בעיה ושמה אלכסיס סאנצ'ס

// מאת טקטיקות ומה שבינהן

אלכסיס סאנצ'ס הצטרף למנצ'סטר יונייטד בקול תרועה רמה באמצע העונה שעברה. מאז, הצ'יליאני נראה קצת אבוד בשיטה של ז'וזה מוריניו, ועתידו של השחקן (וגם המאמן, עם או בלי קשר) בקבוצה עדיין לא ברור.

אלכסיס סאנצ'ס
Via Manchester United Facebook page

והוא לא רק נראה אבוד, יש גם גיבוי מספרי: בברצלונה ובארסנל סאנצ'ס כבש שער כל 130 דקות בערך (99 שערי ליגה ב-210 הופעות). במדי יונייטד הוא כבר סוגר 850 דקות בלי שער, עם 2 שערי ליגה בלבד ב-17 הופעות. רחוק מאוד מהציפיות שהיו ליונייטד מהכוכב של ארסנל ונבחרת צ'ילה, שזכה בשני גביעים עם התותחנים ופעמיים בקופה אמריקה במדי הלה רוחה.

למה הצ'יליאני לא פוגע? יותר מחצי שנה של כדורגל בלי שער זה יותר מדי עבור כל שחקן התקפה, גם כזה עם רקורד הרבה פחות מרשים משל סאנצ'ס. חוסר ביטחון? סיבות טקטיות?

עם כל הביקורת שיש על ארסן ונגר בשנים האחרונות שלו בארסנל, הקבוצה תמיד שאפה לשחק כדורגל התקפי, עם כמה שיותר שחקנים שמעורבים במהלכים ההתקפיים ונעים לכיוון הרחבה. ונגר בעצם נתן חופש פעולה לשחקנים שלו בהתקפה לעלות קדימה ולעשות מה שצריך בשביל להבקיע. עבור סאנצ'ס זה עבד, והצ'יליאני ביסס את מעמדו כאחד מהכוכבים הגדולים של הפרמייר ליג. אצל מוריניו ויונייטד הסיפור הוא שונה לגמרי.



הגישה של מוריניו שונה, זה די ברור וידוע. יש שיגידו שגם יותר משעממת. פחות שחקנים שמשתתפים במשחק ההתקפה, דגש הרבה יותר גדול על משחק ההגנה שבו משתתפים כולם. זה עובד לו פחות טוב מבעבר, ועובד לסאנצ'ס פחות טוב גם כן.

בארסנל סאנצ'ס היה הכוכב. הכל היה עובר דרכו, עם חופש פעולה לקבל החלטות בהתקפה. גם כשזה לא היה הולך, לאורך זמן זה השתלם לקבוצה ולשחקן. בארסנל לסאנצ'ס הייתה פריבילגיה לא להשתתף במשחק ההגנה ולהישאר למעלה. אצל מוריניו העסק הוא שונה, שחקן שלא יורד ולא עוזר לקבוצה במשחק ההגנה לא פותח במשחק הבא (בתיאוריה לפחות), ומכאן התפקוד של סאנצ'ס מוגבל בהרבה לעומת התקופה שלו בלונדון.

סאנצ'ס הוא לא שחקן ההתקפה היחיד שלא מצליח להביא לידי ביטוי את כל היכולות ההתקפיות שלו בעידן מוריניו של יונייטד. מרקוס רשפורד ואנתוני מרסיאל (לא רק הם, אבל בעיקר הם) לא מצליחים לתפוס מקום קבוע בהרכב מסיבות כאלה ואחרות – אחת מהן היא ההגעה של סאנצ'ס, שחלק טוענים שמקבל יותר מדי קרדיט ודקות בהרכב בגלל הצורך להצדיק את המשכורת שלו.

מרסיאל
Via Manchester United Facebook Page

מדוע מלכתחילה החליטו ביונייטד לרכוש את סאנצ'ס? יותר מהמחשבה מה הוא יכול לעשות בשביל הקבוצה – הניסיון "להחליש" את היריבה מנצ'סטר סיטי היה כנראה השיקול הראשי. הסיטיזנס היו פייבוריטים במירוץ להחתים את סאנצ'ס, אבל יונייטד הציעו משכורת שבצד הכחול של העיר, זה שזכה באליפות מרשימה בעונה שעברה למרות שהפסידו במירוץ ההחתמה, לא רצו לשלם.

אז מה לדעתכם יהיה עתידו של סאנצ'ס? האם נראה אותו עוזב את המועדון בכדי לאפשר למרסיאל ורשפורד לקבל יותר דקות? האם מוריניו יחליט להשתמש בו יותר ולתת לו יותר חופש בהתקפה? או האם בכלל זה יהיה מוריניו שיעזוב ואז אולי יגיע מאמן שיאמין בסאנצ'ס כמו שונגר האמין? לדעתי לא מדובר בסתם שחקן, אלא בכוכב כדורגל של ממש שרק צריך שיאמינו בו ויתנו לו לעשות את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח