מי הטופ של אירופה? #7 – הכרעות באלופות ומהפכים בצמרת

אחרי שבוע עמוס שכלל גם את מחזורי ההכרעה בליגת האלופות ובליגה האירופית הגיע הזמן לדירוג העוצמה האירופי שכולל מהפכים רבים בצמרת. חושבים שאתם יודעים מי ראשונה?

אז מבלי להכביר במילים ניגש היישר לדירוג שבו יופיעו עשרת הקבוצות שלדעתי נמצאות בכושר הטוב באירופה אחת אחרי השנייה – מהעשירית ועד לראשונה. תחזיקו חזק, מתחילים.

כמעט ונכנסו: פורטו, מנשנגלדבאך, אתלטיקו מדריד, פרנקפורט וליון

אתלטיקו מדריד
Credit to "Atlético de Madrid" Facebook page

 

במקום העשירי – אייאקס אמסטרדם (ירדה בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון חוץ 4-1 בזוולה, תיקו 3-3 ביתי מול באיירן מינכן.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 83%

מיקום בליגה המקומית: 2.

מיקום סופי במסגרת האירופית: מקום שני בבית ה׳ בליגת האלופות.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 2.8.

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 0.5.

זרקור על: דושאן טאדיץ׳. 3 שערים ו-2 בישולים בשבוע האחרון, כולל צמד גדול מול באיירן ביוהאן קרוייף ארנה. הסרבי הוותיק שהגיע בקיץ לאמסטרדם הוא ללא ספק השחקן החשוב ביותר של אייאקס העונה ומעורב כבר ב-25 שערים העונה.

בכמה מילים: הקבוצה הצעירה והמלהיבה של אריק טן-האג רושמת 16 משחקים רצופים ללא הפסד, כולל שני משחקים מול באיירן מינכן הענקית. משלבת כדורגל התקפי ומהנה עם כדורגל הישגי שמספק תוצאות. סיימה את שלב הבתים ללא אף הפסד.

 

במקום התשיעי – באיירן מינכן (כניסה חדשה, פעם ראשונה בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון ביתי 3-0 מול נירנברג, תיקו 3-3 באמסטרדם מול אייאקס.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 68%

מיקום בליגה המקומית: 3

מיקום סופי במסגרת האירופית: מקום ראשון בבית ה׳ בליגת האלופות.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 2.2

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 1.1

זרקור על: רוברט לבנדובסקי. החלוץ הפולני האדיר הוא ללא ספק השחקן המשמעותי ביותר של הבווארים העונה, כבש השבוע שני צמדים מול אייאקס ונירנברג בדרך למעורבות ב-25 שערים מפתיחת העונה (יותר ממחצית משערי הקבוצה). בנוסף, הוא ניצב בראש טבלת הכובשים בליגת האלופות עם שמונה שערים וממשיך להשתבח עם השנים.

בכמה מילים: קבוצתו של ניקו קובאץ׳ סופרת כבר חמישה משחקים רצופים ללא הפסד, מתוכם שלושה ניצחונות שסייעו לה להשיג את המקום השלישי בטבלת הבונדסליגה ולדאוג שהפער מדורטמונד לא ימשיך לגדול. אמנם יש בעיות רבות בקבוצה שנמצאת ממש בעיצומם של חילופי דורות, אבל דווקא צעירים כמו גנאברי, קומאן, קימיך וזולה מציגים יכולת גבוהה בשבועות האחרונים ומוכיחים שיכול להיות עתיד ורוד מאד לבאיירן אם רק תדע לנצל את הכישרונות שלה ולנווט אותם לכיוון הנכון.

 

במקום השמיני – צ׳לסי (כניסה חדשה, פעם שלישית בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון ביתי 2-0 מול מנצ׳סטר סיטי, תיקו 2-2 בהונגריה מול וידי.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 73%

מיקום בליגה המקומית: 4.

מיקום סופי במסגרת האירופית: מקום ראשון בבית י״ב בליגה האירופית.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 2

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 0.8

זרקור על: אדן הזאר. הכוכב הבלגי תרם שני בישולים בניצחון הביתי הענק מול סיטי ומעורב כבר ב-16 שערים העונה, ללא ספק השחקן המשמעותי ביותר של הבלוז.

בכמה מילים: סארי בנה בלונדון קבוצה מאוד לא יציבה, כזו שיכולה לנצח את סיטי בין הפסד בוולבס ותיקו בהונגריה. הבלוז משחקים בסגנון התקפי מאד וכובשים שערים רבים העונה למרות בעיה קשה בעמדת החלוץ המרכזי. השבוע האחרון הוכיח שהיא בכל זאת יכולה ביום נתון להסתכל בלבן של העיניים לכל קבוצה באירופה וחייבת לכוון הכי גבוה שאפשר במסגרת המקומית והאירופית.

 

במקום השביעי – טוטנהאם (כניסה חדשה, פעם שנייה בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון חוץ 2-0 בקינג פאוור סטאדיום מול לסטר, תיקו 1-1 מול ברצלונה בקאמפ נואו.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 72%

מיקום בליגה המקומית: 3.

מיקום במסגרת האירופית: מקום שני בבית ב׳ בליגת האלופות.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 1.8.

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 1.2.

הכוכב: היונג-מין סון. תרם שער יפהפה והוסיף בישול מול לסטר, אחד השחקנים המשמעותיים ביותר העונה במדי התרנגולים בעל השפעה מכרעת על שטף המשחקי ההתקפי של הקבוצה, אחראי כבר לתשעה שערים העונה למרות שהחמיץ משחקים רבים בפתיחת העונה.

בכמה מילים: הפסד אחד בלבד באמירויות מול ארסנל בעשרת משחקיה האחרונים שכללו תצוגות מרשימות מול צ׳לסי, אינטר וברצלונה. למרות שלא הביאה כלל חיזוק בקיץ טוטנהאם ממשיכה להשתדרג תחת פוצ׳טינו ורושמת את פתיחת העונה הטובה ביותר שלה בליגת האנגלית מאז 57, משופעת בשחקנים כשרוניים שיכולים לנצח משחקים בפעולות אישיות, עם שיטת משחק ברורה וסקורר על בדמות הארי קיין.

טוטנהאם, הארי קיין
Credit to "Premier League" Facebook page

 

במקום השישי – יובנטוס (ירדה בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון 1-0 ביתי בדרבי ד׳איטליה מול אינטר, הפסד 2-1 בברן ליאנג בויז.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 87%

מיקום בליגה המקומית: 1.

מיקום סופי במסגרת האירופית: מקום ראשון בבית ח׳ בליגת האלופות.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 2

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 0.6

זרקור על: מריו מנדז׳וקיץ׳. החלוץ הקרואטי הוותיק חזר העונה לתפקידו המקורי כחלוץ מרכזי לאחר השאלתו של היגוואין למילאן ומציג פתיחת עונה נפלאה, כולל שיתוף פעולה נהדר עם כריסטיאנו רונאלדו. כבש את שער הניצחון בדרבי ד׳איטליה בשישי שעבר ונותן הכל על המגרש מדי משחק. מעורב השנה כבר ב-10 שערים ונחשב לאחד השחקנים החשובים ביותר במערך של הביאנקונרי.

בכמה מילים: למרות שבליגה האיטלקית יובה שמטה 2 נקודות בלבד ב-15 מחזורים ורושמת את הפתיחה הטובה בתולדותיה, באלופות הסיפור פחות ורוד. אמנם הקבוצה סיימה במקום הראשון בבית, אך רשמה שני הפסדים מביכים – בבית מול יונייטד החלשה ואתמול מול יאנג בויז הקטנה. הליגה כבר כמעט סגורה עם פער 8 מנאפולי והסגל העמוק והמוכשר של אלגרי צריך להתחיל לספק תוצאות מרשימות גם בזירה האירופית, בטח כשבסגל שלה משחק קבלן הזכיות בליגת האלופות הגדול בהיסטוריה.

 

במקום החמישי – מנצ׳סטר סיטי (ירדה בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: הפסד 2-0 בסטמפורד ברידג׳ מול צ׳לסי, ניצחון ביתי 2-1 מול הופנהיים.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 83%

מיקום בליגה המקומית: 2.

מיקום סופי במסגרת האירופית: מקום ראשון בבית ו׳ בליגת האלופות.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 2.8

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 0.6

זרקור על: לירוי סאנה. הגרמני כבש צמד פנטסטי מול הופנהיים, כולל שער גדול מבעיטה חופשית לקראת סיומה של המחצית הראשונה. מעורב ב-15 שערים מפתיחת העונה למרות שפתח ב-14 משחקים בלבד.

בכמה מילים: המכונה של פפ אמנם קרסה בסטמפורד ברידג׳ מול נוקאאוט של סארי וצ׳לסי, אבל הציגה שוב את עליונותה מול הופנהיים במשחק בו החזיקה בכדור 63% מהזמן ורשמה שמונה איומים למסגרת. איבדה השבוע את ראשות טבלת הפרמיירליג לראשונה מאז המחזור התשיעי וכעת תצטרך לרדוף אחרי ליברפול בשביל לשוב לפסגה. ובכל זאת נחשבת לאחת הקבוצות הטובות בעולם, בעלת עומק חסר תקדים ויכולת התקפית מדהימה.

 

במקום הרביעי – בורוסיה דורטמונד (ירדה בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון 2-1 בפלטינס ארנה מול שאלקה בדרבי הלוהט של חבל הרוהר, ניצחון 2-0 במונאקו.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 83%

מיקום בליגה המקומית: 1.

מיקום סופי במסגרת האירופית: מקום ראשון בבית א׳ בליגת האלופות.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 2.6

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 0.9

זרקור על: רפאל גריירו. הפורטוגלי הנהדר שמשחק בעמדות המגן והקיצוני הוכיח השבוע שהוא יודע לספק תרומה התקפית משמעותית כשהוא מקבל את ההזדמנויות על המגרש כשתרם צמד מול מונאקו ובישל את שער הניצחון בדרבי מול שאלקה. מעורב כבר בשישה שערים העונה, ומציג בצורה נהדרת את עומק הספסל של השוורצגלבן.

בכמה מילים: שישה משחקים רצופים ללא הפסד, כולל ניצחונות חשובים על באיירן, שאלקה ומונאקו. מובילה את הליגה הגרמנית עם פער 7 מגלדבאך השנייה ו-9 מבאיירן, ניצלה את התיקו של אתלטיקו כדי לסיים בראשות הבית בדרך לשמינית הגמר. ממשיכה להציג עומק נהדר, כדורגל התקפי ומהנה שמשלב צעירים כשרוניים רבים.

 

במקום השלישי – פ.ס.ז׳ (עלתה בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: לא שיחקה בליגה בשל המהומות בצרפת, ניצחה 4-1 בראיקו מיטיץ׳ ארנה הלוהט של הכוכב האדום בלגרד.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 83%

מיקום בליגה המקומית: 1.

מיקום סופי במסגרת האירופית: מקום ראשון בבית ג׳ בליגת האלופות.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 3

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 0.8

זרקור על: קיליאן אמבפה. החלוץ הצרפתי הצעיר היה המצטיין בניצחון החוץ הקשה בבלגרד כשתרם שער ושני בישולים, נמצא בעיצומה של עונה נפלאה וממשיך בגרף ההתקדמות שלו כאחד השחקנים המשמעותיים ביותר בקבוצה. המבשל המוביל בליגת האלופות עם ארבעה כאלה, מעורב כבר ב-25 שערים העונה, ואנחנו עוד לא ב-2019.

בכמה מילים: עוד שבוע נפלא לקבוצה שממשיכה להתקדם, רושמת כבר 17 משחקים רצופים ללא הפסד וניצחה השבוע באחד המגרשים הקשים בעולם שאף נבחר לאחרונה לאחד המגרשים המפחידים (כן כן) בעולם, שבו ליברפול ונאפולי כבר איבדו נקודות העונה. חניכיו של טוכל סיימו במקום הראשון בבית המוות בצ׳מפיונס במה שמהווה הצהרת כוונות משמעותית לקראת שלבי הנוקאאוט של הטורניר.

ניימאר ואמבפה
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page

 

במקום השני – ליברפול (עלתה בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון 4-0 בדין קורט מול בורנמות׳, ניצחון 1-0 ביתי מול נאפולי.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 77%

מיקום בליגה המקומית: 1.

מיקום סופי במסגרת האירופית: מקום שני בבית ג׳ בליגת האלופות.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 2

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 0.6

זרקור על: מוחמד סלאח. המצרי הנהדר הגיע במלוא הדרו לעונת 2018/19. הוא כבש 4 שערים בשלושה ימים, שלושער גדול בבורנמות׳ שרושמת עונה מעולה ושער הניצחון באנפילד מול נאפולי. היה ניתן לראות שמאנה ופירמינו ממש עובדים בשבילו במשחק הקשה מול האיטלקים, עושים תנועה רבה ומפנים לו שטחים בכדי שיבוא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר ויעשה את מה שהוא הכי טוב בו – להבקיע שערים. על אף פתיחת העונה המגמגמת מעורב כבר ב-18 שערים, ליברפול תהיה חייבת אותו בכושר שיא בכדי לדבר חזק בכל המסגרות גם בהמשך העונה.

בכמה מילים: אחד השבועות המרשימים ביותר של ליברפול העונה, שזכתה בשני פרסים חשובים בדמות המקום הראשון בטבלת הפרמיירליג והמקום בשמינית גמר האלופות. נתון מרשים נוסף מראה שהמייטי רדס הם הקבוצה הראשונה בתולדות הצ׳מפיונס שמפסידה בשלושת משחקי החוץ שלה בשלב הבתים ובכל זאת מצליחה להעפיל לשמינית הגמר של הטורניר במה שמציג לראווה בצורה הטובה ביותר את כוחו ועוצמתו של אנפילד. חניכיו של קלופ ניצחו בארבעת משחקיהם האחרונים ויארחו בראשון את יונייטד למשחק ענק שבו יוכלו להמשיך להוכיח לאנגליה ולעולם כולו – ליברפול כאן כדי להישאר.

 

ובמקום הראשון – ברצלונה (עלתה בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון 4-0 בקורנליה לה-פראט של אספניול, תיקו 1-1 ביתי במשחק חסר חשיבות מול טוטנהאם.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 72%

מיקום בליגה המקומית: 1.

מיקום סופי במסגרת האירופית: מקום ראשון בבית ב׳ בליגת האלופות.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 2.5

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 1

זרקור על: עוסמאן דמבלה. הווינגר הצרפתי הצעיר והמוכשר שבשבועות האחרונים הוזכר בעיקר בשל ההתמכרות למשחקי המחשב והאיחורים התכופים לאימונים היה השחקן המשמעותי ביותר של ברצלונה בשבוע האחרון. הוא תרם שני שערים ובישול בשבוע האחרון, כולל שער סולו נהדר מול התרנגולים ובשקט בשקט מעורב כבר ב-14 שערים העונה. כשרון ענק שיכול להפוך גם לשחקן גדול אם רק ייקח את הקריירה שלו בשתי ידיים.

בכמה מילים: שישה משחקים רצופים ללא הפסד, מתוכם ארבעה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו מול טוטנהאם ואתלטיקו כשבאף אחד מהמשחקים היא לא ספגה יותר משער אחד. השבוע היא השיגה ניצחון חוץ גדול בדרבי מול אספניול והשיגה תיקו מול טוטנהאם בהרכב שני שכלל לא פחות מ-5 משחקנים מתחת לגיל 23. הבלאוגראנה פתחה פער של 3 נקודות מסביליה ואתלטיקו שדולקות אחריה והבטיחה את מקומה בשמינית גמר האלופות מהמקום הראשון בבית. קבוצה מפלצתית.

מסכימים? נהדר. לא מסכימים? טקבקו, אשמח לשמוע ולקבל הערות לקראת הדירוג הבא.

אלבה, דמבלה, ברצלונה
Credit to "FC Barcelona" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. בשביל מה הדירוגים האלה אם מאדירים את האנגליות יותר מדי? מה טוטנהאם עשתה שמגיעה לה מקום העשירייה הזה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח