מי תזכה ומי תבכה?

// מאת אבי גולדשטיין

המירוץ לאליפות הפרמייר ליג נמצא בשיאו, וליברפול, שאיבדה מעט רוח מהמפרשים, כבר יכלה לפתוח פער של 10 נקודות על האלופה המכהנת, מנצ'סטר סיטי. ב3/1 נפגשו שתי הקבוצות באיתיחאד במסגרת הפרמייר ליג, לסיטי היה אז 47 נקודות ולליברפול 54. היום, 39 ימים אחרי, סיטי נמצאת במקום הראשון (בגלל הפרש שערים ועם משחק עודף) כאשר לשתי הקבוצות יש 65 נקודות. אם לא די בכף שפפ וקבוצתו הצליחו לצמק פער של 7 נקודות, הם כרגע נראים בלתי ניתנים לעצירה, וכמו תמיד פפ הצליח להביא את חניכיו לשיאם ברגעים הקובעים של העונה.

פפ גווארדיולה, מנצ'סטר סיטי
Credit to Manchester City facebook page

 

דוח מצב משולש

סיטי כרגע נלחמת על כל התארים האפשריים. היא נאבקת על הליגה בקרב עיקש, עתידה להמשיך שלב במסגרת הFA CUP, צפויה לפגוש את צ'לסי – אותה ריסקה במחזור האחרון – לגמר גביע הליגה, וכמובן שינסו לעשות הכל באיתיחאד על מנת להגיע לוונדה מטרופוליטנו ב-1.6.19 ולהניף את הגביע עם האוזניים הגדולות. אחרי העונה הקודמת ושוברת השיאים של סיטי, הציפיות מהם העונה היו גבוהות עוד יותר. אם בעונת 17/18, אליפות הייתה בעדיפות עליונה, הרי שהעונה דאבל ואולי גם טרבל אלה לא מילים גסות. בכושרם הנוכחי, נראה כי פפ הצליח להכניס רוח לחימה מחודשת אצל שחקניו ולא יכול היה למצוא זמן מושלם יותר.

ומנגד, ליברפול כבר ויתרה על גביעי אנגליה השונים, למודת ניסיון אירופאי מהעונה שעברה אז הפסידה לריאל מדריד בגמר ליגת האלופות, ושחקניה תלויים בעצמם על מנת לעשות היסטורית פרמייר ליג ולקחת את האליפות הראשונה בתולדותיה במתכונת הנוכחית של הליגה האנגלית. אולי לקנח בדאבל בדמות ליגת האלופות אם קלופ יצליח לדחוף את חניכיו ולהכין אותם היטב למה שמצופה להם. בלמה לשעבר של הקבוצה, ג'יימי קרגאר, אמר על סיכויי האליפות של ליברפול: "סיטי השיגו 9 נקודות קשות – ועכשיו לליברפול יש שבוע גדול בו סיטי תחשוב: 'מנצ'סטר יונייטד בחוץ, ווטפורד בבית ואברטון בחוץ'. מה שליברפול חייבת לעשות, הם חייבים להגיב בשבוע הזה. אם הם יצאו מאותו שבוע כשהם עדיין בפסגה, זה עניין של בחזרה אלייך סיטי."

 

מאחורי שתי הענקיות הללו, מתמקמת לה טוטנהאם במקום השלישי. יש שיקראו לזה חלום בהקיץ ואחרים חלום בלהות, אבל כרגע היא עוד שם. מאמנה הארגנטינאי של התרנגולים, מאוריסיו פוצ'טינו, דיבר על סיכויי קבוצתו במאבק על האליפות לאחר הניצחון של הקבוצה מול השועלים מלסטר: "זה זמן טוב בהתחשב בנסיבות (לנצח). אני חושב שהשחקנים שלי הם גיבורים. אני חוזר על כך בגלל שהמאמץ שלנו היה מדהים. שוב, אנחנו שם (במאבק על האליפות), אנחנו נלחמים ומראים אופי מדהים. כמו באחר הצהריים הזה, אולי זאת לא הייתה ההופעה הכי טובה שלנו, וזה לא אפשרי במשך 90 דקות להיות באותה הרמה, אבל אנחנו בתוך זה (המירוץ לאליפות)."

אז נכון, טוטנהאם לא החתימה אף לא שחקן אחד ב-2 חלונות העברות האחרונים שמאחורינו ועל כך אפשר להוסיף פציעות לא קלות אותם עוברים קיין ודלה עלי ולקינוח, איבדו טוטנהאם את סון לשבועיים לטובת ייצוג נבחרתו, דרום קוריאה, במסגרת משחקי אליפות אסיה. אך למרות כל העיכובים שבדרך וההמתנה הנצחית לפתיחה המחודשת של הוויט הארט ליין החדש, טוטנהאם מראה נחישות והמון אופי על מנת לשמור על מקומה בטופ 4. מאז ההפסד שלהם למנצ'סטר יונייטד ב13/1, אז נפצע גם קיין, טוטנהאם עם 100% הצלחה בליגה, לשם ההשוואה, מאז אותו מחזור, ליברפול, שהובילה את הליגה, הספיקה לאבד 4 נקודות מתוך 15 אפשריות, וכרגע טוטנהאם עם 5 נקודות פחות ממנה וסיטי, כאשר גם לתרנגולים משחק חסר מהם.

מאוריציו פוצ'טינו
Credit to "Tottenham Hotspur" Facebook page

 

מה צפוי לשלושתן ב12 המחזורים שנשארו לעונה?

על הנייר, לליברפול יש את רצף המשחקים הקל ביותר, כאשר היריבות שלה נמצאות במקום ממוצע של 11.8. אם לא די בכך, ליברפול היא היחידה מבין השלוש שתפגוש את האדרספילד ופולהאם, שכל יום שעובר מתקרבות בצעדי ענק לירידת ליגה. ולצד זה נשארו להם 3 משחקים מול טופ 6, מנצ'סטר יונייטד בחוץ, טוטנהאם בבית ואז גם צ'לסי באנפילד. אך אם המאבק יתארך ויגיע עד למחזור האחרון של הליגה, היא צפויה לפגוש את וולבס באנפילד, והזאבים הוכיחו העונה כבר שהם כוח שאין לזלזל בו.

כאשר מסתכלים על הלו"ז שבדרך למנצ'סטר סיטי, למרות שעל הנייר כמו שנאמר לעיל של ליברפול יותר קל, רואים כי המצב שלהם טוב יותר מאשר האחרות. אחרי הניצחון על צ'לסי, כל קבוצה שתגיע לאיתיחאד תשאל את עצמה איך לא נקבל גם 6, ומלבד ביקור באולד טראפורד, בורנמות' היא היחידה מתוך ה11 הראשונות אותה סיטי תפגוש בחוץ. על סיכויי האליפות של סיטי אמר שחקן העבר והפרשן גארי נוויל: "מנצ'סטר סיטי קבעו לעצמם סטנדרטים משלהם בשבוע האחרון. אם הם רוצים לזכות בליגה, הם צריכים לשמור על הסטנדרטים האלו כל שבוע כיוון שהם אינם יכולים להרשות לעצמם לעשות טעויות."

אצל טוטנהאם נשאלת השאלה, כמה עוד הם יצליחו להחזיק מעמד? אחת מתוך שלוש תצא אלופה, אך במקרה של התרנגולים, העתיד אינו נראה מזהיר במיוחד. ממוצע המיקום של הקבוצות אותם יפגשו הוא הגבוה ביותר מהשלוש, 10.7, ואם לא די בכך, עליהם לצאת למשחקי חוץ מול שתי המובילות שמעליהן, ליברפול במחזור ה32 וסיטי במחזור ה35, כשעוד לפני כן יפגשו טוטנהאם את צ'לסי בברידג' וארסנל בבית – היחידה מתוך 4 קבוצות טופ 6 אותם יארחו – בהפרש של שבוע. גם עליהם גארי נוויל אמר כמה מילים, ולמרות הקושי הצפוי, נתן להם את הקרדיט המגיע להם: "טוטנהאם יהיו 2 נקודות הפרש מאחורי סיטי אם הם יצליחו לנצח את המשחק מולם, שזה דבר מדהים ללא הוצאות כספיות (על רכש). תראו את העומק בסגל של הסיטי והעושר בקבוצה הזאת, אז אתה חושב מה פוצ'טינו משיג עם סגל שלא עבר השקעה כלשהי ב18 חודשים. מגיע להם המון קרדיט."

 

המוקש וניצול הטעויות

טוטנהאם זקוקה לנס, ליברפול צריכה המשכיות וסיטי תקווה למעידה אדומה. ולמרות שטוטנהאם מוזכרת כמתמודדת, היא ככל הנראה לא באמת שם. ליברפול ומנצ'סטר סיטי בצוותא, בדרך לעונה מטורפת של שתי קבוצות עם מספר עצום של נקודות, מסתכלות מלמעלה על כולם, אך קרה מצב מעניין. למרות ששתי הקבוצות יפגשו את טוטנהאם שיכול להיות מוקש עבור שתיהן, המשחקים יהיו בביתם של השתיים הראשונות. לצד זה, ישנה קבוצה נוספת מהטופ 6 שגם לה נשאר להתמודד ולארח את שתי הקבוצות עד סוף העונה, מנצ'סטר יונייטד. השינוי שהכניס סולשאר אצל השדים האדומים מסרב להרפות. יונייטד נמצאת בכושר הטוב בליגה כאשר מאז מינויו, הצליח סולשאר להשיג את מירב הנקודות מכל שאר הקבוצות.

אז יונייטד לא תרצה להפסיד לאף אחת מהן, ותגיע לאולד טראפורד עם להט קרב שמזכיר ימים נשכחים. ושתי המתחרות? כל אחת תקווה למעידה של השנייה. מירוץ של חתול ועכבר שעתיד לקחת אותנו עד לרגעים האחרונים בעונה, כי למרות יתרון הנקודות הפוטנציאלי של ליברפול על סיטי, ההיסטוריה מלמדת אותנו, רק אחת מהשתיים מסוגלת לרוץ על הסוף.

אך ההיסטוריה יכולה להטעות לפעמים, ואם לפני המשחקים של סיטי מול פאלאס, לסטר וניוקאסל 99% המהמרים היו הולכים לכיוון הסיטיזנס, הרי שהם היו מפסידים את כספם, כי רק זאת שתנצל את טעויות השנייה תתקדם בצעדי ענק קדימה. וליברפול? הם יצאו במחזור הבא בליגה שלהם אל האולד טראפורד, וירצו לשחזר את התוצאה מהמשחק באנפילד ולצאת לרצף ניצחונות חדש שייקח אותם עד לתואר הנכסף, אליפות הפרמייר ליג.

קלופ, ליברפול
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח