מכת בכורות – חצי הכוס המלאה למפגש מול רומניה

במוצאי השבת הקרובה תשחק נבחרת ישראל שלנו במשחק ידידות חסר כל חשיבות מעשית מול נבחרת רומניה. ישנן כמובן המון סיבות להתנגדות לקיום המשחק כשבמוקד המאמן הזמני אלון חזן, שיעמוד על הקווים בידיעה שזו הופעה חד-פעמית ללא המשכיות עתידית, ובשל העובדה כי יו"ר ההתאחדות הנוכחי, עופר עיני, לא ימשיך לקדנציה נוספת.

Premier League - טיקטיק

ובכל זאת, בחרתי להתמקד בחצי הכוס המלאה לקראת המפגש, בייחוד בשל עשרת השחקנים שעשויים לערוך הופעת בכורה מרגשת במדים הכחולים-לבנים של ישראל כאשר שישה מתוכם אפילו זומנו לראשונה למסגרת הנבחרת הלאומית (ממן, מיכה, טאהא ועמוס זומנו בעבר, אך לא שותפו עוד באף משחק). אליהם ניתן להוסיף גם את דור פרץ ובן ביטון שרשמו יחד שלוש הופעות בלבד במדים הלאומיים עד כה.
אני רואה בזימונים הללו, שנקבעו כאמור על ידי אלון חזן שיוחלף בוודאות ולא יזמן את הסגל הבא, כשלד משמעותי שחייב לקחת חלק בקמפיין "גביע האומות" הקרוב.

הסגל בכל זאת כולל בין היתר מספר שחקני נבחרת מנוסים מאוד בניהם ביבראס נאתכו, קשרה של האימפריה הרוסית צסק"א מוסקבה שרשם את מספר ההופעות הגבוה ביותר (47) בסגל שזומן כאשר גם בירם כיאל (32), איתן טיבי (32) ותומר חמד (29) מובילים בקטגוריה זו ועשויים לספק תמיכה וביטחון לשחקנים חסרי הניסיון בצעדיהם הראשונים ומלאי הלחץ בכחול לבן.

נבחרת ישראל
נבחרת ישראל שמורכבת משחקנים שזומנו למשחק ולא ראו עוד דשא במדים הכחולים-לבנים (דור פרץ רשם 90 דקות בלבד)

לאחר מבט על ההרכב שניתן לבנות מהשחקנים שיקוו לרשום הופעת בכורה במדים הלאומיים, ניתן להתרווח בהנאה על הכסא ולדעת שיש על מי לסמוך. נצלול מעט לעומקו של ההרכב ונלמד מה זיכה את השחקנים הללו בזימון הנכסף:

השוער דני עמוס רושם עונה נהדרת במדים הצהובים של היהלומים מנתניה ורשום על לא מעט הצלות שהביאו נקודות לקבוצתו העונה.

טל כחילה ולואי טאהא במרכז ההגנה הם שניים משלושת הבלמים הישראלים הטובים ביותר עד כה העונה (בנוסף לעיאד חבשי שמושאל ממכבי חיפה לבני יהודה ובולט בהיעדרו) וצפויים להילחם על כל כדור בכדי להראות לכולנו שמקומם אכן בנבחרת כשישחקו כנראה לסירוגין לצד בלם נבחרת מנוסה כמו איתן טיבי.

בצידי ההגנה צפויים לערוך את הופעות הבכורה שלהם שני צעירים התקפיים ומוכשרים – מאור קנדיל (25) בימין מבני יהודה ואורן ביטון (24) בשמאל מהמוליכה הפועל באר שבע שמעורבים יחד ב-13 שערים מעמדות ההגנה ונבחרו להרכב העונה הסדירה של פרשנים רבים בישראל.



את הרביעייה במרכז אני חושב שאין צורך כלל להציג והם מהווים קישור מהחזקים ביותר שזכורים לי בשנים האחרונות, בטח בכושרם הנוכחי. אך בכל זאת אשמח להרחיב בכמה מילים ערן לוי. יצא לי לשמוע לאחרונה רבים שטוענים שזו תהיה הופעת הנבחרת הראשונה והאחרונה שלו וזהו בסך הכול זימון לצורך כבוד. למרות הטענה הזאת, אני סבור שהוא בהחלט יכול לשחק כמחליף גם במהלך הקמפיין הבא כשהוא יכול לייצר מפנה במומנטום בעזרת שיגור כדורים מטווחים גדולים או מסירות עומק מדויקות גם במספר דקות בודדות על המגרש.

בחוד נמצאים שני הישראלים שכבשו הכי הרבה שערי ליגה העונה (עד לצמד של אבוחצירא מול מכבי פ"ת בראשון) – דיא סבע שמאזנו כולל שישה בישולים לצד 18 שעריו ומוביל את טבלת מלך השערים בפער ניכר לטעמי צפוי לקחת חלק משמעותי בקמפיין הקרוב ולא אתפלא אם יעבור לקבוצת צמרת בכירה בקיץ הקרוב. ואלון תורג'מן שזומן רק לאחר פציעתו והוצאתו מהסגל של מונאס דאבור, רשם עד כה העונה עשרה שערים ושלושה בישולים והוא אחד האחראיים המרכזיים למקום הרביעי של הפועל חיפה ולפער הזעיר של חמש הנקודות בפסגה.

דיא סבע מכבי נתניה
סבע. הזדמנות להוכיח את חשיבותו. קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי: FC Maccabi Netanya – מועדון כדורגל מכבי נתניה

המשחק אמור להתנהל ברוח ידידותית ללא שום לחץ ויאפשר לשחקנים החדשים לשחק בהנאה ולהציג את יכולותיהם לקראת הקמפיין הקרוב והמשך המאבקים בליגה ונותר רק לקוות שהם יצברו ביטחון במשחק שיכולה להיות לו השפעה על זהות השחקנים שירכיבו את הסגל הבא שיזומן.

נותר רק לייחל שהבכורות שמגיעות בדיוק בזמן לקראת חג הפסח, ייגמרו בשלום ללא שום פציעות ועם זיכרון מתוק לשחקנים שיהפכו לברגים מרכזיים בנבחרת בשנים הקרובות.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח