ממשיך בפרץ – דור פרץ הוא המרענן הרשמי של ליגת העל

מכבי ת"א מאומנת, מתואמת, משחקת בנגיעה, זזה בלי כדור, אך מעל כולם בולט דור פרץ, כרגע הכדורגלן הטוב בישראל, שחקן שאת הפריצה שלו אי אפשר לפספס. אני בטוחה שהוא לא יישאר כאן עוד זמן רב, כי אירופה כן מחכה לו.

לדור פרץ יכולות מגוונות, מגוון עמדות, ביטחון אדיר, מעורבות ומנהיגות. אני כמעט מתפתה לכתוב שזה רגע הפריצה שלו, אבל אז אני חושבת שבגילו גיורא שפיגל שיחק במונדיאל, ואבי כהן הגיע לליברפול. אז בחרתי לכתוב שזה רגע הבשלות שלו ושדור פרץ כבר פרץ בצורה מלאה אל פסגת הכדורגל הישראלי.

דור פרץ מכבי תל אביב
קרדיט : דף הפייסבוק הרשמי של מכבי תל אביב

פרץ מסתמן ככוכב הבא של מכבי ת"א וממשיך לסמן "וי" ליד שלל יעדים – כשכבש את שער הבכורה מול מכבי חיפה, כשתפס מקום של קבע בהרכב של הצהובים, כשפרץ את המבצר בטרנר בשנה שעברה וכשנצץ לאורך כל קמפיין נבחרת ישראל, כל זה ועוד יכולים להסביר למה מאמן מכבי ת"א איביץ' מתמוגג מהקשר הצעיר.

פרץ הוא ללא ספק אישיות שכל מאמן רוצה בקבוצה. מעבר לאיכות מקצועית, לא מדובר בכדורגלן ישראלי טיפוסי. פרץ גדל בבית של כדורגל כשהוא בנו של שחקן העבר יעקב פרץ ואח צעיר לריף פרץ שמתפתח אקדמאית בנוסף לצבירת שעות על המגרש. ההורים תומכים בהתפתחות בלימודים, בהשקעה לטווח ארוך,  תפיסת עולמם היא שיש מעבר לכדורגל. כן, לתת את הכול בכדורגל, אבל תמיד לשאוף ליותר – בכדורגל ובכל היבט בחיים. אכן נראה כי בנוסף לאופיו המיוחד ותאו המשפחתי התומך, פרץ ממשיך לשמור על איזון. אביו הוא אב תומך, אבל ממרחק. הוא איננו דומיננטי בניהול הקריירה שלו, גם כשפרץ הצעיר עולה לשחק ומבקיע לא ישמעו בביתו הערות מקצועיות ביקורתיות. לפי ראיונות בנושא ועדויות של סביבתו הקרובה, פרץ זכה במשפחה מפרגנת בגבול הטעם הטוב. כולנו יודעים כמה קשה להשיג משפחה כזאת בכדורגל הישראלי היום.

 

בחזרה למכבי ת"א, ביתו. את דור פרץ סימנו תחילה כבלם. מאמן העבר פאקו אף הקפיץ את דור הצעיר לבוגרים והעניק לו מקום בהרכב במשחקי גביע הטוטו, שם פרע שטרות ראשונות כשכבש שער בכורה במדי הבוגרים של מכבי ת"א. כשנראה שנמצא בלם העתיד של הקבוצה, פאקו עזב והמניות של דור ירדו, עד להשאלה להפועל חיפה. בשנה שעברה ג'ורדי קרויף כבר נתן לו דקות משחק משמעותיות כקשר אחורי והעונה איביץ' ומאמן הנבחרת הרצוג כבר הבינו שניתן לקבל לא מעט מדור גם בתפקידים קדמיים יותר בקישור לאור יכולותיו לשחק במגוון תפקידים ובשל התכונות האירופאיות שלו – הוא פיזי, נייד מאוד, מהיר יחסית, בעל יציאה טובה מהמקום, בעיטה טובה (גם אם לא תמיד מדויקת), ראיית משחק לא ראה בכלל ומשחק ראש טוב. בשביל לעשות קפיצת מדרגה נוספת, פרץ צריך לשפר את יכולת המסירה שלו, את הנטיה לאבד כדורים בחלק האחורי בשל חוסר תשומת לב ואת קבלת ההחלטות בחלק הקדמי.

 

לאחר שקיבל תשבחות רבות על קמפיין הנבחרת האחרון והפך להיות השם החם בכדורגל הישראלי ובנבחרת ישראל של אנדי הרצוג, הוא כבר זוכה לפי הפרסומים למעקב מקבוצות פרמייר ליג כמו ווסטהאם ופולהאם, בורדו וגם קבוצות ספרדיות כבר מגששות בהתלהבות. אין ספק שאירופה מחכה לו ומצפה לו. למרות שכרגע נראה שאין סעיף יציאה מחוזהו במכבי ת"א, קשה לראות מצב בו המועדון הצהוב כחול יעמוד בדרכו של השחקן הצעיר להתקדם במידה שתגיע הצעה.

למרות חלקו של איביץ' בפתיחת העונה של הצהובים, אלו השחקנים הישראלים של מכבי ת"א שבזכותם נשמר ההפרש מהפועל ב"ש, זו שעדיין למרות הכול נחשבת ליריבה אמיתית במאבק על התואר. אם מכבי תחזיר לעצמה ולאוהדיה את צלחת האליפות, יהיו להצלחה סיבות רבות, אבל התרומה של שחקני הקישור תהיה המרכזית שבהן. רק תסתכלו על דור פרץ ותבינו.

דור פרץ, מכבי תל אביב
פרץ. לאיזה כיוון הוא ילך?
קרדיט לדף הפייסבוק של מכבי תל אביב
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח