מכתב ליואב כץ

השבוע תכננתי לראיין את יואב כץ, הבעלים של הפועל חיפה. רציתי להכיר את האיש. הייתי בטוחה שמאחורי קבלת ההחלטות השגויות לאורך השנים, האיטיות שלא תואמת בעלי קבוצות ויש האומרים הקמצנות, קיים בנאדם שנמצא במועדון שלו 19 שנה ומחזיק אותו, ספק או לא, כמו שצריך וראוי להחזיק קבוצה בליגת העל. כשפורסם לראשונה על מכירתו של קפטן הקבוצה עדן בן בסט להפועל ב"ש, שחקן שהוא באנקר בהרכב בעונה החולפת ושחקן שהפועל חיפה הייתה חייבת כדי לייצר המשכיות, החלטתי שבמקום לראיין את האיש והטענות, אני רוצה לכתוב לו מכתב.

הפועל חיפה, גביע המדינה, יואב כץ
יואב כץ ועדן בן בסט בימים יפים יותר.
קרדיט לההתאחדות לכדורגל בישראל – The Israel Football Association

 

לכבוד: יואב כץ, הנדון: מה למען האמת אתה עושה?

לא מעט דברים מכעיסים ומייאשים אוהדים בהתנהגותם של מקבלי ההחלטות ובעלי הממון בקבוצה אותה הם אוהדים. לפני 19 שנה נעלי הניהול של הפועל חיפה נותרו ריקות, נשיא הקבוצה רובי שפירא ז"ל שם קץ לחייו. אז אתה הגעת. גבר תימהוני שמדבר עברית, אך דואג להכניס כמה מילים באנגלית בכל משפט שמא לא נשכח שהוא אמריקאי. הגעת למלא את הנעליים על מנת שהצבע האדום של העיר יבלוט שוב. מסתבר שהנעליים האלה היו ועדיין גדולות עליך.

במשך השנים ראו אוהדי הפועל חיפה כיצד קבוצת חייהם הבוגרת והצעירה (עליה בנו לעתיד המועדון) הולכת ונכחדת. ירידה משמעותית משנה לשנה בכמות הצעירים המשחקים במחלקת הנוער הייתה רק דוגמא אחת למה שהיה נראה כאבדן הדרך – הכותרות הלא מחמיאות בעיתונים ובאתרי האינטרנט, תביעות שלך נגד אוהדים ובעיקר תחושת חוסר השייכות למועדון הניעו את אוהדי הפועל חיפה לתוך מחאת אוהדים כאשר מטרתה הייתה שתוחלף. ניסיונות רבים וגיוסים של אנשי עסקים לקנות את הקבוצה ממך הסתיימו בכישלון. אוהדים רבים הרימו ידיים והתייאשו מחלק שהיה בלתי נפרד מהם, אך המחאה נמשכה והניבה תוצאה כשהמטרה היא להקים עמותת אוהדים "עיר הפועלים " והקמת קבוצה חדשה אשר תנציח את האיש שאת נעליו אתה נועל. כך הגיעה לעולם הפועל "רובי" חיפה וכך נוצר גם הפילוג. לפתע מילים כמו בוגדים או לא אוהדים אמיתיים נשמעו בקרב הקהל האדום. אותם אוהדים שבחרו לפעול, אוהדים שהחזרת למגרשים בעונה המצוינת של הפועל חיפה, שוב חווים את אותה אכזבה ממך, מואסים ממך ואתה בדרכך לאבד אותם שנית.



השנה לראשונה היה נראה שהפועל חיפה תופסת את מקומה בחזרה והרבה קרדיט על זה ניתן להגנה שאת רובה הצלחת להשאיר, רק את האס שלך, השחקן –שיחוק שלך, קפטן הקבוצה עדן בן בסט שרק לפני כמה חודשים הפצרת שלא תמכור בעד אף הון שבעולם, מכרת או לא השכלת לשמור עליו. בן בסט הוא לא ממן, שאותו מצליח איכשהו להחליף גילי ורמוט, הוא גם לא שיימן שלא בכו על עזיבתו הצפויה. כשטרם נמצא מחליף לתורג'מן הוא השחקן הכי חשוב שהיה להפועל. משנה המשחק. לא רק שנטש קפטן שיהיה בלתי אפשרי להחליף בזמן כה קצר לפני אירופה ומשחקי הליגה, הותרת את ההתקפה שלך ריקה. לא משנה מי יהיה מחליפו, הוא לא צפוי למלא את מקומו של בן בסט. ישנו מאפיין מובהק אחד של אהדת קבוצה, ההמשכיות שלה לאורך זמן – הקבוצה והישגיה שממשיכים להתקיים ולהתבסס. לרגע זה נראה שאם צילמת את העונה החולפת הרווחת, כי היא לא תשוב, לא בקצב הזה, לא במהלכים כאלה.

יואב כץ היקר, ניהול קבוצת כדורגל היא מעבר למשכורות בזמן, אמינות ושקיפות (בכל אלה אתה מצטיין). מדובר בדבר גדול הרבה יותר. עוצמת הרגשות של אוהדי הקבוצה יכולה לחצות גבולות ולשבור מוסכמות. נראה היה שהשנה התחלת להחזיר את אמון האדומים מהכרמל, אבל המהלך האחרון שלך החזיר אותך וככל הנראה יחזיר את הפועל חיפה אלפי צעדים אחורה.

בנימה אישית אני אפנה גם לעדן בן בסט. במילה אחת, אכזבת.
היית קפטן בצפון ובחרת להפוך לעוד שכיר חרב מהדרום. נטשת. ימים יגידו כמה תצטער.

עדן בן בסט, הפועל חיפה
קרדיט לדף הפייסבוק של הפועל חיפה
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח