מכלן לא עוצרת

הליגה האנגלית והצרפתית כבר החלו בשבוע שעבר, והנה עוד רגע נפתחות הספרדית והגרמנית בסופ"ש הזה ואפילו הליגה שלנו צפויה להתחיל מתישהו. אבל תכל'ס בליגה המרתקת בעולם יצא לדרך בסופ"ש הקרוב כבר המחזור הרביעי. בליגה הבלגית כמובן.

הישראלי(ם)

ליאור רפאלוב ממשיך את היכולת הנהדרת שלו מהעונה הקודמת עם פתיחת עונה חלומית במדי אנטוורפן. קבוצתו שסיימה רביעית אשתקד, ניצחה פעמיים 1-4 בשני מחזורי הפתיחה אבל הפסידה בשרלרואה במחזור השלישי. רפאלוב כבש שער אחד בכל משחק (סה"כ שלושה) וגם הוסיף בישול בניצחון 0-1 על ויקטוריה פלזן במוקדמות הליגה האירופאית.

בפועל רפאלוב הוא הישראלי הפעיל היחיד בליגה הבלגית הראשונה. בן רייכרט שעדיין שייך לזולטה וארחם ואולי יושאל לקבוצה עם קשרים לדודו דהאן, לא צפוי לקבל דקות. וגם קני סייף, שלא בתוכניות המקצועיות של קומפאני באנדלרכט. עמרי בן הרוש ממשיך בלוקרן, שירדה לליגה השנייה.

קרדיט לדף הפייסבוק Royal Antwerp F.C.

אחרי עונה מסויטת, אנדרלכט מתחילה עוד עונה רע מאוד עם שתי נקודות משלושת המשחקים הראשונים, כשהאלופה גנק, שתשחק בליגת האלופות השנה והחתימה את יאניס האג'י, גם כן עם שני הפסדים בשלושת המחזורים הראשונים. הקבוצה היחידה עם מאזן מושלם לאחר שלושה משחקים היא קלאב ברוז' שגם עלתה לשלב הפלייאוף על העלייה לליגת האלופות.

זכרונות ממכלן

הקבוצה המעניינת ביותר בליגה הבלגית העונה מבחינתי היא דווקא העולה החדשה ומיודעתנו מהעבר – מכלן.  כזכור, ימי הזוהר של המועדון היו בסוף שנות ה-80' אז זכתה בגביע אירופה למחזיקות מבישול של אלי אוחנה. מכלן השתתפה באותם שנים במפעלים האירופאים כמעט כל שנה, זכתה בגביע הבלגי, באליפות בלגיה וכאמור גם בגביע אירופה.

השנים חלפו והקבוצה לא הצליחה לחזור למאבקי הצמרת, הבעלים התחלף והקבוצה החלה לנוע בין הליגה הראשונה לשנייה. אבל הסיפור נהיה מעניין לקראת המחזור האחרון של עונת 2017/18 (לפני שתי עונות) כשהיא במקום הלפני האחרון בליגה העליונה כשרק האחרונה יורדת ליגה. מכלן הקדימה את אופן בהפרש של שער אחד בלבד והייתה צריכה להשיג את אותו הפרש שערים כמו של יריבתה במשחק האחרון. היא עשתה את שלה וניצחה 0-2 את בוורן ושיפרה את הפרש השערים שלה למינוס 18, אבל יריבתה ניצחה 0-4 את מוסקרון והגיעה למינוס 17. מכלן יורדת שוב ליגה.

ההסתבכות

אבל כאן הסיפור הסתבך. הרשויות הבלגיות החלו במבצע "ידיים נקיות" ובחנו חשדות להלבנת הון, שוחד לסוכנים ופשע מאורגן. יותר מ-30 אנשים מבלגיה ומחוצה לה הובאו למאסר, פשיטות נעשו על בתים של בכירים ובלא מעט מועדונים בבלגיה. שני החשודים העיקריים היו הסוכנים מוגי ביאט ודז'אן וליקוביץ' על כך שלא דיווחו על עמלות מהרשויות. במסגרת החקירות עלה חשד גם למכירת משחקים בליגה הבלגית, כשבמוקד החשדות אותם הניצחונות של מכלן ואופן במחזור הסיום.

וליקוביץ' חתם בסופו של דבר על עסקת טיעון במסגרתה ספג עונש מאסר של 5 שנים וקנס כספי בתמורה למסירת מידע מקיף ובו גם סיפר על מעורבותו בניסיון למכירת המשחק של מכלן, שניסתה לשחד את בוורן להפסיד לה בהפרש גבוה. היא מצידה, שיחקה את כל העונה שעברה כשהיא נמצאת תחת חקירה, אבל זה לא הפריע לה לסיים במקום הראשון בליגה השנייה. במהלך חודש מרץ היא ערכה את צמד משחקי העלייה מול בירסחוט ואחרי 0-0 בחוץ במשחק הראשון, ניצחה 1-2 בבית בדקה ה-88' ו"הבטיחה" את עלייתה לליגה העליונה.

במקביל, מכלן יצאה למסע סנסציוני בגביע הבלגי ולאחר שהדיחה שלוש קבוצות מהליגה הבכירה במהלך המסע, הגיעה למשחק הגמר מול גנט, התגברה על פיגור, ניצחה 1-2 וזכתה בגביע הבלגי! כל זאת בזמן שראשיה נחקרים.

יצאו בזול

כשהיא עם כרטיס לליגה העליונה וזכייה בגביע, בחודש יוני האחרון ניתן פסק הדין לפיו נקבע שמכלן אכן אשמה בנסיון לקנות את המשחק מבוורן, בעוד שאופן זוכתה מאשמה. ההתאחדות הטילה עליה עונש חמור – הורדה חזרה לליגה השנייה עם מינוס 12 נקודות, שלילת השתתפות בגביע אופ"א ושלילת השתתפות בגביע הבלגי. בין היתר, בכיריה – הספורט דירקטור, המנכ"ל לשעבר ואחד מבעלי המניות הושעו לתקופות של בין 7 ל-10 שנים על ידי ההתאחדות הבלגית.

אלא שמכלן ערערה על העונש. היא לא ערערה על כך שניסתה לקנות את המשחק, אלא על כך שאין הצדקה להוריד אותה ליגה בעונת 2019/20 על עבירה שנעשתה שתי עונות קודם לכן. באופן מפתיע, בית המשפט קיבל את עמדתה ב-10 ביולי, ביטל את הורדת הליגה והפחתת הנקודות והסתפק רק בהדחה מהגביע הבלגי (בו היא מחזיקה) והדחה מאירופה לעונה אחת (הקבוצה לא שיחקה באירופה מאז עונת 93-94) כך שמכלן יכולה להשתתף בליגה העליונה.

קרדיט לדף הפייבוק "KV MECHELEN"

עם הפנים קדימה

האבסורד נמשך כשעשרה ימים לאחר ההרשעה הסופית היא כבר שיחקה בסופרקאפ הבלגי והפסידה 3-0 לגנק. ההפסד עצמו לא היה כואב בהתחשב בכך שרק זמן קצר לפני כן היא לא ידעה באיזו ליגה תשחק, אבל אם אתם חושבים שמכלן תסתפק במועט אז אתם טועים.

עם אחד הסגלים הפחות חזקים בליגה פתחה מכלן את העונה עם ניצחון 0-2 בחוץ מול זולטה ווארחם. שבוע לאחר מכן הגיע ניצחון 1-3 על האלופה מגנק ובמחזור הקודם היא הוציאה 0-0 בחוץ מול אנדרלכט למרות ששיחקה מחצית שלמה עם עשרה שחקנים, והיא מדורגת כרגע במקום השני בליגה. היא לא תתנגד לרשום עונת חזרה מרשימה כמו של אנטוורפן אשתקד ולסיים את העונה עם כרטיס לאירופה, שהפעם כבר אף אחד לא יוכל לקחת ממנה.

Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. סקירה מרתקת וסוחפת.
    שאפו גדול.
    מבחינתי היית רציני לגמרי עם האמירה שזו הליגה המרתקת ביותר. כי באמת תמיד מעניין שם, לא רק בסיום העונה לאחר הקיזוז, אלא גם בדרך לשלב החלוקה לבתים.
    יש הרבה יותר תחרות ודרמה על הדשא על חשבון בולשיט וסיפורים בלי כיסוי.
    יש הרגשה שלקבוצות יש על מה לשחק והן מאמינות שעם שיפור הדרגתי ביכולת ובקצב צבירת הנקודות, יוכלו להגיע הכי גבוה שיש (בליגה) ויהיו תלויים בעצמם, להבדיל מרוב המסגרות האירופיות שזה לא קיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח