מכבי חיפה השלימה עם הבינוניות

התגובות הנלהבות מדי לאחר הניצחון הראשון בליגה מספרות את הסיפור של מכבי חיפה בשנים האחרונות ומקבעות את מעמדה החדש בכדורגל הישראלי. עושה רושם שאצל הירוקים אין התחזקות או היחלשות דרמטית – פשוט עוד מאותו הדבר.

מכבי חיפה אמנם ניצחה במשחקה האחרון 0-2 את מ.ס. אשדוד, אבל התוצאה לא הביאה למסקנות חותכות לגבי המשך העונה. במשך המשחק הקבוצה הציגה פרקי זמן קצרים משכנעים, אבל כאלה שגם לא. להפסיד לאשדוד, שכרגיל נחשבת לאחת הקבוצות החלשות בליגה, בבית, לא הייתה אופציה בשביל הירוקים. מצד שני, קבוצה ש"פותחת שמפניות" לאחר ניצחון כזה זו קבוצה שהגיעה לתחתית החבית. מתחת לחבית אין יותר נמוך, אין כלום.

בגדול, הירוקה מהכרמל משחקת אותו הדבר כבר יותר מדי זמן, אלו רק היריבות המתחלפות המאפשרות לה לעיתים לקבל משחק מקל, ולעיתים משחק חסר רחמים. ניכר שהיא מתקשה מאוד כאשר מתגוננים מולה, ואין לה את החוסן המנטלי ולעיתים גם הפיזי כדי להתמודד עם יריבה שמתקיפה אותה.

איזו מכבי חיפה נראה במשחק הבא שלה, בהמשך העונה? לאף אחד אין מושג למה לצפות כשהיא ממשיכה להפגין חוסר יציבות ממשחק למשחק וממחצית למחצית. ברירת המחדל של אוהדיה היא כמובן ניצחון, אבל מה ניצחון, כמו זה מול אשדוד, בעצם נותן להם? האם הוא יפתור את ההידרדרות של הקבוצה בשנים האחרונות? האם ניצחונות מול קבוצות קטנות בעונה שעברה פתרו משהו? האם בקבוצה נשאר מישהו שחושב שמשהו טוב יכול לצאת ממה ומי שנשאר?



אני רוצה להאמין שכן, אבל התסריט של התחלת עונה מבטיחה וירידה דרסטית בהמשך מוכר לי. מכבי חיפה לא עושה רושם ככזו שמוכנה להגיע לפלייאוף העליון, כי לא נראה שהיא הבינה שאם אתה עושה שוב ושוב את אותו הדבר ונכשל, אז צריך להשתנות. כן, דיללו את הסגל ונתנו את המפתחות לצעירים. יש מנהל מקצועי ואפילו מצלמה שמדווחת לפרד רוטן איך נראה המשחק מלמעלה. קדמה של ממש.

למרות שהניצחון היה בסה"כ על אשדוד, בבית, ולפני יציאה להתמודדות מול יריבה שמכבי חיפה "אוהבת" לשחק מולה, נראה שבקבוצה נאחזים באוויר ועוד רגע כבר לא ישאר כלום. האם לא ראוי לשבח את הקבוצה על קידום הצעירים ושימוש בהם בנקודת זמן קריטית כל כך? לא. הרגשתי ששילובם לא בא כחלק מתוכנית להתבססות על צעירים, אלא הגיע מחוסר ברירה, ומתוך רצון להפסיק לפזר כספים על שמות נוצצים ומביכים.

עוואד
Via Maccabi Haifa FC Facebook page

בשנים האחרונות שמענו את כל התירוצים וההסברים ללמה לא הולך במכבי חיפה – שנים לא טובות, לא פוגעים בשחקנים זרים, חוסר מזל או חוסר יכולת של שחקני רכש ובית להשתלב במועדון. את השמחה והאושר על פניהם של השחקנים וצוות האימון אחרי הניצחון על אשדוד ניתן להסביר בצורה פשוטה: במכבי חיפה קיבלו על עצמם את הגזירה ואימצו לחיקם את הבינוניות. ניתן להכריז באופן רשמי על הצלחתו של התהליך – ממועדון פאר וזולל תארים למועדון בינוני וחסר שאיפות גבוהות. יש כאלה שמדברים על אובדן זהות או חוסר זהות; להיות בינוני וחסר אמביציה זו גם זהות, פשוט לא כזו שמישהו מתגאה בה.

ובכל זאת, מול בני יהודה ויוסי אבוקסיס, לא פייבוריטית לזכייה בתארים, אבל בהחלט קבוצה חזקה ששונה במהותה מאשדוד, תהיה שוב הזדמנות למכבי חיפה להוכיח שהניצחון על אשדוד הוא לא סתם עוד נקודה בדרך לשומקום, אלא התחלה של דרך בכיוון הנכון.

מכבי חיפה, אשדוד, סולליך
קרדיט לדף הפייסבוק "מועדון כדורגל מכבי חיפה Maccabi Haifa FC".
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח