מי הקבוצות שיזכו בשבע ליגות הכדורגל המרכזיות באירופה?

// מאת רועי אורן

זה לא סוד שרוב הליגות באירופה נמצאות בחצי הדרך והגיע הזמן לנבא איך תסתיים העונה במרבית הליגות הבכירות. האתר "Euro Club Index" פיתח כלי שמנסה לנבא את הסיכויים בכל ליגה, בהסתמך על תוצאות הקבוצות בשלוש העונות האחרונות, וכן, על לוח המשחקים שנותר לכל אחת מארבעת הקבוצות המובילות.

מיותר לציין שגם לחלון ההעברות הנוכחי, אשר נפתח בתחילת חודש ינואר וימשך עד תחילת חודש פברואר, יש השפעה על מהלך האירועים ולכן תמונת הסיכויים עשויה לקבל תפנית מסוימת עד תום חלון ההעברות הנוכחי.

מנצסטר סיטי ליברפול 2016
Credit to "Manchester City FC" Facebook page

 

בנוסף לניבוי של האתר, אני אתן את הערכה שלי בנוגע לזהות האלופה ועל העולות לליגת האלופות בעונה הבאה:

הליגה הצרפתית

על פי האתר, הליגה הצרפתית פחות תחרותית מבחירות במצרים, כשהסיכוי שפ.ס.ז' תזכה באליפות עומדים על לא פחות ולא יותר מ-100% כשהיא תצבור 99 נקודות, שש יותר מבעונה שעברה. ליון ומארסיי יצטרפו אליה לליגת האלופות, כשליל המצוינת תידחק למקום החמישי. ויש גם חדשות טובות לתיירי הנרי שעל פי "Euro Club Index" יסיים יחד עם מונאקו במקום ה-14 ובמרחק נוח מהקו האדום.

אני מסכים שפריז תזכה באליפות. לגבי מיקומה של ליל יש לי תחושה שהיא תקדים את מארסיי שנמצאת בכושר רע. באשר למונאקו, היא תישאר בליגה ולא תרד לליגה השנייה.

 

הליגה הספרדית

ברצלונה נמצאת בדרך הבטוחה לזכיה שנייה ברציפות באליפות, כך לפחות על פי האתר שמעניק לה 86.2% להחזיק במקום הראשון עד סיום העונה. אתלטיקו מדריד, שרחוקה 5 נקודות מהקטאלונים, מקבלת 10.1% לזכות באליפות שנייה בעשור הנוכחי ואילו הסיכוי של ריאל מדריד נושק לאפס עם 2.7%.
לסביליה יש 1% לזכות באליפות ראשונה מאז 1946, אבל לפחות היא תחזור לליגת האלופות ותקדים את הפתעת העונה אלאבס שתסיים במקום החמישי.

לפי דעתי האישית, יהיה קרב על האליפות בין ברצלונה לאתלטיקו מדריד, אך נראה לי שאתלטיקו תזכה באליפות השנה כי בארסה לא מרשימה נכון לעכשיו.

 

הליגה האיטלקית

לפחות בכל מה שקשור לארץ המגף, מה שהיה הוא שיהיה כשיובנטוס זוכה ל-96.8% לזכות באליפות שמינית ברציפות, וב-"Euro Club Index" סבורים שהגברת הזקנה תצבור לא פחות מ-100 נקודות העונה. בניגוד לעונה שעברה, השנה נאפולי לא תדגדג את יובה ותסיים את העונה עם 15 נקודות פחות, כשסיכוייה לזכות באליפות עומדים על 3.1%. תמונת העולות לליגת האלופות תהיה זהה לעונה הנוכחית, כשאינטר צפויה לסיים במקום השלישי ורומא המדשדשת במקום הרביעי.

לדעתי, למרות שיובנטוס לא מרשימה השנה, אף קבוצה לא מצליחה לדגדג אותה נכון לעכשיו, לכן להערכתי יהיה קרב בין ארבע קבוצות על יתר הכרטיסים לליגת האלופות בעוד יובה תישאר כמובן אלופה.

יובנטוס
Credit to "Juventus" Facebook page

 

הליגה הגרמנית

למרות שבאיירן מינכן שנייה בטבלה ומפגרת בשש נקודות אחרי דורטמונד, היא הפייבוריטית הגדולה לסיים ראשונה בסיום העונה עם 53.3%. הקבוצה של לוסיאן פאבר זוכה ל-46% לזכיה באליפות, כשהאתר חוזה שהיא תסיים את העונה עם 74 נקודות, לעומת 76 של הבווארים. בורוסיה מנשנגלדבאך (0.6%) ולייפציג (0.2%) משלימות את תמונת העולות לליגת האלופות.
פרנקפורט וטאלב טוואטחה יחמיצו ברגע האחרון את הכרטיס לליגת האלופות עם שלוש נקודות פחות מהשוורים לאחר 34 מחזורים.

למרות שהנטייה היא לטובת באיירן, אני חושב שזוהי השנה של דורטמונד אשר תשבור את ההגמוניה הבווארית. לגבי העולות לליגת האלופות, אני מסכים שבורוסיה מנשגלדבאך ורד-בול לייפציג יהיו הנציגות הנוספות.

 

הליגה האנגלית

עם ארבע נקודות פער בפסגה ולמרות שהפסידה במשחק העונה לאלופה, הסיכוי שליברפול תזכה באליפות ראשונה מאז 1990 על פי האתר עומד על 55.7%, בעוד שהסיכוי שמנצ'סטר סיטי תשלים זכיה שנייה ברציפות עומד על 34.4% בלבד. האתר צופה מתח עד השריקה האחרונה כשהמייטי רדס יקדימו בשתי נקודות בסיום העונה את התכולים. טוטנהאם תסיים במקום השלישי – עם 8.5% לזכות בתואר.
למרות השיפור של מנצ'סטר יונייטד מאז מינויו של אולה גונאר סולשיאר, האתר צופה כי היא תסיים במקום השישי, אחרי ארסנל וצ'לסי שתקטוף את הכרטיס האחרון לליגת האלופות.

אני מניח שליברפול תהיה אלופה בסופו של דבר, היות והסטטיסטיקה הולכת נגד קבוצות אלופות. לגבי העולות לליגת האלופות, אני סבור שליברפול, שתי הקבוצות ממנצ'סטר וטוטנהאם ייצגו בעונה הבאה את הממלכה הבריטית במפעל זה.

פירמינו, ליברפול
Credit to "Liverpool FC" Facebook page

 

הליגה הפורטוגלית

הנתונים מראים כי בין השנים 2017-2014 זכתה בנפיקה ליסבון בארבע אליפויות רצופות, אנשי האתר בטוחים בכך שהאלופה המכהנת פורטו תזכה באליפות שנייה ברציפות עם סיכויים של 83.8%, בפער תשע נקודות מסגניתה בנפיקה ליסבון.
למרות הפתיחה המפתיעה של בראגה, האתר צופה שהיא תסיים רק במקום הרביעי, מקום מתחת לספורטינג ליסבון ששוב תפספס את הכרטיס לליגת האלופות.

אני מסכים עם אנשי האתר כי פורטו תשמור על התואר ושתי הנציגות של עיר הבירה ליסבון (בנפיקה וספורטינג) ייצגו את פורטוגל בליגת האלופות בעונה הבאה.

 

הליגה ההולנדית

הליגה ההולנדית תספק לנו את אחד המירוצים הכי דרמטיים שיכולים להיות, אבל בסיום העונה דווקא אייאקס, שמדורגת נכון לכתיבת הטור במקום השני תזכה באליפות עם נקודה מעל פ.ס.וו איינדהובן. הסיכויים של הקבוצה מאמסטרדם לזכות באליפות הם 57.9%, בעוד שהסיכוי שהחבורה של מארק ואן בומל תלך עד הסוף הם 42%.

לטעמי גם השנה יהיה קרב צמוד בין היריבות הוותיקות אייאקס ואיינדהובן כאשר העקביות של האלופה ההולנדית תשאיר לעצמה את התואר.

אייאקס
Credit to "AFC Ajax" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח