולה עם ואן דייק והאיטיות בהגנה הייתה מורגשת, כעת עם גומז בהרכב, מרשים לעצמם ליברפול לשחק בקו הגנתי גבוה יותר ולעצור כדורים שעוברים את קו ההגנה בעזרת המהירות של גומז. הקו ההגנתי הגבוה של ליברפול והמהירות שלו מאפשרים לו גם להיכנס מדי פעם ממש למרכז המגרש בכדי לחטוף את הכדורים לשחקני הקישור וההתקפה של היריבה ולהוציא כדורים טובים לשחקני ההתקפה שזו עוד תכונה טובה אצל הבלם האנגלי.

הכנסת הכדורים הזו של גומז לעבר ההתקפה חשובה מאוד עבור ליברפול מאחר וחלק גדול מאוד משחקני הקישור שלה (הנדרסון, ווינאלדום ומילנר) אינם דריבלסטים מצטיינים שמסוגלים לקחת איתם את הכדור קדימה ולמסור לחלוצים מעמדה מסוכנת כמו צ'מברליין שנפצע לתקופה ארוכה ורק נאבי קייטה אחד כזה שלפעמים הדבר הזה מצליח לו.

קלופ העונה גם יודע להתאים את עצמו יותר מול היריבים שלו. במשחק מול סאות'המפטון למשל קלופ נטש את ה: 4-3-3 המוכר שלו והחליט לפתוח ב: 4-2-3-1 עם שאקירי בקישור ההתקפי מתחת לפירמינו החלוץ. התכנית עבדה נהדר וכבר במחצית הראשונה ליברפול הובילה 3:0 כששאקירי נותן משחק טוב מאוד עד לתחילת המחצית השנייה בה הוחלף בכדי כנראה לעבות את חוליית הקישור בכדי לשמור על היתרון. שאקירי לא מקבל כל כך הרבה דקות תחת קלופ בגלל הבחירה של המאמן לשחק ב: 4-3-3 ולבחור כמובן בסאלח ומאנה הנהדרים באגפים. אולי יהיה טוב עבור השוויצרי אם קלופ ינסה לשלב אותו בשלישיית הקישור בתור הקשר שכן יצליח לקחת כדור קדימה עם דריבל ולשחרר לעבר שחקני ההתקפה.
אם כבר מדברים על שאקירי, אז גם לגביו ניתן לראות שיפור לגבי העונה שעברה כשהוא מוסיף עומק ורוטציה רחבה יותר לספסל של יורגן קלופ. אם בעונה שעברה לא היו מחליפים לסאלח ומאנה, העונה לקלופ יש את האופציה של שאקירי וגם את דניאל סטארידג' שלאט לאט נכנס לעניינים העונה ויכול לאפשר רוטציה עבור שחקני ההתקפה של ליברפול במיוחד בתקופה זו בה מאנה וסאלח פצועים.
תחום שהשתפר בקרב כל קבוצות הכדורגל מאז המונדיאל האחרון ברוסיה הוא הגולים ממצבים נייחים. נבחרת אנגליה הייתה הנבחרת שניצלה את המצבים הנייחים שלה בקיץ האחרון בצורה המיטבית ואחרי שהדבר החל לחלחל גם אצל הקבוצות ברחבי אירופה גם לליברפול זה הגיע. תרגילים מאוד מעניינים ממצבים נייחים הניבו עבור ליברפול כבר 5 שערים העונה במסגרת הליגה, יותר מכל שאר הקבוצות בליגה. גם מבחינה הגנתית לליברפול אין כל כך מה לדאוג מקבוצות אחרות מאחר ויש לה את ואן דייק ברחבה שמצליח לחסל כל כדור שמגיע לרחבה שלו מהאוויר.
אומנם אנחנו עדיין רק בתחילת העונה, אך היכולת של קלופ לזהות בבירור את המקומות בהם הקבוצה שלו צריכה להשתפר מהעונה שעברה להעונה בכדי לזכות בתארים היא קריטית. קלופ שם לב למקומות בהם צריך להשתפר, שינה אותם והתאים אותם לקבוצה וגרם לאוהדים לחזור לפנטז על אליפות.
ליברפול
Credit to "Liverpool FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח